W mediach najwięcej o Warszawie

W pierwszym kwartale tego roku Warszawa była miastem najczęściej pojawiających się w mediach spośród miast wojewódzkich. Na podium znalazły się także Kraków i Poznań. Wyniki analizy „Stolice Regionów” porównują „medialny image” osiemnastu miast wojewódzkich.

W najnowszym zestawieniu „Press-Service Monitoring Mediów” analizie poddano materiał pochodzący z ponad 1100 tytułów prasowych, pięciu mln źródeł internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych. Według raportu od stycznia do marca tego roku na temat stolic regionalnych pojawiło się łącznie niemal 1,9 mln informacji. W pierwszej trójce znalazły się Warszawa, Kraków i Poznań.

Liczba wzmianek na temat Warszawy w pierwszych trzech miesiącach tego roku sięgnęła prawie 450 tys., niemniej należy zaznaczyć, że to jednak o około 8 tys. mniej niż w tym samym okresie 2016 roku.


Wykres.1 Liczba publikacji na temat miast wojewódzkich we wszystkich mediach w okresie styczeń - marzec 2017

Z nieznacznym spadkiem liczby publikacji względem ubiegłego roku zmagają się też stolice Małopolski i Wielkopolski. Drugi w zestawieniu Kraków doczekał się ponad 200 tys. wzmianek, natomiast Poznań 180 tys. W obu przypadkach jednak to również o około 13 tys. publikacji mniej niż w pierwszym kwartale ubiegłego roku.

Warszawa zdeklasowała też pozostałe miasta pod względem wskaźnika dotarcia i promocji. Choć potencjalna liczba kontaktów z materiałami dotyczącymi miasta stołecznego wyniosła zaledwie 180 mld i była mniejsza o 93 mld niż w zestawieniu z początku ubiegłego roku, to ekwiwalent reklamowy wzrósł o niemal 110 mln zł. Wartość AVE w okresie od stycznia do marca 2017 roku, to dla Warszawy ponad 3 mld zł.

Wykres 2. Wartość ekwiwalentu reklamowego publikacji dla miast wojewódzkich w okresie styczeń – marzec 2017


Stolica zdominowała także Internet. W sieci na jej temat pojawiło się prawie 360 tys. publikacji. Najczęściej Warszawę wspominały portale: www.stooq.com, www.kulturadostepna.pl i www.najnowsze-wiadomosci.eu.
Wydarzenia odbywające się w Krakowie także najczęściej przykuwały uwagę dziennikarzy internetowych: www.krakow.pl, www.kulturadostepna.pl, www.gazetakrakowska.pl. Łącznie w sieci pojawiło się ponad 155 tys. publikacji.
O Poznaniu, który zaklasyfikował się do pierwszej trójki najczęściej pisano na www.poznan.pl, www.epoznan, www.kulturadostepna.pl. W sumie informacji o mieście w Internecie pojawiło się ponad 137 tys.

Analizy medialne i przeglądy mediów stanowią jeden z elementów w tworzeniu skutecznej strategii komunikacji. Jak zaznaczają autorzy raportu, taki wgląd w doniesienia pozwala nie tylko na zbieranie wiadomości o marce, ale także na audyt poczynań konkurencji. Metropolie nieustannie rywalizują przecież o uwagę potencjalnych turystów. Analiza działań miast konkurencyjnych pozwala zdobyć wiedzę dotyczącą konkretnych akcji reklamowych, festiwali czy innych wydarzeń specjalnych.
Pełny raport „Stolice Regionów”

 

Metodologia badania:
Raport „Stolice Regionów” to kwartalne badanie Press-Service Monitoring Mediów, które porównuje wizerunek 18 miast wojewódzkich. W analizę uwzględnione są następujące wskaźniki: liczba publikacji w podziale na media, dotarcie oraz wartość ekwiwalentu reklamowego materiałów, obecność stolic województw na pierwszych stronach gazet oraz w tytułach prasowych, zmiany w czasie ukazywania się publikacji oraz najaktywniejsze źródła.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl