Dominik Górka: To dobry moment, by być rozsądnym optymistą

Dominik Górka, założyciel i dyrektor kreatywny Live Age
Na zdjęciu: Dominik Górka, założyciel i dyrektor kreatywny Live Age

W raporcie „Event marketing 2023/2024” wyraźnie widać, że praktycy live experience coraz lepiej widzą skuteczność narzędzi, z jakich korzystają. Bardzo dobra ocena skuteczności event marketingu przez respondentów wzrosła z 66 proc. do 88 proc. od poprzedniej edycji badania. Wzrost o 22 proc. w ciągu roku to wynik kosmiczny! Komentuje Dominik Górka, założyciel i dyrektor kreatywny Live Age.
 
Żyjemy w świecie, w którym technologia wydaje się nas zaskakiwać swoją „kreatywnością” a rezultaty, jakie proponuje, natychmiastowo bywają bardziej efektowne niż twórczość ludzi. Zaskoczenie wizualne czy multimedialne generowane sprawnie przez doskonałe narzędzia przestaje być wyróżnikiem. W świecie, w którym obrazkiem zaskakują wszyscy nikt będzie czuł się zaskoczony.

Z drugiej strony, ta sama technologia sprawia, że w bardziej świadomy niż dotąd sposób koncentrujemy się na analizie danych. Szukamy i doceniamy te obszary, które pozwalają nam mierzyć i osiągać rezultaty.
Paradoksalnie właśnie precyzja i nieograniczona choć pozorna „kreatywność” technologii sprawia, że to co prawdziwe i ludzkie może pomagać osiągać znacznie lepsze rezultaty i jest wybierane, jeśli tylko te można pokazać.

W raporcie wyraźnie widać, że praktycy live experience coraz lepiej widzą skuteczność narzędzi, z jakich korzystają. Bardzo dobra ocena skuteczności event marketingu przez respondentów wzrosła z 66 proc. do 88 proc. od poprzedniej edycji badania. Wzrost o 22 proc. w ciągu roku to wynik kosmiczny!
Chociaż trzeba równocześnie zauważyć, że gdy przychodzi do oceny skuteczności w poszczególnych obszarach, tylko w zakresie budowania relacji z partnerami biznesowymi ocena event marketingu wzrosła rok do roku.  Ta pozorna niekonsekwencja to – moim zdaniem – być może właśnie różnica pomiędzy poczuciem a wiedzą. Wszyscy czujemy już, jak skuteczne narzędzie mamy w rękach. Choć nie wszyscy to wiemy.

Na szczęście tu mogę pomóc. A właściwie nie ja, ale dane, które pochodzą z realizowanych przez moją agencję (Live Age) projektów.

  • Jeden z naszych projektów event marketingowych wpłynął na zwiększenie intencji zakupowych klientów – uczestników o 60 proc.
  • Zrealizowany przez nas event pomógł podnieść zaangażowanie pracowników o 9 proc. rok do roku (mierzone przez zewnętrzny dom badawczy)
  • Dotarliśmy z projektem do 82 proc. pracowników kilkutysięcznej organizacji. Przeprowadzony po tym audyt wewnętrzny wykazał, że 97 proc. respondentów poznało wiedzę, której przekazanie było celem projektu
  • Zrealizowaliśmy kampanię zintegrowaną B2B, której ważnymi driverami były dwa duże wydarzenia. W efekcie kampanii postrzeganie w Polsce dużej globalnej marki jako innowacyjnej wzrosło z 40 do 47 proc., a jako zaufanego i bezpiecznego partnera z 42 do 49 proc. 

Tak działa live experience. Mamy w rękach narzędzie, które może zmieniać skuteczność działań marketingowych, employer-brandingowych i sprzedażowych marki. I więcej: mamy w Polsce agencje, które naprawdę potrafią to robić. I klientów, którzy rozumieją, że warto. Być może – jak chciał Niels Bohr – „prognozowanie jest trudne, zwłaszcza gdy dotyczy przyszłości”. Ale to chyba ten moment, by być rozsądnym optymistą.

Zobacz główne wnioski z raportu „Event marketing 2023 / 2024. Wpływ zrównoważonego rozwoju na przemysł spotkań >>>


Pobierz pełną wersję raportu >>>

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl