MP MICE Tour®: Egzotyczna podróż po Mazowszu
Uczestnicy kolejnego wyjazdu studyjnego MP MICE Tour®, zorganizowanego przez Mazovia Convention Bureau i MeetingPlanner.pl, poznawali niecodzienne miejsca eventowe Mazowsza. Region ten pokazał, że wypad tutaj może być równie ekscytujący jak egzotyczna podróż, i zaprezentował bogactwo swoich możliwości, obejmujących sport, kulturę i kulinaria.
Mazowsze to jedna z najbardziej wszechstronnych destynacji eventowych w Polsce – łączy biznesowy potencjał Warszawy z bogatą ofertą obiektów poza stolicą, które często znajdują się w otoczeniu natury.
– Region wyróżnia się doskonałą dostępnością komunikacyjną, nowoczesną infrastrukturą MICE oraz dużą elastycznością w doborze miejsc i formatów wydarzeń. Dla firm atrakcyjne są także konkurencyjne koszty, wysoka jakość usług oraz możliwość wzbogacenia eventów o autentyczne doświadczenia, kulturę i lokalne atrakcje – mówi Iwona Majewska, kierownik Mazovia Convention Bureau, działającego w strukturach Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.
Mazovia Convention Bureau (MCB) wspiera organizatorów spotkań poprzez aktywną promocję Mazowsza oraz udostępnianie danych o infrastrukturze konferencyjnej, hotelach i unikatowych przestrzeniach eventowych. Na stronie internetowej Mazovia Convention Bureau znajduje się aktualizowana na bieżąco wyszukiwarka obiektów konferencyjnych na Mazowszu oraz dostępny jest do pobrania praktyczny katalog MICE Guide. MCB prowadzi także program rekomendacji dla PCO i dostawców usług MICE z Mazowsza, co ułatwia plannerom wybór sprawdzonych partnerów przy organizacji wydarzeń.
Bezpośrednie doświadczanie regionu i obiektów
Mazovia Convention Bureau było partnerem strategicznym MP MICE Tour®. – Takie wyjazdy są niezwykle skutecznym narzędziem promocji regionu. Bezpośrednie doświadczenie obiektów, infrastruktury i atmosfery Mazowsza buduje zaufanie meeting plannerów i realnie wpływa na ich decyzje dotyczące lokalizacji przyszłych eventów. Wizyty studyjne pozwalają pokazać różnorodność Mazowsza w praktyce, wzmocnić jego wizerunek jako profesjonalnej destynacji MICE oraz przełożyć inspiracje na konkretne realizacje wydarzeń – mówi Iwona Majewska. – Pozwalają meeting plannerom doświadczyć osobiście atrakcji, jakie Mazowsze ma do zaoferowania branży MICE. Mogą oni poznać obiekty i miejsca, które znali tylko ze zdjęć, skosztować dań w lokalnej restauracji i obejrzeć obiekt pod kątem organizacji spotkań i konferencji. MP MICE Tour® to także okazja dla nas, aby opowiedzieć o działalności i celach Mazovia Convention Bureau oraz o tym, jak możemy pomóc meeting plannerom w zaplanowaniu ich podróży lub eventu na Mazowszu – dodaje.
Rejs Premium z Krypą
Program wyjazdu obejmował wizyty w różnorodnych, często nietuzinkowych miejscach. – Wspólnie z MeetingPlanner.pl staraliśmy się wybrać takie obiekty, które mają różnorodną ofertę dla branży MICE – od tradycyjnych hoteli z dużymi przestrzeniami konferencyjnymi, po unique venues i nowoczesne budynki konferencyjne. Uczestnicy mogli też doświadczyć różnego rodzaju atrakcji, które – w zależności od potrzeb klienta – na długo zapadną w pamięć i sprawią, że klient może chcieć wrócić w dane miejsce nie tylko służbowo, ale też prywatnie, na przykład z rodziną – mówiła Iwona Majewska z MCB.
Wyjazd, który miał miejsce 23 i 24 listopada 2025, rozpoczął się od wizyty w Marina Warszawa, przystani na Wiśle, miejscu organizacji eventów, warsztatów kulinarnych czy degustacji. Uczestnicy MP MICE Tour® zjedli tam śniadanie i odbyli rejs, zorganizowany przez Krypa.pl, operatora, który dysponuje flotą ośmiu statków i może organizować wycieczki do 92 osób. W ofercie firmy są rejsy widokowe, wieczorne rejsy z drinkiem a także rejsy z degustacją polskich potraw w połączeniu z regionalnymi alkoholami. Całoroczną, ogrzewaną barkę można wynająć na wyłączność i zorganizować na niej spotkanie integracyjne dla firmy, koncert na wodzie czy spotkanie biznesowe w wyjątkowej scenerii.
Meeting plannerzy uczestniczyli w Rejsie Premium, trwającym 90 minut, podczas którego podziwiali panoramę Starego Miasta i słuchali opowieści o Wiśle Andrzeja Stańskiego, właściciela firmy Krypa.pl, miłośnika rzeki i pasjonata wiślanej żeglugi.
Zabytkowe pojazdy w muzeum motoryzacji
Kolejnym punktem programu była wizyta w prywatnym Muzeum Motoryzacji i Techniki w Otrębusach pod Warszawą, które zgromadziło około setki zabytkowych pojazdów — od samochodów i motocykli, po autobusy, samoloty i czołgi. Można tutaj zobaczyć wyjątkowe egzemplarze związane z historią Polski, a także luksusowe auta używane przez znane postaci kultury i polityki.
Muzeum dysponuje salą konferencyjną, w której można zorganizować spotkanie nawet dla 100 osób. Sala jest wyposażona w rzutnik, mobilny ekran i nagłośnienie, obiekt zapewnia też catering, czyli przerwy kawowe, lunch i kolację. Zaletą organizacji eventu w Muzeum Motoryzacji i Techniki jest swobodny dostęp do ekspozycji. Przez cały czas trwania szkolenia lub konferencji goście mają możliwość oglądania unikatowej kolekcji zabytkowych aut.
Rekwizyty eventowe i relaks pod palmami
Pierwszego dnia uczestnicy wyjazdu odwiedzili także MCC Mazurkas Conference Centre & Hotel, centrum konferencyjno-hotelowe, w czterogwiazdkowym standardzie, zlokalizowane w Ożarowie Mazowieckim. Bogate zaplecze MICE tego obiektu obejmuje 35 sal konferencyjno-bankietowych. W największej z nich można zorganizować konferencję nawet dla 1000 osób. W połączeniu z przestronnymi powierzchniami lobby hotelowego, hallu i foyer oraz przylegającego do obiektu terenu zielonego i parkingu, obiekt dysponuje ponad 14 000 mkw. powierzchni, którą można wykorzystać na potrzeby eventu.
Niespodzianką była możliwość zwiedzania magazynu rekwizytów, które obiekt oferuje organizatorom spotkań, a szefowie kuchni MCC Mazurkas Conference Centre & Hotel i Mazurkas Catering 360° – bracia Michał i Jakub Budnik przygotowali dla uczestników wyjazdu doskonałe menu.
20 tysięcy mkw. powierzchni liczy przestrzeń eventowa w Parku Wodnym Suntago we Wręczy, niedaleko Mszczonowa, który był kolejnym odwiedzanym miejscem. Obiekt ten, będący największym zadaszonym parkiem wodnym w Europie, łączy biznes z rozrywką. Sala konferencyjna zajmuje tutaj 550 mkw., a tereny plenerowe to dodatkowe 50 tysięcy mkw.
Można tutaj zrealizować najróżniejsze projekty, spotkania integracyjne czy firmowe, można też wynająć powierzchnię pełną palm (jest ich 700) i wody na potrzeby zdjęć, filmu czy teledysku.
Zwiedzanie obiektu odbywało się przy pomocy aplikacji, przygotowanej przez firmę Warszawskie Gry Miejskie Barbary Kotarby. Uczestnicy wyjazdu mieli także czas na indywidualny relaks i atrakcje wodne w strefie leżakowej pod palmami oraz na delektowanie się kolacją i drinkami.
Częścią kompleksu są domki Suntago Village, wyposażone w aneksy kuchenne, które zapewniają 360 miejsc noclegowych. Tutaj uczestnicy wyjazdu zostali zakwaterowani.
Tor samochodowy, helikopter, dom na drzewie
Drugiego dnia w programie była wizyta w Motoryzacyjnym Centrum Eventowo-Szkoleniowym Driveland, w Słabomierzu, 9 km od Suntago, które stanowi jeden z najnowocześniejszych ośrodków doskonalenia techniki jazdy stopnia wyższego w Europie. Jest on wyposażony w sieć dróg z różnymi typami zakrętów, płyty poślizgowe, kurtyny wodne oraz „szarpak” czyli urządzenie do wprowadzania w poślizg nadsterowny.
Obiekt ten posiada także przestrzeń przeznaczoną do organizacji spotkań, na którą składa się 7 sal konferencyjnych wyposażonych w gęstą sieć floorboxów podłogowych oraz sala garażowo-wystawowa wysoka na 5 metrów. Podjazd i taras umożliwiają ekspozycję samochodów.
Po zwiedzaniu części konferencyjnej chętni mogli skorzystać z indywidualnej jazdy z instruktorem. Atrakcją – niespodzianką, którą przygotował właściciel obiektu Tomasz Kuchar, był przelot helikopterem dla wszystkich uczestników wyjazdu.
Ciekawym obiektem był położony niedaleko Suntago (w Budach Mszczonowskich) ForRest House, czyli domki na drzewie, zapewniające zakwaterowanie z dostępem do tarasu i ogrodu. Wizyta w tym obiekcie połączona była z ogniskiem.
Rozalin – wellbeing i natura
Ostatnim punktem programu wyjazdu była wizyta w Pałacu Rozalin, położonym niedaleko Grodziska Mazowieckiego. Kompleks ten obejmuje oprócz pałacu z 1957 roku także malowniczy ogród i 26-hektarowy park. W oranżerii można organizować konferencje, eventy firmowe i spotkania biznesowe, a kameralne szkolenia, warsztaty i zebrania – w salach zabytkowego pałacu oraz w restauracji Oficyna, gdzie znajduje się w pełni wyposażona sala konferencyjna. W przestrzeni zewnętrznej, która funkcjonuje nie tylko w sezonie wiosenno-letnim, mogą się odbywać zarówno kolacje biznesowe jak i integracje firmowe przy grillu lub ognisku. Miejsca noclegowe zapewnia Hotel Parkowa Sypialnia, w którym mogą nocować jednocześnie 42 osoby. W obiekcie działa także strefa wellness.
W programie wizyty w Pałacu Rozalin był między innymi spacer po parku, warsztaty kulinarne i spotkanie z szefem kuchni. Obiekt urzekł wszystkich, jego atutem jest nie tylko stylowy wystrój i ogromny teren zielony, ale także własne przetwory i kiszonki przygotowywane z miejscowych produktów. Jest to miejsce szczególnie dbające o wellbeing gości, a jego współwłaścicielka Karina Molgo Besaraba stawia na rozwój usług właśnie w tym kierunku.
– Zaproponowane przez organizatorów lokalizacje okazały się atrakcyjne i interesujące biznesowo. Ich potencjał tkwi przede wszystkim w szerokim spektrum zastosowań – są idealne zarówno dla mniejszych, jak i większych grup. Oferują ogromne możliwości elastycznego planowania, umożliwiając stworzenie zarówno wersji budżetowej, jak i premium. Co najważniejsze, są to miejsca w dużej mierze niezależne od warunków pogodowych. Potencjał lokalizacji, które odwiedziliśmy, został dodatkowo spotęgowany przez zbudowaną wokół nich atmosferę. Emocje i wrażenia, które stały się naszym udziałem, pozwolą nam dokładniej i celniej oddać charakter tych miejsc w tworzonych dla klientów ofertach – stwierdziła Patrycja Borys, senior event manager & partner Good Events Only. – Zrównoważony program, płynnie łączący adrenalinę z relaksem w pięknych okolicznościach przyrody, a także bogactwo smaków, zapachów i historycznie ciekawych obiektów, sprawił, że te miejsca stały się dla nas czymś więcej niż tylko punktami na mapie — są to autentyczne przestrzenie, do których z pełnym przekonaniem możemy zaprosić naszych klientów – dodała.
MP MICE Tour® jak spełnienie marzeń
Uczestnicy wyjazdu podkreślali, że odwiedzane miejsca zaskoczyły ich swoim charakterem i klimatem oraz nietuzinkowymi atrakcjami.
– Ten wyjazd to było coś, co brzmi jak spełnienie najskrytszych podróżniczych marzeń, jak egzotyczne wakacje. W ciągu zaledwie dwóch dni doświadczyłam rejsu statkiem, odbyłam szybki, ale niezapomniany lot, znalazłam się pod palmami, dowiedziałam się, jak rośnie tajemniczy topinambur oraz egzotyczna miechunka. I nawet wdrapałam się do domków na drzewie. Dla mnie to nadal brzmi jak szalona eskapada dookoła świata. Najbardziej niesamowite jest to, że doświadczyłam tego, nie ruszając nosa poza województwo mazowieckie, ledwo mogę w to uwierzyć, a przecież sama to przeżyłam – mówi Magdalena Kuropieska-Deloff, co-founder, IC Mobile.
Meeting plannerzy podkreślali też biznesową wartość wyjazdu. – Wyjazd MP MICE Tour® Mazowsze: sport, kultura, kulinaria na pierwszy rzut oka niepozorny okazał się wyjątkowo interesujący pod względem biznesowym i relacyjnym. Pozwolił mi nie tylko poznać szerokie spektrum obiektów i atrakcji, ale przede wszystkim zobaczyć, jak różnorodne możliwości organizacji wydarzeń oferuje Mazowsze – od miejsc kameralnych i klimatycznych, po nowoczesne kompleksy rekreacyjno-biznesowe. Jest tu wszystko! Mazowsze, często kojarzone głównie z Warszawą i biznesową codziennością, okazało się regionem z bogatą ofertą, zimową (już) przyrodą i nieszablonowymi miejscami, które mogą konkurować z popularnymi destynacjami eventowymi w Polsce. Kilka z odwiedzonych przez nas obiektów może stanowić mocny punkt programu dla wymagających grup – wygodna lokalizacja, różnorodność atrakcji i profesjonalne zaplecze w swoich kategoriach. Dużym zaskoczeniem dla mnie okazał się Pałac Rozalin, Suntago i Driveland – dające ogromne możliwości budowania angażujących wydarzeń. Brawo! Organizatorzy całego wyjazdu jak zwykle dali nam możliwość sprawdzenia oferty „na żywo”, lepszego zrozumienia potencjału obiektów, co pozwala realnie ocenić miejsca i czerpać inspiracje do przyszłych projektów – mówi Natalia Wąsicka, właściciel Must be the Event.
Z pozytywnymi opiniami spotkała się także organizacja przedsięwzięcia i jego program uwzględniający różne aspekty poznawania nowych miejsc. – Organizacja wyjazdu zasługuje na szczególne uznanie bowiem organizatorzy w pełni i z rozmachem zaprezentowali nam cały potencjał miejsc, które mieliśmy okazję odwiedzić, a zbudowana wokół przedsięwzięcia atmosfera sprawiła, że wyjazd był efektowny i z całą pewnością niezapomniany – mówi Patrycja Borys, senior event manager & partner Good Events Only.
Niezwykłe miejsca w niecałą godzinę
– Podczas ostatniego MP MICE Tour® wybraliśmy obiekty i atrakcje znajdujące się w bezpośrednim sąsiedztwie stolicy, aby pokazać, że jedne z najciekawszych miejsc na Mazowszu są bardzo blisko Warszawy i lotniska. Na przykład MCC Mazurkas Conference Centre & Hotel w Ożarowie Mazowieckim jest położony zaledwie 25 km od Lotniska Chopina, a oferuje doskonałą przestrzeń eventową i noclegową. Podobnie Suntago Park of Poland, który także ma bogatą ofertę skierowaną do branży spotkań i do którego z centrum Warszawy można dotrzeć w niecałą godzinę. Nasz program zaczęliśmy od niestandardowej przestrzeni w Marina Warszawa oraz rejsu statkiem. Odwiedziliśmy również Muzeum Motoryzacji i Techniki w Otrębusach, Pałac w Rozalinie, Driveland Motoryzacyjne Centrum Eventowo – Szkoleniowe oraz ForRest House Domki na drzewie – mówi Iwona Majewska z Mazovia Convention Bureau. – Organizatorzy spotkań poszukują przede wszystkim miejsc, które wyróżnią ich ofertę i sprawią, że uczestnicy będą długo wspominać dane wydarzenie. Szukają atrakcyjnych, różnorodnych lokalizacji – nie tylko sal konferencyjnych, ale też pałaców, dworków czy przestrzeni eventowych w naturze. Takie lokalizacje pomagają zbudować niezwykłe, inspirujące wydarzenia, które wyróżniają się na tle standardowych eventów. Ważne jest dla nich także centralne położenie regionu, szerokie możliwości połączeń lotniczych, kolejowych i drogowych. Meeting plannerzy coraz częściej również zwracają uwagę na aspekty zielonej turystyki – czyli poznawanie prawdziwej kultury i tradycji regionu oraz bliskość natury. Z drugiej strony chcą dostarczyć swoim klientom także niezapomnianych wrażeń, więc poszukują nietypowych atrakcji, takich jak lot helikopterem, gra miejska, spa czy rejs statkiem – podsumowuje.
ZOBACZ FOTORELACJE
fot. Mykyta Borovoi
MP MICE Tour® Mazowsze: sport, kultura, kulinaria >>>
Zobacz też fotorelację z MP MICE Tour® na Facebooku >>>