Biała Księga: rozdział poświęcony incentive travel opublikowany
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR i Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki i Zakupów – organizatorzy Dialogu wraz z partnerami oraz przedstawicielami zleceniodawców przekazali kolejny rozdziały Białej Księgi: tym razem poświęcony dobrym praktykom i narżedziom przetargowym na incentive travel.
W rodziale znajdują się najważniejsze rekomendacje, służące partnerskiej i efektywnej współpracy w zakresie incentive travel, wypracowane w Dialogu Branżowym przez ekspertów i praktyków: reprezentantów firm kupujących incentive travel oraz agencji. Są tam wytyczne, narzędzia, wzorcowe dokumenty oraz rekomendowane modele przetargów na incentive travel, w tym: wzór dwustronnej umowy o poufności, wzór zapytania o informację RFI, brief w przetargu RFP na incentive travel, brief w przetargu RFQ na incentive travel, wzór kosztorysu na incentive travel, arkusz oceny w przetargu RFP na incentive travel, arkusz oceny w przetargu RFQ na incentive travel.
W opracowaniu tej części „Białej Księgi” uczestniczyli przedstawiciele Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel.
BIAŁA KSIĘGA – INCENTIVE TRAVEL
Ten rozdział Białej Księgi adresowany jest do przedstawicieli działów zakupów, które realizują przetargi na incentive travel i poszukują optymalnych oraz innowacyjnych rozwiązań w relacji jakość-cena, agencji, które chcą w skuteczny sposób odpowiadać na potrzeby klientów, rozumieć ich cele, stosowane w przetargach narzędzia i procedury biznesowe, do osób mających już doświadczenie, które chcą nabyć nowe kompetencje lub poszerzyć posiadane o perspektywę rynku zakupowego, rynku komunikacji marketingowej i rynku incentive travel oraz początkujących, którzy chcą poznać efektywne praktyki przetargowe i modele biznesowe.
Pierwszy z dziewięciu rozdziałów Białej Księgi (ogólny) opublikowany został w listopadzie 2017 r. Zawiera on zbiór dobrych praktyk i standardów efektywnej współpracy Reklamodawcy z Agencją. Organizacje reprezentujące rynek komunikacji marketingowej w Polsce podpisały wówczas deklarację przyjęcia Białej Księgi Branży Komunikacji Marketingowej jako rekomendacji nowych standardów i dobrych praktyk oraz zobowiązały się do ich promocji w środowisku i wśród swoich członków.
W dyskusji nad całym projektem wzięło udział 41 ekspertów ze strony agencji oraz 41ekspertów ze strony reklamodawców reprezentujących firmy w najbardziej reklamujących się branżach: FMCG, farmaceutyki, bankowość, ubezpieczenia, media i rozrywka, telekomunikacja, transport. W spotkaniach otwartych wzięło udział 220 uczestników. Projekt Dialog Branżowy wraz z Białą Księgą Branży Komunikacji Marketingowej uzyskał Patronat Honorowy Ministerstwa Rozwoju. Partnerem medialnym projektu jest MeetingPlanner.pl.