Arena Gliwice przyniosła 150 milionów złotych łącznych korzyści dla miasta

Po ponad dwóch latach funkcjonowania Areny Gliwice przygotowany został raport, podsumowujący wszystkie aspekty działalności obiektu. Analizę przygotował zespół firmy doradczej PwC przy współpracy z zespołem Areny. Jak wynika z raportu, miasto zyskało 150 mln zł zarówno realnych przychodów oraz wymiernych korzyści ze wzrostu rozpoznawalności swojej marki.

– Decyzja władz Gliwic o wybudowaniu w mieście dużego obiektu rozrywkowo-sportowego na światowym poziomie była odważna oraz – jak można ocenić z perspektywy lat i po analizie dotychczasowej działalności obiektu – słuszna – ocenia prof. Witold Orłowski, główny doradca ekonomiczny PwC którego analiza jest ważną częścią publikacji obejmującej okres od pomysłu budowy obiektu do jego statusu obecnego. Opublikowany właśnie raport nosi tytuł „Arena Gliwice – pozytywne rezultaty dla miasta i jego mieszkańców”.

Arenę odwiedziło ponad pół miliona gości, czyli trzy razy więcej niż jest mieszkańców Gliwic. Dzięki wszystkim, którzy tu przyjechali, lokalny biznes zyskał ponad 70 mln zł dodatkowych przychodów. Każdy arenowy gość spoza Śląska wydał w mieście średnio 457 zł, płacąc za hotel, usługi gastronomiczne czy przejazdy. Większa część opłat uiszczana przez operatora hali także zasilała miejski budżet, a dokładniej trafiała do Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji, Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej czy firmy Remondis. Roczne rachunki Areny za prąd są równe tym płaconym przez dwa tysiące mieszkań.

– Funkcjonowanie dużej hali widowiskowo-sportowej stanowi ogromny potencjał promocyjny oraz inwestycyjny dla miasta, pozwala kreować pozytywny wizerunek i wyróżniać się na tle konkurencji. Dzięki temu wzrasta rozpoznawalność miasta w skali regionalnej, krajowej i międzynarodowej, a obiekt jest identyfikowany z Gliwicami – pisze Adam Neumann, prezydent miasta w swoim podsumowaniu w raporcie.
86 milionów złotych wyniósł ekwiwalent reklamowy dla Gliwic, jaką zapewnił sponsoring Areny. Jest to rezultat dwóch lat działalności, z czego w pełnym wymiarze Arena działała jedynie w roku 2019. Została otwarta w połowie roku 2018, a w 2020 jej plany pokrzyżowała pandemia. – W porównaniu do innych, funkcjonujących w Polsce aren to bardzo krótki czas działalności na rynku, ale jednocześnie był on wystarczający, aby sprawić, że Arena Gliwice stała się jednym z najważniejszych obiektów na mapie imprez i wydarzeń organizowanych w Polsce. Oczywiście gdyby nie pandemia, miniony rok byłby dla Areny wielokrotnie lepszy. Ale chcę podkreślić, że działając w tym trudnym okresie przygotowaliśmy solidną podstawę do dalszego rozwoju i jesteśmy w pełni gotowi do funkcjonowania po zniesieniu obostrzeń – zapewnia Marcin Herra, prezes spółki Arena Operator zarządzającej obiektem.

Wyniki badań opinii mieszkańców, które zostały wykonane przy okazji tworzenia raportu, pokazują, że gliwiczanie czekają na kolejne wydarzenia w Arenie. Prawie 90 proc. mieszkańców miasta wyraża pozytywną opinię na temat „swojego” obiektu, a ponad 70 proc. respondentów uważa, że Arena przyczynia się do rozwoju miasta. Wynik ten jest dla zarządzających obiektem szczególnie ważny, biorąc pod uwagę, jak wiele obaw towarzyszyło procesowi powstawania Areny.

 – Obiekty sportowe mają ogromny wpływ na lokalne społeczności, a dzięki swojemu potencjałowi biznesowemu także na gospodarkę danego miasta i regionu. Funkcjonowanie takich obiektów jak Arena zwiększa atrakcyjność turystyczną Gliwic, stając się jednym z jego głównych wyróżników. Arena odgrywa też istotną rolę w budowaniu lokalnej tożsamości mieszkańców. Nie byłoby to możliwe bez wyraźnej misji i wizji działania tego obiektu, a sukces jest uwarunkowany odpowiednim modelem biznesowym oraz sprawnym i szybkim adaptowaniem się do dynamicznie zmieniających się realiów – mówi Agnieszka Gajewska, partner PwC, lider zespołu ds. sektora publicznego i infrastruktury w Europie Środkowo-Wschodniej.

Pełny raport >>>

NAJWAŻNIEJSZE LICZBY ARENY GLIWICE

  • 2,5 roku działalności
  • 373 zrealizowane wydarzenia
  • 545 278 gości na wydarzeniach
  • 40 osób - stały zespół Areny Gliwice
  • 500-700 pracowników zatrudnionych w Arenie podczas dużych wydarzeń
  • 158 500 000 zł - łączna, szacowana kwota korzyści dla miasta pozyskana dzięki działaniom operatora Areny Gliwice, z czego:
  • 62 300 000 zł - szacowana kwota, jaką wydali w Gliwicach goście Areny spoza Śląska (w latach 2018-2020)
  • 10 200 000 zł - szacowana kwota, jaką wydali w Gliwicach goście Areny z regionu (w latach 2018-2020)
  • 86 000 000 zł - kwota ekwiwalentu promocyjnego dla Gliwic osiągnięta dzięki aktywności Areny Gliwice
  • 457 zł - przeciętne wydatki jednoosobowe w Gliwicach podczas pobytu gości spoza Śląska w Arenie Gliwice (dane z raportu na podstawie wyliczeń Convention Bureau i Śląskiej Organizacji Turystycznej)
Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl