Dubaj w pierwszym kwartale 2022 r. najlepszy na świecie pod względem obłożenia hoteli

W pierwszym kwartale 2022 r. w Dubaju zanocowało 3,97 miliona międzynarodowych turystów. Jest to wzrost o 214 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w 2021 r., w którym odnotowano 1,27 miliona nocujących gości. Emirat, według danych STR, zajął również pierwsze miejsce na świecie pod względem obłożenia miejsc hotelowych, osiągając wynik 82 proc.

– Zdolność Dubaju do bicia kolejnych rekordów we wskaźnikach turystycznych pokazuje sukces wizji szejka Mohammeda bin Rashida Al Maktouma, Wiceprezydenta i Premiera ZEA oraz Władcy Dubaju, polegającej na stworzeniu z emiratu ośrodka biznesu, inwestycji, przedsiębiorczości i turystyki, rywalizującego z najlepszymi na świecie miastami. Spójna wizja i determinacja w jej realizacji pozwoliły przezwyciężyć najtrudniejsze globalne wyzwania, w tym skutki niedawnego światowego kryzysu zdrowotnego i stworzyć miejsce atrakcyjne zarówno dla turystów, jak i podróżnych biznesowych – powiedział Hamdan bin Mohammed bin Rashid Al Maktoum, książę koronny Dubaju i przewodniczący Rady Wykonawczej Dubaju

Rekordowy marzec
Według najnowszych danych opublikowanych przez Departament Gospodarki i Turystyki Dubaju (DET) podczas targów Arabian Travel Market (ATM), które odbyły się w Dubaju, liczba międzynarodowych turystów, którzy przyjechali do emiratu w pierwszym kwartale tego roku jest najwyższa od czasu globalnej pandemii. Marzec br. był szczególnym miesiącem pod względem przyjazdów turystów – miasto odwiedziło 1,78 miliona międzynarodowych gości, co stanowi 11-proc. wzrost w stosunku do okresu sprzed pandemii (w marcu 2019 r. miasto przyjęło 1,61 miliona gości korzystających noclegów). Imponujące wyniki Dubaju w pierwszym kwartale 2022 r. przekładają się także na znakomite wyniki obłożenia miejsc hotelowych.
– Ogromny sukces Expo 2020, wraz z atrakcyjnym kalendarzem wydarzeń organizowanych w pierwszych trzech miesiącach tego roku, zdecydowanie umocniły pozycję miasta globalnego centrum gospodarki i turystyki. Dalej będziemy dążyć do rozszerzenia turystycznego portfolio Dubaju o nowe i zróżnicowane segmenty rynku, a także skupimy się na dłuższych pobytach i ponownych odwiedzinach – mówi Helal Saeed Almarri, dyrektor generalny DET.

Globalne wydarzenia
Podstawę sukcesu osiągniętego w pierwszym kwartale 2022 r. stanowiły wydarzenia o globalnym zasięgu, na czele z Expo 2020. W Expo 2020 wzięły udział 192 kraje, integrując się pod hasłem „Connecting Minds, Creating the Future”, wspólnie promując kulturę, innowacje i naukę, przyciągając w ciągu sześciu miesięcy 24 miliony odwiedzających. Inne wydarzenia o międzynarodowym zasięgu, które przyczyniły się do wzrostu liczby odwiedzających, to między innymi Dubai World Cup, World Government Summit, Binance Blockchain Week, Dubai Desert Classic, Dubai Duty Free Tennis Championship, Gulfood, Dubai International Boat Show oraz kultowy Dubajski Festiwal Zakupów. Oprócz ATM 2022 i Dubai Food Festival, miasto planuje zwiększyć liczbę zagranicznych przyjazdów, organizując w tym roku między innymi 25. edycję Dubai Summer Surprises. W tym roku DET będzie również świętować 10-lecie założenia oficjalnej platformy Dubai Calendar.

Znaczenie rynków regionalnych
W związku z łagodzeniem ograniczeń w podróżowaniu na całym świecie, ruch z tradycyjnych rynków źródłowych Dubaju także odnotował wzrost w pierwszym kwartale br. Rynki regionalne, z których przyjeżdżają turyści nadal maja znaczny udział w całkowitej liczbie przyjazdów międzynarodowych: podróżni z krajów MENA i GCC stanowią łącznie 35 proc. przyjazdów, z Europy Zachodniej – 24 proc., z Azji Południowej – 14 proc.

Dynamiczny rozwój hoteli
W pierwszym kwartale 2022 r. hotele w Dubaju poprawiły kluczowe wskaźniki gościnności. Średni  dzienny koszt pobytu wyniósł 649 dirhamów (498 dirhamów w pierwszym kwartale 2019 r.), średnia długość pobytu to 4,3 nocy (3,5 nocy w pierwszym kwartale 2019 r.), a liczba zajętych pokojów wyniosła 10,22 miliona (8,63 miliona w pierwszym kwartale 2019 r.). Krajowe i międzynarodowe inwestycje w sektorze hotelarskim przyczyniły się do 8- proc. wzrostu liczby obiektów hotelowych i 10-proc. wzrostu liczby pokojów w porównaniu z analogicznym okresem w 2021 r. Obecnie Dubaj dysponuje 769 obiektami hotelowymi o łącznej licznie 140 192 pokojów (w pierwszym kwartale 2019 r. było to 716 obiektów ze 117 434 pokojami).  
W pierwszych trzech miesiącach 2022 r. obłożenie miejsc w hotelach sięgnęło 82 proc. (84 proc. w analogicznym okresie w 2019 r.) Według danych firmy analitycznej STR, Dubaj w pierwszym okresie 2022 r. zajął pierwsze miejsce na świecie pod względem obłożenia hoteli, wyprzedzając inne międzynarodowe destynacje, takie jak Londyn (56 proc.), Nowy Jork (55 proc.) i Paryż (51 proc.).

Bezpieczeństwo
Dubaj cały czas dąży, aby utrzymać pozycję jednego z najbezpieczniejszych miejsc na świecie. Zjednoczone Emiraty Arabskie są jednym z krajów o najwyższym odsetku zaszczepionych mieszkańców (97 proc.).
– Sukces Dubaju, o którym świadczą wyniki osiągnięte w pierwszym kwartale 2022 r., potwierdza słuszność prowadzonej polityki, wprowadzonej na początku pandemii, zachowującej najwyższe standardy bezpieczeństwa. Nasza współpraca z rządem, sektorem publicznym i prywatnym, a także skuteczne działania promocyjne i marketingowe zasadniczo wpłynęły na napędzenie wzrostu w tym okresie. Znajdując się w początkowej fazie wyjątkowego wzrostu turystycznego, będziemy kontynuować dialog partnerami krajowymi i międzynarodowymi, aby utrzymać wielopłaszczyznową atrakcyjność Dubaju w 2022 r. i później – podsumowuje Issam Kazim, dyrektor generalny Dubai Corporation for Tourism and Commerce Marketing.

Nagrody i wyróżnienia
W pierwszym kwartale 2022 r. w Dubaju otwarto nowe atrakcje turystyczne (m.in. Muzeum Przyszłości), a także kontynuowano działania zmierzające do dalszej dywersyfikacji oferty miasta. Emirat otrzymał szereg nagród od branży turystycznej, podnosząc tym samym globalny wizerunek destynacji. Niedawno Dubaj zajął pierwsze i czwarte miejsce w konkursie Tripadvisor Travellers' Choice Awards 2022, odpowiednio na najlepszą destynację „dla miłośników miasta” i „miłośników jedzenia”.  
Pozycja Dubaju jako światowego centrum kulinarnego została dodatkowo wzmocniona przez ogłoszenie wydania w czerwcu tego roku przewodnika Michelin Guide Dubai oraz pojawienie się marki Gault&Millau. W lutym 16 dubajskich restauracji zostało wyróżnionych w rankingu 50 Najlepszych Restauracji Bliskiego Wschodu i Północnej Afryki. W Dubaju znajduje się ponad 12 tys. restauracji i kawiarni, w których serwowane są dania i napoje prezentujące dziedzictwo ponad 200 narodowości mieszkających w mieście.

Międzynarodowa kampania
Konsekwentne wykorzystywanie innowacyjnych globalnych kampanii w celu podkreślenia różnorodności oferty turystycznej miasta i dotarcia do międzynarodowych rynków również odegrało istotną rolę w zwiększeniu liczby przyjazdów. W tym znaczący udział ma trwająca obecnie globalna kampania Dubai Presents z udziałem hollywoodzkich gwiazd: Jessiki Alby i Zaca Efrona. Kampania Dubai Presents, wyreżyserowana przez Craiga Gillespie, rozpoczęła się pod koniec 2021 r. i do tej pory została zrealizowana w 27 krajach w 16 językach w kinach, prasie, radiu, telewizji i kanałach cyfrowych oraz mediach społecznościowych. Do tej pory kampania wygenerowała ponad 850 milionów wyświetleń, stymulując zaangażowanie i zachęcając do rezerwacji. W marcu do kampanii dołączyła gwiazda Bollywood – Shah Rukh Khan – pokazując najlepsze doświadczenia, jakie Dubaj oferuje międzynarodowym turystom.

Inicjatywy na rzecz zrównoważonego rozwoju
Dubaj rozpoczął także realizację ważnych inicjatyw dbających o zrównoważony rozwój miejsca, w tym wdrażając dokument Dubai 2040 Urban Master Plan Miejski. W lutym 2022 r. szejk Hamdan bin Mohammed bin Rashid Al Maktoum zainicjował Dubai Can, której celem jest zachęcenie mieszkańców ograniczenia użycia plastikowych butelek jednorazowego użytku.

Udogodnienia i programy
Zmiany legislacyjne, w tym zwiększenie korzyści dla posiadaczy karty Golden Visa, a także wydłużenie okresu ważności wizy turystycznej z 30 do 60 dni, począwszy od września, mają na celu przyciągnięcie jeszcze większej liczby turystów i zachęcenie ich do dłuższego pobytu. Dubaj przygotował też programy „Retire in Dubai” i „Virtual Working” dla osób, które rozważają przeprowadzkę do Dubaju na stałe.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl