Demand Outlook: liczba wydarzeń w miastach wschodniej Europy w roku 2019

Według analizy porównawczej, obejmującej dane z systemu Demand Outlook liczba wydarzeń organizowanych w 2019 roku spadła w takich miastach jak Bukareszt, Sofia i Praga, a wzrosła w Mediolanie, Sankt Petersburgu, Kojowie i Bratysławie.
 
Analiza wydarzeń organizowanych w roku 2019 w porównaniu do roku 2018 obejmuje wybrane miasta Europy, czyli Bukareszt, Sankt Petersburg, Kijów, Budapeszt, Mediolan, Wilno, Pragę, Sofię, Bratysławę.
W miastach tych Demand Outlook dotarł w roku 2019 do informacji na temat 32 173 spotkań, które odbyły się na 7,3 mln mkw. powierzchni konferencyjnej i gastronomicznej.
Za rok 2018 raport uwzględnia w tych miastach informacje o 31879 spotkaniach, zrealizowanych na 7,5 mln mkw powierzchni.
 
 
Bukareszt: spadek we wszystkich branżach
W Bukareszcie w monitorowanych przez Demand Outlook obiektach odbyło się w 2019 roku o 14,9 procenta mniej wydarzeń niż w roku 2018. W 2019 roku najwięcej spotkań odbyło się w maju, w roku 2018 - w październiku.
Zajętość sal konferencyjnych – czyli ich procentowe wykorzystanie w ciągu roku, wyniosła w 2019 roku 21,3 procenta, czyli mniej o 4,2 procenta w porównaniu do roku 2018.
W roku 2019 największy udział miały na rynku w Bukareszcie obiekty grupy IHG, w których użyto 24,5 procenta całej dostępnej powierzchni. Oznacza to wzrost o 1,9 procenta w porównaniu do roku 2018. Popularna była także sieć Marriott International, która odnotowała w 2019 wykorzystanie powierzchni na poziomie 18,2 procenta, a to oznacza spadek o 2,4 procenta. Ramada Worldwide także zanotowała spadek – o 2,8 procenta z poziomu 19,5 procenta do 17,1 procenta w roku 2019.
Spadek w liczbie wydarzeń odnotowały w Bukareszcie wszystkie branże organizujące spotkania w tym mieście, w tym najbardziej aktywna branża farmaceutyczna – o 7,3 procenta, technologiczna/IT – o 12,2 procenta i konsultingowa – o 9,5 procenta. Spadek dotyczył także spotkań organizowanych przez klientów prywatnych – o 25 procent.
Najbardziej aktywna w Bukareszcie organizacja zorganizowała w 2019 roku 69 spotkań, zdobywając 1,1 procenta udziału w rynku.
 
Sankt Petersburg, Wilno, Mediolan: wszystkie branże odnotowały wzrost
W Sankt Petersburgu w monitorowanych obiektach w 2019 roku odbyło się o 4,4 procenta więcej wydarzeń niż w roku 2018. Najwięcej spotkań odbywało się w kwietniu.
W tym mieście najsilniejsze pozycje zbudowały w 2019 roku trzy sieci hotelowe. Pierwsza z nich to obiekty należące do Radisson Hotel Group, w których użyto 28,6 procenta dostępnej powierzchni. Oznaczało to jednak spadek o 2,7 procenta w porównaniu do roku 2018.
 Grupa IHG uzyskała 25,5 procenta zajętości powierzchni i odnotowała tym samym spadek o 1,1 procenta. Trzecia najbardziej popularna sieć hotelowa – Azimut –wykazała użycie powierzchni na poziomie 22,4 procenta i wykazała spadek o 1,4 procenta w porównaniu do roku 2018.
Najbardziej aktywna w Sankt Petersburgu branża farmaceutyczna zorganizowała w 2019 roku o 1,8 procenta spotkań więcej niż rok wcześniej. Więcej spotkań zrealizowały także branże- edukacyjna - o 15,1 procenta oraz technologiczna/IT - o 16,3 procenta.
Najbardziej aktywna w Sankt Petersburgu organizacja zrealizowała w 2019 roku 100 spotkań, zdobywając 1,9 procenta udziału w rynku.
 
Również w Wilnie odnotowano wzrost liczby wydarzeń organizowanych przez branże: edukacyjno-szkoleniową –o 44,4 procenta, farmaceutyczną –o 58,7 procenta oraz konsultingową – o 5 procent. 
Najbardziej aktywna w Wilnie firma zorganizowała w 2019 roku 71 spotkań, zdobywając 2,3 procenta udziału w rynku.
W Wilnie w ośrodkach konferencyjnych monitorowanych przez Demand Outlook odbyło się w 2019 roku o 32,4 procenta wydarzeń więcej niż w roku 2018. W 2019 roku najwięcej spotkań odbyło się w październiku, a w roku 2018 - we wrześniu.
W Wilnie w roku 2019 największy udział na rynku miały obiekty Radisson Hotel Group, w których użyto 45,1 procenta całej dostępnej powierzchni. Oznaczało to spadek dla tej sieci o 8,6 procenta w porównaniu do roku 2018. Sieć IHG odnotowała w 2019 wykorzystanie powierzchni na poziomie 30,4 procenta, co oznacza wzrost o 11,1 procenta. Obiekty niezależne zanotowały nieznaczny wzrost o 0,3 procenta - z poziomu 13,1 procenta do 13,4 procenta w roku 2019.
 
Podobnie jak w dwóch poprzednich miastach również wszystkie branże organizujące spotkania w Mediolanie odnotowały wzrost. W przypadku najbardziej aktywnej branży – farmaceutycznej wzrost ten w porównaniu do 2018 roku wyniósł 37,7 procenta. Branża edukacyjna wykazała wzrost liczby zrealizowanych wydarzeń o 18,8 procenta, a technologiczna/IT– o 10,7 procenta.
Najbardziej aktywna w Mediolanie firma zorganizowała w 2019 roku 55 spotkań, zdobywając 1,8 procenta udziału w rynku.
 
W monitorowanych w 2019 roku obiektach zlokalizowanych w Mediolanie odbyło się o 20,6 procenta więcej wydarzeń niż w roku 2018. W 2019 roku najwięcej spotkań odbyło się w listopadzie, natomiast w roku 2018 - w lutym.
W Mediolanie w 2019 roku zajętość sal konferencyjnych wyniosła 14,1 procenta, co oznacza wzrost o 1 procent w porównaniu do roku 2018.
Największy udział w rynku spotkań w roku 2019 miały w Mediolanie obiekty sieci Marriott International, w których wykorzystano 21,8 procenta całej dostępnej powierzchni. Wskazuje to na wzrost o 1,3 procenta w porównaniu do roku 2018. Sieć UNA Hotels & Resorts odnotowała natomiast w 2019 wykorzystanie powierzchni na poziomie 17 procent, a to oznacza dla niej spadek o 3 procent. Obiekty niezależne również wykazały spadek – o 4,5 procenta – z poziomu 19,8 procenta do 15,3 procenta w roku 2019.
 
Kijów i Budapeszt: wzrost wydarzeń branży konsultingowej
W Kijowie w roku 2019 odbyło się o 5,3 procenta więcej wydarzeń niż w roku 2018. Najwięcej spotkań odbyło się w listopadzie, tak samo jak w roku 2018.
W 2019 roku w Kijowie zajętość sal konferencyjnych wyniosła 13,1 procenta, co oznacza wzrost o 0,1 procenta w porównaniu do roku 2018.
W stolicy Ukrainy spadek w liczbie wydarzeń odnotowała najbardziej aktywna branża, czyli branża farmaceutyczna – o 26,5 procenta, spadek także zanotowała branża technologiczna/IT – o 25 procent. Natomiast branża konsultingowa zrealizowała o 4,2 procenta więcej wydarzeń niż rok wcześniej.
Najbardziej aktywny w Kijowie klient zorganizował w 2019 roku 78 spotkań, zdobywając 2,5 procenta udziału w rynku.
 
W Budapeszcie w 2019 roku odbyło się o 17,1 procenta mniej wydarzeń niż w roku 2018. W 2019 roku najwięcej spotkań odbyło się w maju, natomiast w roku 2018 w listopadzie. Zajętość sal konferencyjnych wyniosła w ty mieście w 2019 roku 8,2 procenta, co oznacza spadek o 1,3 procenta w porównaniu do roku 2018.
W roku 2019 największy udział na rynku miały w Budapeszcie obiekty grupy Hilton Worldwide, które wykazały 25,3 procenta użycia dostępnej na rynku powierzchni, co oznacza spadek o 3,1 procenta w porównaniu do roku 2018. Popularna była także sieć Marriott International, która odnotowała w 2019 wykorzystanie powierzchni na poziomie 24,5 procenta, co oznacza nieznaczny spadek (0,2 procenta) w porównaniu do roku 2018. Natomiast wzrost zanotowała tymczasem sieć Accor - o 6,2 procenta do poziomu 17,4 procenta.
W stolicy Węgier spadek w liczbie wydarzeń odnotowała najbardziej aktywna tu branża, czyli farmaceutyczna – o 26,5 procenta oraz branża technologiczna/IT – o 25 procenta. Natomiast branża konsultingowa, podobniej jak w Kijowie, zrealizowała o 4,2 procenta więcej wydarzeń niż rok wcześniej.
Najbardziej aktywny w Budapeszcie klient zorganizował w 2019 roku 78 spotkań, zdobywając 2,5 procenta udziału w rynku, tak samo jako w przypadku Kijowa.
 
Praga i Sofia: wzrost wydarzeń branży technologicznej
W badanych przez system Demand Outlook obiektach znajdujących się w Pradze w 2019 roku odbyło się o 5,4 procenta mniej wydarzeń niż w roku 2018. W 2019 roku najwięcej spotkań odbyło się w październiku, natomiast w roku 2018 - w listopadzie.
W roku 2019 zdecydowanie największy udział na rynku miały w Pradze obiekty sieci Hilton Worldwide. Odnotowano w nich wykorzystanie 15,5 procenta całej dostępnej powierzchni, był to jednocześnie spadek o 5,1 procenta w porównaniu do roku 2018. Druga najbardziej popularna sieć - Vienna House odnotowała w 2019 wykorzystanie powierzchni na poziomie 16,8 procenta i wykazała 1 procent wzrostu. Obiekty niezależne także zanotowały wzrost – o 5,3 procenta – z poziomu 10,9 procenta w roku 2018 do 16,2 procenta w roku 2019.
Spadek w liczbie wydarzeń odnotowała w Pradze wiodąca w tym mieście branża farmaceutyczna – o 6,3 procenta. Spadek odnotowała także branża konsultingowa – o 5,3 procenta oraz edukacyjna – o 23 procent. Wzrost wykazała natomiast branża technologiczna/IT, wyniósł on 12,5 procent. 
Najbardziej aktywna w Pradze firma zorganizowała w 2019 roku 31 spotkań, zdobywając 1,2 procenta udziału w rynku.
 
Również w Sofii branża technologiczna wykazała wzrost liczby zrealizowanych wydarzeń, wyniósł on 1,2 procenta. Pozostałe branże wykazały spadek, który w przypadku branży konsultingowej wyniósł 0,4 procenta, a w przypadku branży farmaceutycznej – 3,7 procenta.
Najbardziej aktywna w Sofii firma zorganizowała w 2019 roku 54 spotkania, zdobywając 2,1 procenta udziału w rynku.
W stolicy Bułgarii w monitorowanych obiektach odbyło się w 2019 roku o 3,2 procenta wydarzeń mniej niż w roku 2018. W 2019 roku najwięcej spotkań odbyło się w listopadzie, a w roku 2018 – czerwcu.
W roku 2019 zdecydowanie największy udział na rynku miały w Sofii obiekty niezależne, w których użyto 31,2 procenta całej dostępnej powierzchni i oznacza to jednocześnie spadek o 4,5 procenta w porównaniu do roku 2018. Najbardziej popularna sieć - Sofia Hotels Management odnotowała w 2019 wykorzystanie powierzchni na poziomie 20,1 procenta, a to oznacza dla niej spadek o 3,1 procenta. Sieć Accor wykazała wykorzystanie powierzchni równe 12,9 procenta i nie odnotowała w tym zakresie zmian w porównaniu do roku 2018.
 
Bratysława: wzrost wydarzeń branży turystycznej
W obiektach monitorowanych przez Demand Outlook w Bratysławie miało miejsce w 2019 roku o 13 procent więcej wydarzeń niż w roku 2018. W 2019 roku najwięcej spotkań odbyło się czerwcu, natomiast w roku 2018 - w październiku.
Zajętość sal konferencyjnych – czyli ich procentowe wykorzystanie w ciągu roku, wyniosła w Bratysławie 16,1 procenta, co oznacza spadek o 0,5 procenta w porównaniu do roku 2018.
W roku 2019 największy udział na rynku miały w Bratysławie obiekty grupy IHG, w których użyto 33,7 procenta całej dostępnej powierzchni i zanotowano wzrost o 3,9 procenta w porównaniu do roku 2018. Sieć Luxury Collection Hotel odnotowała w 2019 spadek wykorzystania powierzchni w roku 2019 o 4,9 procenta, wyniósł on 24,8 procenta. Hilton Worldwide także zanotowała spadek – o 8,2 procenta do poziomu 10,1 procenta.
Najbardziej aktywna w Bratysławie branża – technologiczna/IT zrealizowała w tym mieście dokładnie tyle samo spotkań co rok wcześniej. Branża farmaceutyczna odnotowała niewielki wzrost o 0,7 procenta, a branża turystyczna wykazała wzrost aż o 26 procent.
Najbardziej aktywna w Bratysławie firma zorganizowała w 2019 roku 35 spotkań, zdobywając 1,3 procenta udziału w rynku.
 
Pełen raport można porbrać tutaj
Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl