Meeting plannerzy poznawali świat Hiltonów z Unirest Hotele

Uczestnicy MP MICE Tour® z Grupą Unirest w DoubleTree by Hilton Kraków Hotel & Convention Center w Krakowie, Fot. Marcin Faliński
Na zdjęciu: Uczestnicy MP MICE Tour® z Grupą Unirest w DoubleTree by Hilton Kraków Hotel & Convention Center w Krakowie, Fot. Marcin Faliński

Grupa Unirest Hotele we współpracy z MeetingPlanner.pl zaprosiła organizatorów spotkań na wyjątkowy MP MICE Tour®, którym była podróż po świecie Hiltonów, zlokalizowanych w Krakowie, Radomiu i Oświęcimiu. Celem wyjazdu było poznanie możliwości eventowych obiektów i miejsc, w których funkcjonują.
 
– Podczas MP MICE Tour® zaprezentowaliśmy przede wszystkim wszystkie nasze pięć hoteli Hilton oraz wszechstronność naszych obiektów – zarówno pod kątem zaplecza konferencyjno-eventowego, jak i lokalizacji, wysokiego standardu usług oraz elastyczności w organizacji wydarzeń. Pokazaliśmy uczestnikom, że hotele Hilton, działające w ramach Grupy Unirest, to nie tylko prestiżowe adresy, ale przede wszystkim ludzie, z którymi można naprawdę wiele osiągnąć – mówi Barbara Stawiarska, dyrektor sprzedaży Grupy Unirest.
 
Dlaczego to miejsce inspiruje?
MP MICE Tour® rozpoczął się od wizyty w Hampton by Hilton Oświęcim, hotelu położonym w historycznym centrum miasta, którego przestrzeń konferencyjna o powierzchni ponad 200 mkw. składa się z trzech sal, przeznaczonych na organizację różnorodnych wydarzeń. Hotel oferuje 120 pokojów, działa tutaj centrum fitness.
Muzeum-Zamek w Oświęcimiu i zwiedzanie jego podziemi w formie gry było kolejnym punktem wyjazdu. Jego dopełnieniem było wysłuchanie ciekawej opowieści historycznej o mieście, przedstawionej przez pryzmat działalności Jacoba Haberfelda, założyciela jednej z najstarszych w Polsce fabryk alkoholi, która powstała w roku 1804, połączone z degustacją kraftowych napojów. Zwieńczeniem dnia była kolacja, podczas której serwowano potrawy kuchni małopolskiej i śląskiej.
Drugiego dnia po degustacji regionalnych smaków podczas śniadania uczestnicy wyjazdu wzięli udział w prezentacji hotelu Hampton by Hilton Oświęcim, przeprowadzonej w formie storytellingu pt. „Dlaczego to miejsce inspiruje?”, a następnie zostali zaproszeni do udziału w Photo Campie, czyli fotograficznym polowaniu z nutą grywalizacji. W ramach przedsięwzięcia zostali podzieleni na 4 grupy i mieli do wykonania zadania polegające na poszukaniu murali i wykonaniu humorystycznych zdjęć drużyn na ich tle, co wywołało wiele ekscytacji i entuzjazmu. Aktywność ta stanowiła połączenie integracji, rywalizacji i promocji walorów turystycznych miasta, a jej celem było kreatywne poznanie przestrzeni miejskiej Oświęcimia oraz budowanie współpracy wśród uczestników.
 
Sprostać wymaganiom wyjątkowych gości
Kolejnym punktem programu był panel ekspercki przy kawie pt. „Charakter miasta a profil gości go odwiedzających”, z udziałem przedstawicieli Grupy Unirest. Paneliści mówili o tym, że każde miasto posiada swój specyficzny charakter, który przyciąga różne grupy gości biznesowych i indywidualnych, a także starali się znaleźć odpowiedź na pytanie, w jaki sposób determinuje on rodzaj odbywających się tam wydarzeń. Opowiedziano o tym, jak sieć dostosowuje swoją ofertę do różnych rynków i profili gości, na przykład do turystycznego Oświęcimia, biznesowego Radomia, konferencyjnego Krakowa czy międzynarodowego Gdańska. Ciekawe było pytanie – gdyby miasto było osobą, to kim by było? – nad którym warto się zastanowić, kreując ofertę skierowaną do osób odwiedzających dane miejsce, dobrze jest także wiedzieć, co zaskakuje gości, gdy po raz pierwszy odwiedzają hotel i miasto. Na przykładzie miast takich jak Oświęcim, Radom, Kraków i Gdańsk omówiono specyfikę ich potencjału eventowego oraz znaczenie dopasowania strategii obiektów hotelowych do charakteru destynacji. Mówiono też o roli wizerunku miasta w kształtowaniu jego atrakcyjności dla branży, personalizacji ofert i budowaniu relacji z klientami. Spotkanie sprzyjało wymianie doświadczeń dotyczących oczekiwań różnych grup gości – od uczestników konferencji po turystów indywidualnych, 
– Meeting plannerzy mierzą się dziś z dużymi oczekiwaniami klientów, którzy widzieli już wiele i przeżyli jeszcze więcej. Dlatego poza indywidualnym podejściem, niezwykle ważne są: profesjonalne zaplecze techniczne, wysoka jakość obsługi oraz pewność, że wszystko będzie dopięte na ostatni guzik. Coraz częściej organizatorzy szukają też unikalnych doświadczeń – lokalnych akcentów, autentyczności, możliwości personalizacji wydarzeń. Nie bez znaczenia pozostają też dobra lokalizacja, łatwy dojazd i gwarancja sprawdzonych standardów, które zapewniamy dzięki marce Hilton – stwierdza Barbara Stawiarska. – Odpowiadając na te potrzeby, prócz tego, że mówimy – przede wszystkim słuchamy. To nasz punkt wyjścia. Na tej podstawie stale dostosowujemy naszą ofertę do potrzeb rynku. Inwestujemy w nowoczesne technologie, dbamy o ekologię, rozwój kompetencji i najwyższe standardy pracy naszych zespołów – zarówno sprzedażowych, jak i operacyjnych – dodaje dyrektor sprzedaży Grupy Unirest.
 
Grupa Unirest: od Gdańska do Krakowa 
Uczestnicy spotkania odbyli także błyskawiczną, „zdalną podróż” do Gdańska, czyli do jednego z najszybciej rozwijających się miast pod kątem MICE i dowiedzieli się, co sprawia, że profil gości przyjeżdżających tam jest wyjątkowy, oraz jak Hampton by Hilton Gdańsk Oliwa, odpowiada na ich potrzeby. Jest to hotel położony w biznesowej dzielnicy Gdańska, który dysponuje dwoma salami konferencyjnymi oraz dużą powierzchnią eventową w pobliskim obiekcie Olivia Star, którego atutem jest malowniczy widok na morze. Hotel ma 101 pokojów i może przyjąć jednocześnie 184 gości.
Po lunchu w hotelu Hampton by Hilton Oświęcim uczestnicy pojechali do Krakowa, do DoubleTree by Hilton Kraków Hotel & Convention Center, największego centrum konferencyjnego w stolicy Małopolski. Obiekt ten dysponuje 19 salami konferencyjnymi o łącznej powierzchni 2800 mkw. (największa pomieści do tysiąca osób i może pełnić funkcję sali balowej). Hotel oferuje 393 pokoje i 733 miejsca noclegowe.
Podczas czasu wolnego goście mieli do wyboru skorzystanie z oferty hotelowej strefy relaksu, czyli basenu, jacuzzi, sauny i spa lub z rajdu meleksami po Krakowie z przewodnikiem. 
Podczas humorystycznego konkursu Bitwa Miast, odbywającego się w trakcie Kolacji Słowiańskiej, goście wybierali miasto – króla eventów, którym, jak się okazało, został Radom. Na zakończenie dnia odbył się koncert hyperion, czyli muzyki improwizowanej na żywo przez krakowskiego artystę multiinstrumentalistę Jakuba Zielina.
Trzeciego dnia miała miejsce site inspection z niespodziankami po DoubleTree by Hilton Kraków Hotel & Convention Center oraz mieszczącym się z nim pod jednym dachem – Hampton by Hilton Kraków
Ciekawym i zaskakującym punktem programu był przegląd „miejscówek krakowskich lokalsów”, w ramach którego planiści pojechali z przewodnikiem do Muzeum Kościuszkowskiego na Kopcu Kościuszki, co zostało ocenione jako ciekawe doświadczenie. 
 
Król eventów – czyli Radom
Na lunch zaprosił gości DoubleTree by Hilton Kraków Hotel & Convention Center, skąd uczestnicy wyjazdu wyruszyli do Hilton Garden Inn Radom, nowoczesnego hotelu, który dysponuje 114 komfortowymi pokojami i apartamentami, mogącymi przyjąć do 226 gości jednocześnie. Jego centrum konferencyjne obejmuje 3 sale o łącznej powierzchni 297 mkw.
Tam zaserwowano mazowiecką kolację. Były opowieści przewodnika o Ziemi Radomskiej, a wieczorem – wizyta w Browarach Radomskich, obserwacja produkcji piwa i degustacje wielu gatunków tego trunku. 
Czwartego dnia meeting plannerzy zwiedzili hotel i poznawali jego możliwości eventowe, odbyli także wycieczkę po Radomiu, której hasło brzmiało „10 powodów, dla których Radom was zaskoczy”.

Grupa Unirest dla klientów MICE 
Wyjazd pokazał potencjał obiektów Grupy Unirest, które mają ogromne doświadczenie, zdobyte przy tysiącach zrealizowanych zdarzeń i nieustannie się rozwijają. – Ciągle się uczymy i szukamy nowych rozwiązań. Przykładem może być projekt Hilton in the Sky – kolacja serwowana na wysokości 50 metrów, która była nie tylko wyjątkowym wydarzeniem, ale też dowodem na to, że nie boimy się myśleć nieszablonowo. Jako zespół nie boimy się nowości, a gdy trzeba – stoimy ramię w ramię, by sprostać największym wyzwaniom. To właśnie nas wyróżnia – jesteśmy zgrani, zaangażowani i zawsze gotowi, by iść o krok dalej - mówi Barbara Stawiarska.
W obiektach Grupy organizowane jest pełne spektrum wydarzeń – od konferencji, szkoleń i warsztatów, przez bankiety, premiery produktowe, wydarzenia branżowe, aż po spotkania integracyjne. – Nasze przestrzenie gościły zarówno międzynarodowe kongresy, jak i prestiżowe eventy firmowe czy kulturalne. Dzięki różnorodności obiektów i elastyczności naszych zespołów, jesteśmy w stanie obsłużyć wydarzenia o bardzo zróżnicowanej skali i charakterze – dodaje Barbara Stawiarska.
Według dyrektor sprzedaży Grupy Unirest, zdecydowanie zauważalny jest w ostatnim czasie powrót do spotkań na żywo, z jednoczesnym wzrostem świadomości organizatorów w zakresie zrównoważonego rozwoju. – Coraz więcej firm pyta o ekologiczne rozwiązania, działania zero waste czy lokalne dostawy. Eventy stają się bardziej przemyślane, angażujące, z większym naciskiem na wartość merytoryczną i autentyczne doświadczenia. Rosnące znaczenie mają również personalizacja wydarzeń oraz storytelling – czyli opowiadanie historii, które budują zaangażowanie uczestników – mówi Barbara Stawiarska.
 
MP MICE Tour®, czyli inwestycja w relacje
Barbara Stawiarska podkreśliła wartość takich przedsięwzięć jak MP MICE Tour® dla obiektów hotelowych. – Dla nas to przede wszystkim inwestycja w relacje – pokazujemy się nie tylko jako marka, ale jako ludzie, z którymi warto współpracować. Efekty? Widoczne nie tylko w liczbach, ale – co najważniejsze – w jakości tych relacji i wspólnych projektów – podkreśla Barbara Stawiarska.
Szymon Ciurla, event manager, Aplikuj.pl stwierdził, że wyjazd umożliwia weryfikację „na żywo” poszczególnych obiektów. – Mogę dać odwiedzanym obiektom bardzo wysoką ocenę, zaczynając od standardów, a kończąc na obsłudze. Zaskoczyły mnie szczególnie dbałością o detale i właśnie poziomem obsługi. Z uwagi na swoje zaplecze konferencyjne moje szczególne zainteresowanie wzbudził hotel DoubleTree w Krakowie – mówił. –  Zdecydowanie warto brać udział w tego typu wyjazdach. Wizja lokalna ma zawsze wartość nadrzędną w porównaniu do zdjęć i prezentacji – podsumował.
 
Nic nie zastąpi osobistego poznania
– Udział w wyjeździe MP MICE Tour® z Grupą Hoteli Unirest był dla mnie niezwykle interesujący i inspirujący pod względem biznesowym. Jak zawsze, stworzył doskonałą okazję, by poznać nowe obiekty i atrakcje towarzyszące, nawiązać relacje z nowymi partnerami oraz spotkać się ze sprawdzonymi współpracownikami branżowymi. Odwiedzone hotele prezentują wysoki standard – zarówno obiekty trzy-, jak i czterogwiazdkowe (Oświęcim, Kraków, Radom) mają duży potencjał do organizacji wydarzeń biznesowych i branżowych – stwierdziła Anna Foryś-Perkowska, dyrektor, Fundacja MICE&U.
Dodała też, że zaskoczeniem okazał się Oświęcim – odczarowany w pozytywnym sensie, z nowoczesnym hotelem i doskonałą kuchnią – oraz Radom. – Odkryłam go na nowo jako miasto z ciekawą historią i (teraz!) świetnym zapleczem hotelowym (Hilton Garden Inn Radom). Największy potencjał pod kątem dużych wydarzeń ma bez wątpienia DoubleTree by Hilton Kraków Hotel & Convention Center – podkreśliła. Zwróciła też szczególną uwagę na wydarzenia towarzyszące, które dodały wyjazdowi kolorytu i lokalnego charakteru. – Ciekawym doświadczeniem była gra miejska tropem murali w Oświęcimiu, pozwalająca poznać miasto z zupełnie innej strony, a zwiedzanie Krakowa meleksami otworzyło nową perspektywę. W programie znalazły się również wizyta w Muzeum Kościuszkowskim i na Kopcu Kościuszki – na które zwykle brakuje czasu (świetna pani przewodnik!) – oraz znakomicie poprowadzone zwiedzanie Radomia z niezwykle zaangażowanym przewodnikiem – dodała. 
– Tego typu wyjazdy są niezwykle cenne – nic nie zastąpi osobistego poznania miejsc i ludzi, z którymi później współpracujemy, oraz energii, jaka z tego płynie. Cieszy również, że wszystkie obiekty w coraz większym stopniu są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, na co nasi klienci zwracają szczególną uwagę – podsumowała Anna Foryś-Perkowska. 

ZOBACZ FOTORELACJE 
fot. Marcin Faliński

MP MICE Tour® Podróż po Hiltonach >>>
Zobacz też fotorelację z MP MICE Tour® na Facebooku >>>

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl