MP MICE Tour®: Daj się zaskoczyć Łodzi!
MeetingPlanner.pl i Łódź Convention Bureau organizują ekskluzywny wyjazd studyjny z cyklu MP MICE Tour®. Jego celem będzie jedno z najdynamiczniej rozwijających się eventowo miast w Polsce.
Łódź to miasto poprzemysłowe, ale od kilkunastu lat stawia na rozwój nowoczesnych usług, naukę i branże kreatywne. Powstają tu nowe hotele, rewitalizowane są całe kwartały zabytkowego śródmieścia, a w ścisłym centrum, ma powierzchni ponad 100 ha wyrosło Nowe Centrum Łodzi.
Ze względu na swoje korzystne położenie oraz rozbudowaną i zróżnicowaną infrastrukturę konferencyjną i noclegową, Łódź jest doskonałym miejscem do organizacji wydarzeń i spotkań, takich jak kongresy czy konferencje naukowe. Event plannerzy coraz chętniej odwiedzają Łódź i organizują tutaj spotkania, zarówno ogólnopolskie, jak i te o zasięgu międzynarodowym. W Łodzi odbywają się konferencje medyczne, wydarzenia estradowe, kulturalne, sportowe, targi, wystawy oraz spotkania korporacyjne i branżowe.
Wyjazd MP MICE Tour® odbędzie się od 30 listopada do 2 grudnia 2025 (od niedzieli do wtorku). Rozpocznie się od zameldowania w Novotel Łódź Centrum, nowoczesnym czterogwiazdkowym obiekcie, zlokalizowanym w centrum miasta, przy alei Piłsudskiego, który będzie głównym partnerem wydarzenia.
Dogodne położenie hotelu, 200 metrów od popularnej ulicy Piotrkowskiej z licznymi barami i restauracjami, sprawia, że jest on często wybierany przez przyjeżdżających do Lodzi. W odległości 0,9 km znajduje się Atlas Arena, a dojazd do lotniska im. Władysława Reymonta zajmuje 15 minut. Do głównych dworców kolejowych, takich jak Łódź Kaliska i Łódź Fabryczna, można stąd dotrzeć w 10 minut. Hotel oferuje 161 pokojów, stylową restaurację oraz centrum biznesowe z ośmioma salami konferencyjnymi. Największa z nich ma 161 mkw i pomieści do 200 osób, najmniejsza zajmuje 22 mkw. i nadaje się na organizację kameralnych spotkań dla maksymalnie 20 osób.
Pierwszego dnia, po przyjeździe uczestnicy MP MICE Tour® będą mieli możliwość poznawać Łódź własnym tempem. Natomiast drugi dzień rozpocznie się od wizyty w Pieter Smit (Pieter Smit Theater Rock Polska), międzynarodowej firmie logistyczno-technicznej i studiu wydarzeń, które obsługuje produkcje teatralne, koncerty i eventy, oferuje hale, studia zdjęciowe i wsparcie logistyczne dla dużych realizacji. Do dyspozycji organizatorów wydarzeń jest tutaj flota kilkuset samochodów – ciężarówek, autobusów samochodów dostawczych oraz osobowych, a także doświadczeni kierowcy.
Kolejne punkty programu obejmą między innymi wizytę w Ogrodach Geyera, nowej przestrzeni Starego Kina. Jest to wyjątkowa przestrzeń eventowa, położona przy ulicy Piotrkowskiej. Zabytkowe wnętrza tego obiektu zajmują powierzchnię 1400 mkw., a do dyspozycji gości jest nowoczesne zaplecze techniczne, elastyczny układ sal, strefowa klimatyzacja oraz nowoczesne nagłośnienie i oświetlenie, a także usługa cateringowa Jest to dobre miejsce na organizację konferencji, koncertów i targów w industrialnym klimacie.
Wyjątkowe przestrzenie na eventy, konferencje i gale udostępnia także Centralne Muzeum Włókiennictwa. Obiekt ten prezentuje historię przemysłu włókienniczego – mod fabryk po współczesną sztukę tkaniny. Słynie z Międzynarodowego Triennale Tkaniny i ekspozycji w dawnych halach fabrycznych.
Inspiracją dla przedstawicieli branży evetnowej może być także Łódzkie Centrum Filmowe, instytucja wspierająca kino i produkcje filmowe. Działa tutaj wypożyczalnia rekwizytów, kostiumów i magazyny inscenizacyjne, oferowane są usługi produkcyjne dla filmów, reklam i inscenizacji historycznych. Mogą z nich korzystać organizatorzy bali kostiumowych, gier miejskich i kreatywnych spotkań z filmem.
Miejscem organizacji eventów może być także największe w Polsce centrum indoor golfu, wyposażone w nowoczesne symulatory TrackMan i PuttView, czyli City Golf Łódź. Odbywają się tutaj spotkania firmowe oraz integracyjne, a także turnieje golfa oraz wieczory z rywalizacją w sportowym klimacie, które łączą zabawę, networking i aktywny wypoczynek.
Uczestnicy wyjazdu studyjnego zostaną tutaj zaproszeni na lunch, po którym pojadą do Aiden by Best Western Łódź, stylowego hotelu z 61 pokojami, urządzonego w klimacie art déco, z restauracją Bohema i siłownią. Jest to obiekt przyjazny gościom biznesowym, posiada nowoczesne wyposażenie i udogodnienia, w tym stację ładowania EV. Przestrzeń konferencyjno-biznesowa hotelu składa się z czterech sal oraz vip-roomu. Można tutaj zorganizować event, spotkanie biznesowe, szkolenie, konferencję czy zjazd na 100 osób.
Ofertę dla firm ma także The Loom, czterogwiazdkowy hotel biznesowy, położony w centrum miasta, tuż przy Manufakturze. Obiekt ten, dzięki swojemu wystrojowi, oddaje ducha dawnej fabrycznej Łodzi, łącząc industrialny klimat z elegancją i nowoczesnym designem, co stanowi idealne tło dla spotkań i wydarzeń firmowych. Zapewnia też doskonały catering – restauracja Wątek otrzymała 4 widelce w konkursie gastronomicznym. Oferta noclegowa tego obiektu obejmuje 76 pokojów, w hotelu działa też sauna.
Zwieńczeniem dnia będzie zwiedzanie Manuarte, wyjątkowego miejsca należącego do Agustina Egurroli, łączącego w sobie galerię sztuki, klub i restaurację inspirowaną kulturą Ameryki Łacińskiej. Jego pełne kolorów, muzyki i tańca wnętrza tworzą niepowtarzalny klimat, który można wykorzystać przy organizacji eventów, gali, kolacji firmowych czy pokazów tanecznych, odbywających się w samym sercu Manufaktury.
Na gości będzie tutaj czekała kolacja oraz atrakcje od SevenEvent Group, agencji eventowej działającej w Łodzi od ponad 20 lat, która specjalizuje się w kompleksowej organizacji wydarzeń MICE: konferencji, integracji, pikników, gal czy eventów online. Agencja tworzy też autorskie scenariusze gier na tablety oraz organizuje kreatywne imprezy tematyczne, integracyjne i team-buildingowe.
Trzeci dzień wyjazdu rozpocznie się od wizyty w kameralnej przestrzeni eventowo-szkoleniowej Nawrot 12, która mieści się w odrestaurowanej kamienicy blisko ulicy Piotrkowskiej. Można tutaj wynająć całe piętro, sale szkoleniowe a także biura na godziny, dostępny jest catering, co sprawdza się przy spotkaniach biznesowych i kameralnych wydarzeniach.
Uzupełnieniem programu wydarzeń firmowych mogą być warsztaty organizowane w kreatywnej Galerii Piotrkowska 33, miejscu wystaw i pracowni artystycznych. Skupia ono autorską sztukę użytkową i wizualną, angażując lokalną społeczność i turystów szukających designu i rękodzieła. Także uczestnicy wyjazdu będą mieli okazję sprawdzić swoje możliwości w tym zakresie.
Z pewnością miłym elementem wyjazdu będzie tour po królowej łódzkich ulic, czyli po ulicy Piotrkowskiej, po którym uczestnicy odwiedzą Traugutta 12 (Aparthotel T12), nowo otwarty obiekt funkcjonujący w odrestaurowanej XIX-wiecznej kamienicy, łączący historyczny charakter z nowoczesnym designem. Na kameralne spotkania idealna jest hotelowa restauracja Acanti, w celach eventowych można także wykorzystać klimatyczny dziedziniec. W odrestaurowanej kamienicy mieści się także czterogwiazdkowy butikowy hotel Pietryna, położony przy ulicy Piotrkowskiej, który łączy klasykę z nowoczesnością. Stanowi on idealny wybór dla gości szukających komfortu i lokalnego klimatu miasta. Obiekt dysponuje dwiema salami konferencyjnymi, które mogą pomieścić do 50 osób, a ich układ i wyposażenie można dostosować do indywidualnych potrzeb organizatorów. Na kameralne spotkania biznesowe przygotowano specjalnie zaaranżowany gabinet, zapewniający komfort i dyskrecję.
Szczegóły: www.micetour.meetingplanner.pl