Liczba wydarzeń w polskich miastach: styczeń 2024 lepszy niż styczeń 2023

fot. ål nik, Unsplash
Na zdjęciu: fot. ål nik, Unsplash

Niemal dwa razy więcej wydarzeń odbyło się w Trójmieście i Krakowie w styczniu tego roku w porównaniu ze styczniem 2023. Styczeń we Wrocławiu również na plus, nieznacznie gorszy w Warszawie. W każdym mieście, dominuje trend wyboru czterogwiazdkowych hoteli na organizację wydarzeń. Wynika z raportu Demand Outlook przygotowanego przez Z—Factor.
 
W styczniu 2024 zorganizowano w Krakowie o 83,5 proc. więcej spotkań w stosunku do stycznia 2023. Organizatorami 15,5 proc. wszystkich spotkań realizowanych w Krakowie w styczniu były firmy, które wcześniej nie organizowały swoich wydarzeń na tym rynku. Porównując do stycznia 2023, udział takich spotkań we wszystkich wydarzeniach wzrósł o 5,5 proc.
Wart odnotowania, jest również fakt, że top 10 klientów na rynku zmniejszyło liczbę zorganizowanych spotkań o 31 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. W styczniu zorganizowano o 30 proc. więcej wydarzeń w hotelach pięciogwiazdkowych oraz o 91 proc. więcej wydarzeń w obiektach czterogwiazdkowych niż rok wcześniej. Klienci najczęściej wybierali styczniowe wtorki jako dzień na organizację spotkań, zastępując środy i piątki. Co ciekawe, zarówno rok temu jak i obecnie, firmy wybierają w większości hotele poza centrum miasta. 
 
Dla odmiany, w styczniu w Warszawie odnotowano nieznaczny (3,7 proc.) spadek liczby spotkań w porównaniu do stycznia 2023 roku. Nowi klienci zorganizowali jedynie 5,7 proc. wszystkich spotkań, co oznacza minimalny spadek w porównaniu do poprzedniego roku.
Udział 10 klientów organizujących najwięcej wydarzeń obniżył się o 12 proc. w stosunku do zeszłego roku. 7,5 proc. wszystkich wydarzeń zostało zorganizowane przez 10 liderów rynku. Hotele pięciogwiazdkowe zanotowały wzrost o 9 proc., a hotele czterogwiazdkowe 12-proc. spadek w liczbie spotkań. Nadal środek tygodnia, wtorek – czwartek, to najbardziej powszechne dni na organizację spotkań. Klienci wybierają prawie tak samo często hotele usytuowane w centrum, jak i przy lotnisku.
 
Trójmiasto może pochwalić się ogromnym wzrostem liczby spotkań w porównaniu do stycznia 2023 roku – aż o 94,5 proc. Nowi klienci stanowią 17,5 proc. wszystkich spotkań, co oznacza wzrost o prawie 9 proc.
Top 10 klientów na rynku zanotowało spadek liczby zorganizowanych wydarzeń o 20 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Hotele pięciogwiazdkowe zwiększyły liczbę spotkań aż o 257 proc., a hotele czterogwiazdkowe o 75 proc. Podobnie jak w Warszawie, środek tygodnia to najczęściej wybierane dni przez organizatorów na realizację wydarzeń, najbardziej popularne są hotele usytuowane w centrum miast.
 
Wrocław odnotował wzrost liczby spotkań o prawie 14 proc. w porównaniu do stycznia 2023 roku. Nowi klienci zorganizowali 9 proc. wszystkich spotkań, co oznacza niewielki wzrost w porównaniu do roku poprzedniego.
Top 10 klientów na rynku zanotowało spadek liczby spotkań o 17 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Liczba zorganizowanych wydarzeń w hotelach pięciogwiazdkowych obniżyła się o 65 proc., natomiast hotele czterogwiazdkowe zwiększyły swoją produkcję o 47 proc. Spotkania są teraz częściej organizowane w środy. Co ciekawe, rok temu hotele usytuowane w centrum były najbardziej popularne. W tym roku klienci wybierają na równi hotele w centrum i poza centrum miasta.

Firma Z—Factor, obecna na rynku od 2015 roku, specjalizuje się w dostarczaniu narzędzi analitycznych, które skutecznie zwiększają sprzedaż i zyski hoteli oraz centrów konferencyjnych. Do chwili obecnej, Z—Factor nawiązał współpracę z ponad 500 obiektami w 32 krajach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.
W Polsce, Z—Factor aktywnie analizuje dane w dużych i średnich miastach, a także, na rynku pozamiejskich resortów.
W ofercie firmy znajdują się trzy kluczowe rozwiązania: Demand Outlook, które pomaga klientom w efektywnym pozyskiwaniu dodatkowych zleceń konferencyjnych; Test Call Program, mający na celu podniesienie standardów obsługi klienta oraz Competition Shopping, narzędzie przeznaczone do monitorowania i analizy cen usług eventowych oferowanych przez konkurencyjne firmy.
Z—Factor jest partnerem konkursu MP Power Awards® – przeprowadza audyt nominowanych do nagrody obiektów.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl