MP Impact® Report, czyli działanie na rzecz rozwoju branży
Raport MP Impact® to trzeci element pierwszej edycji projektu „MP Impact®: summit, awards, report” i jednocześnie jego podsumowanie.
Misją MP Impact® jest wsparcie rozwoju branży spotkań i wydarzeń w Polsce, w oparciu o zaangażowanie działających na jej rzecz liderów. Założeniem projektu jest wymiana myśli, poglądów i doświadczeń pomiędzy przedstawicielami biznesu (klienci, agencje, dostawcy usług), administracji, nauki – budowanie synergii tych środowisk w celu rozwoju branży oraz działalności każdego z nich. MP Impact to spotkanie liderów branży poświęcone analizie zjawisk o istotnym wpływie na branżę spotkań i wydarzeń, trendów i zmian społeczno-gospodarczych oraz poszukiwaniu rekomendacji dotyczących wyzwań stojących przed branżą.
Założeniem MP Impact jest poruszenie najistotniejszych dla branży tematów oraz zmierzenie barometru branży, dzięki odpowiedziom udzielanym przez uczestników wydarzenia za pomocą aplikacji. Głos i opinia uczestników, które były elementem dyskusji podczas spotkania, są też przytoczone w raporcie. Wszyscy uczestnicy MP Impct® ocenili rok 2023 w branży eventowej jako dobry lub bardzo dobry, z takim nastawianiem, choć także świadomością wyzwań, wchodząc w rok 2024.
W raporcie m.in.:
- Sesja I Od niepewności do epidemii zmian. Wyzwania przemysłu spotkań w 2023 roku
- Sesja II Rok live experience. Znaczenie i wartość eventów w komunikacji marek
- Sesja III Wyższy poziom kreacji. Kierunki, wiedza i narzędzia, które zmienią projektowanie wydarzeń
- Sesja IV Event nie dzieje się w próżni. Jak skutecznie łączyć event marketing z innymi kanałami komunikacji
- Sesja V ESG zaczyna się od briefu. Zrównoważony rozwój w event marketingu
- Sesja VI Branża na językach. Sukcesy, kryzysy, stałe tematy, czyli co w 2023 roku wpływało na wizerunek przemysłu spotkań?
- Sesja VII Rejection fee jak bumerang. Standardy współpracy branży po transformacji
- Sesja VIII Mazovia Events Impact. Potencjał regionu w przemyśle spotkań
- MP Impact Awards: projekty, które mają wpływ na branżę
- Duko: jedzenie ma wpływ na jakość udziału w wydarzeniu 78
- MP Impact®: obsada
O projekcie MP Impact® 2023: summit, awards, report
Pierwszą edycję projektu rozpoczął prowadzony do grudnia 2023 roku konkurs, następnym elementem było spotkanie branży, które odbyło się 12 grudnia 2023 w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie, a finałem jest raport prezentujący główne wnioski ze spotkania.
Podczas debat i prelekcji omówione zostały m.in. wyzwania przemysłu spotkań w 2023 roku, znaczenie i wartość eventów w komunikacji marek, kierunki i narzędzia, które zmieniają projektowanie wydarzeń, pozycja i funkcja event marketingu w połączeniu z innymi kanałami komunikacji, zagadnienie zrównoważonego rozwoju w event marketingu, profil uczestnika wydarzeń czy standardy we współpracy w branży. Zaprezentowane zostały po raz pierwszy wyniki raportu Mazovia Events Impact 2023 – czyli ekonomiczny wpływ przemysłu spotkań na gospodarkę Mazowsza.
Uczestnikami MP Impact® Summit byli czołowi przedstawicie kluczowych sektorów branży spotkań i wydarzeń (270 osób): klienci (przedstawiciele korporacji, stowarzyszeń, instytucji, urzędów), agencje (eventowe, PCO, TMC, incentive travel), obiekty (sieci hotelowe, obiekty kongresowe, obiekty kultury, areny wielofunkcyjne), dostawcy usług (catering, transport, technika eventowe), convention bureaux i biura marketingu miejsc, naukowcy.
Podczas spotkania odbył się finał oraz ogłoszenie zwycięzców pierwszej edycji MP Impact Awards. Celem konkursu jest docenienie, wyróżnienie i promocja inicjatyw, kampanii i wydarzeń, które mają lub mogą mieć istotne znaczenie w rozwoju branży spotkań, podejmowaniu ważnych dla niej wyzwań czy rozwiązywaniu problemów, zarówno w skali lokalnej, ogólnopolskiej, jak i międzynarodowej. Konkurs przebiega dwuetapowo. W pierwszym etapie jury na podstawie zgłoszeń wybrało finalistów. Drugi etap – przedstawienie finałowych projektów w każdej z kategorii oraz wybór zwycięzców w głosowaniu publiczności i jury – miał miejsce podczas MP Impact® Summit. Wydarzenie zakończyło ogłoszenie zwycięzców i wręczenie statuetek. Zwycięskie i finałowe projekty w kategoriach: Inicjatywa, Kampania, Wydarzenie i MICE for Good są zaprezentowane w raporcie.
Pomysłodawcą i organizatorem „MP Impact®: summit, awards, report” jest MeetingPlanner.pl.
Bardzo dziękujemy wszystkim uczestnikom, mówcom, jurorom i partnerom, którzy współtworzyli z nami, działając na rzecz branży, pierwszą edycję „MP Impact®: summit, awards, report” i zapraszamy do lektury Raportu.
Zapraszamy także do uczestnictwa w drugiej edycji MP Impact®: summit, awards, report. Zarezerwujcie termin – 18 grudnia 2024, Centrum Nauki Kopernik w Warszawie.
Sylwia Banaszewska, prezeska zarządu, i Magdalena Kondas, redaktorka naczelna, MeetingPlanner.pl