Białystok odczarowany, czyli MP MICE Tour® do nowoczesnej i dynamicznej stolicy Podlasia

Uczestnicy MP MICE Tour® Białystok WidziMisie, Fot. Marcin Faliński
Na zdjęciu: Uczestnicy MP MICE Tour® Białystok WidziMisie, Fot. Marcin Faliński

Uczestnicy wyjazdu studyjnego z cyklu MP MICE Tour® poznawali eventowy potencjał Białegostoku. Jest to miasto, które charakteryzuje nowoczesność i dynamika, natura i autentyczność. Jego siłą jest unikatowy charakter, dostępność i atrakcyjna oferta cenowa. To wszystko sprawia, że może stanowić dobrą alternatywę dla dużych ośrodków.
 
Białystok, największe miasto północno-wschodniej Polski i stolica województwa podlaskiego, staje się ważnym ośrodkiem z bogatą ofertą dla rynku MICE. Powstają tutaj nowe hotele, otwierane są miejsca eventowe, a spotkania biznesowe można połączyć z niespotykanymi w innych lokalizacjach atrakcjami. 
 
Natura, autentyczność, dostępność
– Białystok to miasto, które łączy nowoczesność z naturą i autentycznością. Oferujemy profesjonalne zaplecze konferencyjne – nowoczesne hotele z wysokim standardem usług, miejsca wyposażone w odpowiedni sprzęt i fachowców, takie jak Białostocki Park Naukowo-Technologiczny oraz Białostocki Ośrodek Kultury. Naszą przewagą jest też dostępność – coraz lepsze połączenia drogowe i kolejowe, a także atrakcyjna oferta cenowa w porównaniu z dużymi ośrodkami. Co ważne, spotkania w Białymstoku odbywają się w spokojnym, zielonym otoczeniu, sprzyjającym efektywnej pracy i integracji – mówi Agnieszka Brulińska-Skarżyńska, zastępca dyrektora Departamentu Kultury Promocji i Sportu Urzędu Miejskiego w Białymstoku i podkreśla, że największą siłą miasta jest jego unikatowy charakter -– otwartość, różnorodność kulturowa i bliskość natury. 
– Białystok leży w sercu Zielonych Płuc Polski, a jednocześnie jest dynamicznie rozwijającym się ośrodkiem akademickim i biznesowym. Połączenie kreatywności młodych ludzi, gościnności mieszkańców oraz bogatego dziedzictwa Podlasia sprawia, że organizatorzy wydarzeń mogą liczyć na wyjątkowe doświadczenia dla swoich uczestników – zaznacza.
– Naszą największą siłą jest autentyczność, gościnność oraz natura. Białystok to dynamicznie rozwijające się, nowoczesne, ale zarazem kameralne centrum akademickie i kulturalne Polski Północno-Wschodniej. Podlasie to region zasilany naturą, tu czas płynie inaczej, a bycie offline można mieć w standardzie. Idealna przestrzeń do poszukiwania inspiracji. I najsilniejszy, tudzież najsmaczniejszy nasz akcent to kuchnia regionalna, gwarantująca niezapomnianie doświadczenie kulinarne – potwierdza Marta Urbiel, sales & marketing specialist, Hampton by Hilton. 
Białystok jest miejscem szeregu wydarzeń, od małych spotkań po wielkie fora przedsiębiorców. – Każdy znajdzie tutaj przestrzeń dla siebie i odpowiednią skalę. Miasto często wchodzi w partnerstwo w zakresie promocji czy organizacji, udostępniając swoje przestrzenie w ramach współorganizacji. Organizatorzy szukają dobrej bazy, technicznej niezawodności, obsługi wydarzenia w wysokim standardzie, to wszystko oferujemy. Mocną stroną miasta i regionu jest coraz lepsza komunikacja, bliskość przyrody, duży wybór miejsc w których można zorganizować wydarzenia, no i ceny, które nie zwalają z nóg. Baza hotelowa cały czas rośnie i jest na naprawdę dobrym poziomie – mówi Marcin Pawlukiewicz, starszy specjalista ds. imprez i projektów kulturalnych w Białostockim Ośrodku Kultury. – BiOK to miejsce otwarte, realizujące kulturę i rozrywkę. Spotkanie biznesowe może zakończyć się wspólną wizytą na koncercie, oprowadzaniem po ciekawej ekspozycji, dla networkingu, złapania dystansu, ale też i ducha miejsca, w którym będzie się realizowało inwestycje – dodaje.
 
Białystok – miasto z duszą
– Zachęcając meeting plannerów do zainteresowania się Białymstokiem, stawiamy na osobiste doświadczenie – zapraszamy organizatorów, by sami przekonali się o potencjale naszego miasta. Pokazujemy nie tylko nowoczesne obiekty, ale też lokalny koloryt, kuchnię, kulturę i przyrodę, które czynią każde wydarzenie niepowtarzalnym – mówi Agnieszka Brulińska-Skarżyńska.
W tym celu miasto włączyło się w organizację MP MICE Tour®. – Zależało nam, by uczestnicy zobaczyli Białystok jako miasto z duszą – miejsce, gdzie profesjonalizm idzie w parze z autentycznością. Pokazaliśmy nasze najciekawsze obiekty, ale też lokalne atrakcje i wyjątkową gościnność regionu. Chcieliśmy, by Meeting plannerzy wyjechali stąd z przekonaniem, że Białystok to nie tylko dobra organizacja, ale też pozytywna energia i wyjątkowe doświadczenia – mówi zastępca dyrektora Departamentu Kultury Promocji i Sportu Urzędu Miejskiego w Białymstoku.
– Białystok posiada świetne zaplecze hotelowe i gastronomiczne, a koszt zorganizowania eventu jest niższy niż w wielu innych miastach. Nie brałam dotychczas pod uwagę Białegostoku jako celu wyjazdów biznesowych, ale ta wizyta zdecydowanie zmieniła moje postrzeganie – potwierdza Monika Muszyńska, office administrator Ikea Retail. 

Alternatywa dla zatłoczonych destynacji 
Program wyjazdu rozpoczął się od zwiedzania Pałacu Branickich, multimedialnej wystawy w XVII-wiecznych piwnicach oraz wystawy poświęconej historii medycyny, farmacji i dziejom pałacu. Kolejnym punktem była wizyta w Hotelu Gołębiewski, który posiada 6 sal konferencyjnych o łącznej powierzchni 2 tys. mkw., w tym salę kongresową, która pomieści do 600 osób, a następnie w Hotelu Ibis Styles, w którym działa nowoczesne centrum konferencyjne, składające się z 13 sal o łącznej powierzchni 620 mkw., oraz w hotelu Hampton by Hilton. Jest to pierwszy i jedyny obiekt tej sieci na Podlasiu.
– Hotel dysponuje 5 nowoczesnymi salami konferencyjnymi o zróżnicowanej powierzchni, idealne sprawdzają się na kameralne szkolenia, warsztaty, a także większe spotkania do maksymalnie 80 osób. Naszą ofertę wyróżniają kluczowe dla meeting plannerów elementy: lokalizacja – cicha, w centrum miasta, przy reprezentacyjnej ulicy Lipowej, blisko głównych atrakcji Białegostoku, oraz kompleksowość obiektu – możliwość zapewnienia noclegu ze śniadaniem zawsze w cenie pobytu dla wszystkich uczestników wydarzenia. A najlepszym bonusem za zorganizowane eventy są punkty Event Planner, które można wykorzystać na darmowe pobyty w hotelach sieci Hilton na całym świecie – mówi Marta Urbiel, sales & marketing specialist, Hampton by Hilton. W obiekcie organizowane są szkolenia firmowe, spotkania integracyjne, mniejsze konferencje oraz rekrutacje. Organizatorzy szukają efektywnych rozwiązań w nowoczesnej oprawie, naturalnego światła w salach i sprawnej obsługi technicznej. Hotel odpowiada na te potrzeby i promuje Białystok jako alternatywę dla zatłoczonych, tradycyjnych destynacji MICE. – Podkreślamy, że Białystok jest ciągle miastem do odkrycia. Zapewniamy konkurencyjne ceny przy zachowaniu wysokiego standardu usług marki Hilton. Każda realizacja to projekt szyty na miarę przy wykorzystaniu potencjału obiektu oraz lokalnych partnerów do tworzenia unikatowych scenariuszy wydarzeń – mówi Marta Urbiel. – Podczas MP MICE Tour® uczestnicy mieli możliwość doświadczenia komfortu pobytu w naszym obiekcie, nocleg ze śniadaniem to realne doświadczenie. Podczas dodatkowej prezentacji pokazaliśmy wielofunkcyjność naszych sal, standard marki Hilton przy zachowaniu regionalnej tożsamości miejsca i gościnności. Pokazaliśmy, jak dzięki elastycznemu podejściu i doświadczonej obsłudze jesteśmy w stanie sprostać zarówno potrzebom biznesowym, jak i grupom zorganizowanym – dodaje.

Tropem WIDZI MISIÓW
Drugiego dnia uczestnicy wyjazdu mieli czas na zwiedzanie Białegostoku tropem WIDZI MISIÓW, czyli rzeźb niedźwiadków, tworzących szlak turystyczny miasta. Prowadzą one do najciekawszych miejsc, zarówno zabytkowych, jak i tych, które mogą stanowić przestrzeń na organizację eventów, a do ich poszukiwania i śledzenia służy specjalna gra miejska.
Jednym z takich miejsc był Royal Hotel & Spa Białystok z częścią konferencyjną o powierzchni 85 mkw., która może być dobrym miejscem do organizacji sympozjum naukowego, spotkania biznesowego czy konferencji prasowej. Do hotelu należy restauracja Browar Stary Rynek, w której goście spotkali się z piwowarem i mieli okazję degustować produkowane tutaj trunki. 
Drugiego dnia odbyła się także wizyta w Operze i Filharmonii Podlaskiej – Europejskim Centrum Sztuki w Białymstoku im. Stanisława Moniuszki, czyli największej instytucji artystycznej północno-wschodniej Polski, która jest także miejscem organizacji spotkań, kongresów, targów czy jubileuszów oraz w Naukowym Parku Technologicznym, przestrzeni otwartej nie tyko dla przedsiębiorców i pasjonatów nowych technologii, która posiada sale konferencyjne, szkoleniowe i wystawiennicze o łącznej powierzchni prawie 772 mkw.
Kompleksowe rozwiązania dla biznesu oferuje też stadion Chorten Arena, na którym można zorganizować event do 20 tys. osób, w tym 7 tys. na płycie głównej i 13 tys. na trybunach. Do dyspozycji organizatorów jest tutaj 12 sal konferencyjnych, 16 lóż skybox z prywatną trybuną i prawie 9 tys. mkw. powierzchni targowych.
Był też czas na wizytę w Hotelu Opera, który przeznaczony jest szczególnie dla osób podróżujących służbowo i posiada także przestrzeń konferencyjną, oraz w Hotelu Traugutta 3, który oferuje 450 mkw. powierzchni eventowej, obejmującej trzy sale i pokój biznesowy przeznaczony na kameralne spotkania.
– Organizatorzy oczekują elastyczności, profesjonalnej obsługi i kompleksowego wsparcia na każdym etapie realizacji, dlatego oferujemy indywidualne podejście event managerów z biura obsługi gości, wysokiej klasy zaplecze techniczne i wyśmienitą kuchnię Restauracji Regiment (zabytkowa przestrzeń Hotelu Traugutta3) i Restauracji Lipcowy Ogród (która mieści się w bliskim otoczeniu ogrodu przynależącego do drugiego naszego obiektu – Hotelu Podlasie). Razem, tworzy to idealne warunki dla efektywnych i zapadających w pamięć wydarzeń o każdej skali – przekonuje Anna Narel, dyrektor Hotel Traugutta 3 / Catering Traugutta 3 / Hotel Podlasie / Warszawska 50.
Trzeciego dnia w programie było zwiedzanie Białostockiego Ośrodka Kultury, Centrum im. Ludwika Zamenhofa, obiektu stanowiącego miejsce dialogu dla wszystkich mieszkańców „tygla” kultur i narodów, jakim jest Podlaskie. – Centrum im. Ludwika Zamemhofa to przyjemne i bezpieczne miejsce na różnego rodzaju aktywności, mamy tutaj spory wybór sal konferencyjnych, świetny catering oraz ofertę kulturalną jako urozmaicenie wydarzeń. Na miejscu działa sporo firm zajmujących się scenotechniką oraz konferencjami więc koszty dojazdu takowej z innych ośrodków są mniejsze – mówi Marcin Pawlukiewicz, starszy specjalista ds. imprez i projektów kulturalnych w Białostockim Ośrodku Kultury. – Podczas spotkania zaprezentowaliśmy przegląd działalności Białostockiego Ośrodka Kultury (Centrum im. Ludwika Zamenhofa jest jego częścią) wraz z możliwościami współpracy w celu stworzenia planu aktywności skrojonych pod potrzeby uczestników – dodaje.
 
Uniwersytet w Białymstoku: eventowo, kulturalnie, naukowo
Kolejnym punktem MP MICE Tour® był Kampus Uniwersytetu w Białymstoku, który jest szczególnym miejscem na mapie stolicy województwa podlaskiego. Stanowi centrum życia akademickiego i naukowego północno-wschodniej Polski. To przestrzeń, gdzie nowoczesna architektura łączy się harmonijnie z przyrodą, co zapewnia doskonałe warunki do nauki, pracy i odpoczynku. – Kampus UwB to także przestrzeń otwarta dla kultury, w której studenci, pracownicy i mieszkańcy mogą doświadczać sztuki w różnych jej formach. Na tym polu szczególnie wyróżnia się Uniwersyteckie Centrum Kultury i Nauki (UCKiN). Jednostka dysponuje odpowiednią przestrzenią do organizacji wydarzeń – nie tylko kulturalnych. Jest to przestrzeń dostępna dla osób z niepełnosprawnościami, z oddzielnymi wejściami, windą i parkingiem przed budynkiem – mówi Wojciech Pilichowski, zastępca Kanclerza Uniwersytetu w Białymstoku.

UCKiN posiada salę teatralną na 116 miejsce, salę warsztatowo-eventową na 50 miejsc oraz hol, który można wykorzystać jako przestrzeń na catering, rejestrację, wystawy czy strefę odpoczynku. Kampus posiada także studio podcastowe z możliwością rejestracji podcastów i wideopodcastów oraz salę seminaryjno-ekspozycyjną w budynku Planetarium. – Pracują u nas specjaliści z zakresu realizacji dźwięku, oświetlenia oraz organizacji wydarzeń w formie audio, wideo i transmisji online. Mogą oni również udzielać wsparcia w zakresie rejestracji, nagrań, obróbki audio-wideo oraz publikacji materiałów. Poza tym w kampusie znajdują się nowoczesne aule, wyposażone w profesjonalny sprzęt multimedialny. W siedzibach wydziałów mieszczą się również przestronne hole, doskonałe do organizacji targów, eventów czy wernisaży. Gości przyciąga wieża z planetarium i obserwatorium, nowoczesna Biblioteka Uniwersytecka i wyjątkowe w skali regionu Uniwersyteckie Centrum Przyrodnicze – mówi Wojciech Pilichowski.
W Kampusie Uniwersytetu w Białymstoku organizowane są wydarzenia naukowe, spotkania kulturalne i społeczne, edukacyjne i medialne. Tutaj obradowali uczestnicy XXI Powszechnego Zjazdu Historyków Polskich (ponad 800 osób) oraz XIX Ogólnopolskiego Zjazdu Socjologicznego. Natomiast we wrześniu 2025 roku w przestrzeniach kampusu odbył się Salon Maturzystów Perspektywy, który zgromadził setki młodych ludzi z całego regionu.
– Organizatorzy wydarzeń cenią kampus Uniwersytetu w Białymstoku za przestronne i nowoczesne wnętrza, profesjonalny sprzęt oraz wsparcie techniczne w obsłudze ważnych spotkań. Bardzo istotne jest również położenie kampusu oraz harmonijne połączenie wyjątkowej architektury z naturalną przyrodą. To miejsce, które robi ogromne wrażenie na odwiedzających, niezależnie od wieku. Kampusem zachwycają się i najmłodsi, i seniorzy – mówi Wojciech Pilichowski.
Lunch w formie grilla zaoferował uczestnikom wyjazdu Hotel Leśny, posiadający rozległy teren zielony, który umożliwia organizację plenerowych wydarzeń dla kilkuset osób. Obiekt dysponuje 5 salami konferencyjno-bankietowymi.
 
Centrum Warszawska 50 – współpraca i wymiana idei
Natomiast w Centrum Warszawska 50 odbyło się spotkanie z lokalnymi twórcami oraz podsumowanie MP MICE Tour®. W spotkaniu uczestniczyły: Anna Narel fundatorka Fundacji Fratino, inicjatorka Centrum Warszawskiej 50, Małgorzata Wenclik, założycielka Stowarzyszenia 100-lecia Kobiet, prodziekanka Uniwersytetu w Białymstoku filia w Wilnie, Agnieszka Krysiuk, artystka, Joanna Czajkowska, malarka, Agnieszka Dembowska, artystka oraz Katarzyna Zadykowicz fundatorka Fundacji Wybieram Kobiety, radczyni prawna w Kancelarii Bieluk i Partnerzy.
Centrum Warszawska 50 mieści się w zabytkowej kamienicy z początku XIX wieku, która przez lata była integralną częścią miejskiego krajobrazu Białegostoku. Po przejściu kompleksowej rewitalizacji budynek odzyskał swoje dawne piękno, jednocześnie zyskując nowoczesny charakter, który idealnie odpowiada na potrzeby współczesnych użytkowników. Kamienica, znana niegdyś jako Dom Fabrykana Vosse, stała się przestrzenią łączącą tradycję z nowoczesnością. Od momentu otwarcia Centrum, 1 marca 2024 roku, przestrzeń ta zmieniła się w tętniące życiem miejsce spotkań, inspiracji i współpracy.
Centrum stanowi unikatowe połączenie funkcji kulturalnych, edukacyjnych, biznesowych i artystycznych. Jest to przestrzeń, która ma na celu nie tylko zaspokajanie potrzeb współczesnych użytkowników, ale także wspieranie rozwoju lokalnej społeczności, przedsiębiorczości i kultury. Stawia na współpracę i wymianę idei, jest przestrzenią, która sprzyja budowaniu relacji, realizacji nowych projektów oraz wspólnych inicjatyw. Jest to także przestrzeń, która otwiera drzwi dla szerokiej gamy działań, od artystycznych po biznesowe, promując innowacyjność, edukację i aktywność społeczną.
 
Miasto ze świetną energią 
Dla Wojciecha Jaroszyńskiego, senior project managera Marketing House Poland, wyjazd MP MICE Tour® był bardzo inspirujący i dał możliwość poznania nowych obiektów i kontaktów, które mogą się przydać przy realizacji przyszłych wydarzeń. – Wymiana doświadczeń z innymi uczestnikami też była bardzo wartościowa, a obiekty zrobiły naprawdę dobre wrażenie – zarówno pod kątem technicznym, jak i organizacyjnym. Widać, że są przygotowane na obsługę różnego rodzaju eventów, od kameralnych spotkań po duże konferencje. Mają świetne zaplecze i zaangażowany personel, więc zdecydowanie warto brać je pod uwagę przy planowaniu wydarzeń. Szczególne wrażenie zrobił na mnie Hotel Traugutta 3 oraz Opera i Filharmonia Podlaska – zarówno ze względu na jakość infrastruktury, jak i profesjonalne podejście personelu do organizacji wydarzeń. W przypadku Traugutta również doskonały catering! – mówił. – Zaskoczyło mnie, jak nowoczesny i dynamiczny jest Białystok! Miasto ma świetną energię i dużo ciekawych przestrzeni – idealnych pod różne formaty eventów. Do tego bardzo pozytywna atmosfera i otwartość ludzi – to naprawdę robi różnicę. Dotychczas Białystok nie był w moich planach jako kierunek wyjazdów biznesowych, jednak ten wyjazd zdecydowanie zmienił moje podejście. Zobaczyłem, że miasto ma dobrze przygotowaną bazę i sprzyjające warunki do organizacji spotkań, konferencji i wydarzeń branżowych – mówił Wojciech Jaroszyński.
– Na pewno warto brać udział w tego typu wyjazdach. Poznałam bazę eventowa, hotelową i gastronomiczną miasta, a moje szczególne zainteresowanie wzbudził Kampus Uniwersytetu, Centrum im. Ludwika Zamenhofa, Hotel Traugutta 3 oraz Hotel Ibis Styles, a dużym zaskoczeniem były białostockie misie – mówi Monika Muszyńska, office administrator Ikea Retail 
– Warto organizować tego typu wyjazdy, ponieważ nic nie zastąpi bezpośredniego kontaktu i możliwości zobaczenia miasta „na żywo”. Takie wizyty pozwalają przełamać stereotypy, budują relacje i zaufanie, a jednocześnie inspirują do tworzenia wydarzeń w nowych miejscach. Dla nas to również okazja do dialogu z branżą i lepszego dopasowania miejskiej oferty do jej potrzeb – stwierdziła Agnieszka Brulińska-Skarżyńska, zastępca dyrektora Departamentu Kultury Promocji i Sportu Urzędu Miejskiego w Białymstoku.
 
Podlaskie pozytywnie uzależnia
MP MICE Tour® uznawany jest za format najbardziej efektywnej sprzedaży i marketingu B2B. – Żadne zdjęcia ani katalogi online nie zastąpią osobistego doświadczenia. Osoby planujące wydarzenia mają możliwość sprawdzenia potencjału obiektu i regionu. Jest to bezcenna okazja do budowania zaufania i tworzenia relacji. Wyjazd studyjny „odczarowuje” destynacje, które bywają pomijane, udowadniając ich wysoki poziom usług i atrakcyjność. Białystok na żywo zawsze pozytywnie zaskakuje, a Podlaskie pozytywnie uzależnia. Te wyjazdy to najlepsze narzędzie, które realizuje wszystkie te elementy – mówi Marta Urbiel, sales & marketing specialist, Hampton by Hilton.
– Takie wyjazdy to świetna okazja, żeby poznać miejsca z pierwszej ręki, porozmawiać z ich przedstawicielami i zobaczyć, jak wszystko wygląda w praktyce. Do tego networking z ludźmi z branży – bezcenny – dodaje Wojciech Jaroszyńki.
– Wyjazdy takie oprócz networkingu mogą służyć odczarowywaniu miejsca (do niedawna mieszkańcy reszty kraju myśleli, że do Białegostoku ciężko i długo się jedzie, a to od kilku lat pieśń przeszłości) i pokazaniu jego możliwości. Co innego czytać coś w folderze czy internecie, a co innego odczuć klimat miejsca i ludzi, którzy je tworzą – mówi Marcin Pawlukiewicz.
– Takie inicjatywy mają ogromną wartość dla całej branży. To doskonała okazja do wymiany doświadczeń, budowania relacji i pokazania potencjału miejsc, które często zaskakują jakością i klimatem, których nie da się odczuć wyłącznie przy przeglądaniu strony internetowej, czy profili w mediach społecznościowych – podsumowuje Anna Narel.
 
MP MICE Tour® Białystok WidziMisie odbył się w dniach 12 – 14 października 2025. 
 
ZOBACZ FOTORELACJE

fot. Marcin Faliński
MP MICE Tour® Białystok WidziMisie >>>
Zobacz też fotorelację z MP MICE Tour® na Facebooku >>>

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl