PR 2020 – raport Związku Firm Public Relations: na czele MSL i Grupa Komunikacja Plus

Związek Firm Public Relations opublikował ranking firm public relations według fee income za rok 2019. Pierwsze miejsce wśród podmiotów indywidualnych zajęło MSL, wśród grup kapitałowych – Grupa Komunikacja Plus.

Zestawienie obejmuje dane i informacje oraz analizy i opnie z dwóch okresów: roku 2019, który, jak pokazuje ranking agencji PR wg fee income, był dobry i efektywnie wykorzystany oraz bieżącego roku, jaki przyniósł wyzwania dla praktycznie każdego sektora gospodarki, w tym branży PR – zaznacza we wstępie do publikacji Adam Jarosz, prezes ZFPR.
W rankingu przychodowym łączna wartość usług PR za rok 2019 dla firm ujętych w zestawieniu wyniosła 132 mln 640 tys. zł. Agencje sklasyfikowano według wartości fee income, która została zdefiniowana jako przychody całkowite pomniejszone o koszty zewnętrzne bezpośrednio związane z wykonywaniem projektów, czyli jako suma opłat i prowizji od klientów na rzecz agencji za ich pracę własną. 

W tegorocznej edycji wzięło udział 16 agencji PR w rankingu podmiotów indywidualnych oraz 6 agencji PR w rankingu grup.

Na czele rankingu podmiotów indywidualnych znalazła się MSL z fee income 18,26 mln zł, firma zatrudnia także najwięcej pracowników spośród podmiotów z zestawienia (70 osób). Wśród jej głównych klientów są Netflix, Huawei, Emirates, Procter & Gamble, Carrefo.
Drugie miejsce zajęła Hill + Knowlton Strategies z fee income 11,35 mln zł (wśród jej głównych klientów są Biedronka, Boeing, Facebook, Huawei, Shel). Trzecia na liście jest 38 Content Communication z fee income wynoszącym 9 mln zł i głównymi klientami jak: Grupa Accor, Atlas, Iron Mountain, Ministerstwo Cyfryzacji, Restaurant Partner Polska.

W dziesiątce znalazły się kolejno 24/7Communication (7,86 mln zł), d*fusion communication (4,91 mln zł), Clue PR (3,75 mln zł), NBS Communications (3,36 mln zł), Linkleaders (3,11 mln zł), Weber Shandwick (2,87 mln zł), Big Picture (2,72 mln zł).
Wśród grup kapitałowych pierwsze miejsce zajęła Grupa Komunikacja Plus (wpływy w wysokości 19,04 mln zł), drugie – Walk (15,2 mln zł), trzecie – 38 Group (11,26 mln zł).
 

Ranking opracowała firma doradcza Strategia Audit sp. z o.o. Ranking ma charakter otwarty – mogą wziąć w nim udział agencje PR, których główną działalnością jest świadczenie usług public relations. Mogą to być również grupy kapitałowe spełniające powyższy warunek. W przypadku grup kapitałowych w rankingu są uwzględniane przychody tylko z tych podmiotów z grupy, których głównym przedmiotem działalności jest świadczenie usług public relations.
Publikacja prezentuje także analizę kondycji rynku PR w czasie pandemii COVID-19, prognozy dotyczące roku 2021 oraz komentarze ekspertów na temat branży public relations i jej perspektyw.
Pełną treść raportu można pobrać tutaj>>>

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl