Marcin Dabulis: Emocjonalny ślad w pamięci uczestników

Marcin Dabulis, właściciel Mr. Idea event creation boutique
Na zdjęciu: Marcin Dabulis, właściciel Mr. Idea event creation boutique

Kreacja to stworzenie tak ciekawej, spójnej i angażującej opowieści, która stanie się unikatowym doświadczeniem podczas udziału w evencie. Najciekawsze i najbardziej fascynujące jest to, że wszystko, co pojawi się w mojej głowie, może stać się rzeczywistością.

Kwestionariusz kreatywnego wypełnił Marcin Dabulis, właściciel Mr. Idea event creation boutique, reżyser i pomysłodawca oprawy gali finałowej dziewiątej edycji MP Power Awards.

Kreację w mojej branży definiuję jako… Stworzenie tak ciekawej, spójnej i angażującej opowieści, która stanie się unikatowym doświadczeniem podczas udziału w evencie. Pozostawi pewien emocjonalny ślad w pamięci uczestników.

Znaczenie kreacji w mojej dziedzinie określiłbym jako… Nieodłączną część eventów. To zaproszenie do przeżycia doznań przez pryzmat marki, wartości czy emocji.

Moja droga do tego zajęcia wiodła przez… Wiele lat zbierania doświadczeń, bo już 20! Od samych podstaw. Swoją przygodę z eventami rozpocząłem od pracy z mikrofonem na scenie. Następnie uczyłem się tworzyć koncepty, pisać prezentacje i realizować wydarzenia. Przez długi czas związany byłem i z kreacją, i z produkcją, bo tego wymagały ówczesne warunki. Jednak zawsze najwięcej frajdy sprawiała mi ta pierwsza część. Spotkałem na swojej drodze wielu ludzi. Tych, którzy uwierzyli w moje możliwości i pozwolili się realizować, ale były również mniej sympatyczne spotkania i sytuacje. One także sprawiały, że się czegoś nauczyłem. Wszystkim, którzy stanęli na mojej drodze jestem wdzięczny. To dzięki nim jestem tu, gdzie jestem.

Do moich obowiązków należy… Po długich latach spędzonych w różnych środowiskach agencyjnych pracuję jako wolny strzelec, przygotowując koncepty kreatywne i ubierając je w prezentacje ofertowe. Tworzę oprawę graficzną oraz multimedialną. Spełniam się również jako reżyser eventów. Działam pod pseudonimem Mr. Idea:)

Moja praca nad projektem składa się z… Ciągłych wyzwań. Poszukiwania rozwiązań, sposobów i inspiracji oraz łączenia ich w spójną, zgrabną historię.

Pracę nad projektem rozpoczynam od… Zapoznania się z briefem i dobrego zrozumienia celu planowanego wydarzenia.

Gdy nie ma pomysłów… Hmmm nie ma tak, że pomysłów nie ma. Zawsze jakiś jest. Pytanie tylko, czy jest on trafiony czy też nie:) Jednak gdy ma się wenę, cały scenariusz rysuje się w głowie i to na pewno ułatwia pracę.

Najciekawsze w tej pracy jest… Najciekawsze i najbardziej fascynujące jest to, że wszystko, co pojawi się w mojej głowie, może stać się rzeczywistością.

Najtrudniejsze w tej pracy to… Notoryczny brak jasnego feedbacku po przegranej ofercie. Bez tego trudno jest wyciągnąć wnioski.

Niezbędne do wykonywania tego zawodu umiejętności i kompetencje to… Trzeba to po prostu czuć i lubić. To taki miks pewnego rodzaju wrażliwości oraz wyobraźni i owartości umysłu. Wiara w siebie i swój talent też będą pomocne. Przydałyby się jeszcze wyczucie smaku i stylu.

Dobra kreacja jest wtedy gdy… Wywołuje emocje.

Ludzie ciągle mylą kreację z… Produkcją i to nie tylko eventową. Kreowanie to proces twórczy, nie praca przy taśmie.

Inspiracji szukam w… Otaczającym mnie świecie. Wszystko może stać się inspiracją. Kształt, kolor czy dźwięk, a nawet słowo. Tak było w przypadku ostatniej gali MP Power Awards. Nadrabiałem zaległości filmowe. Podczas oglądania historii Eltona Johna – Rocketman zafascynowała mnie piosenka „I’m still standing” użyta w kontekście tej historii. Pomyślałem sobie wtedy, że niezależnie od przeciwności losu, kłód rzucanych pod nogi, najfajniejszą wartością jest to, że trwamy. Od razu odniosłem to do sytuacji branży eventowej w czasie pandemii. Postanowiłem, że podczas tegorocznej gali będziemy się cieszyć z tego, co nam się wszystkim udało. Przetrwaliśmy! I to się liczy.

Ostatnio zachwyciło mnie… Zachodzące słońce… Nieustannie zachwyca mnie piękno świata. Uważam, że natura jest najcudowniejszym kreatorem. Poza tym ludzie i ich historie.

Efekt wow to dla mnie… Termin stworzony przez tych, którzy sami nie wiedzą, czego chcą:)

Błąd, którego już nigdy nie popełnię to… To bardzo trudny temat. Mnóstwo jest takich błędów, bo to na nich człowiek się uczy. Staram się wyciągać wnioski, odbierać lekcje i optymistycznie patrzeć w przyszłość.

Stereotypy versus rzeczywistość w tym obszarze to… Praca w eventach to ciągła impreza… Tak, z całą pewnością (sarkazm) 

Gdybym mógł trzy rzeczy zmienić w tej branży, w tym momencie, to byłoby to

  1. Wprowadzenie klarownych przepisów ograniczających liczbę agencji biorących udział w postępowaniach przetargowych. Teraz w zasadzie firmy chcące zorganizować event mogą wysłać zapytanie do kogo chcą, a potem przebierać w ofertach.
  2. Druga kwestia poniekąd związana jest z poruszonym wyżej tematem, czyli płatność za przygotowanie oferty. Nikt ich przecież z katalogu nie wyciąga. Za każdym razem tworzone są prezentacje pod Klienta więc związane są z nakładem pracy i poświęconym czasem. Nie rozumiem, dlaczego jest to oczywiste w przypadku projektów ATL i BTL, a w eventach już nie.
  3. Ostatnia rzecz, to wprowadzenie specjalnego PKD, który odnosi się do agencji eventowych i działalności związanych z organizacją wydarzeń. Myślę, że to marzenie nie tylko moje w kontekście ostatniego roku.

W wolnych chwilach… Celebruje życie, odkrywam tajemnice wszechświata i cieszę się z tego co mam.

Kwestionariusz kreatywnego wypełnił Marcin Dabulis, właściciel Mr. Idea event creation boutique
Z branżą związany od 20 lat. Przez pierwsze lata swojej kariery pracował jako producent, by finalnie zająć się tylko kreacją. Zajmował stanowisko dyrektora kreacji eventowej w agencjach MyPlace i Plej. Dziś niezależny, wolny freelancer. Pracował dla takich marek jak: PZU, Santander, PKN Orlen, IVECO Poland, BNP Paribas czy Warta. Reżyser i pomysłodawca oprawy tegorocznej gali – finału MP Power Awards.

Cykl Kwestionariusz kreatywnego czyli kreatywny punkt widzenia
Przedstawiamy ludzi związanych z zadaniami definiowanymi jako „kreacja” i odpowiedzialnymi za tę czasem nie do końca określoną, ale kluczową w branży przemysłu spotkań przestrzeń pracy nad wydarzeniem. Prezentujemy ich punkt widzenia, kreację i kreatywnych w różnych odsłonach.
Zobacz też

Bogdan Wąsiel: Jeśli gwiżdżesz za sceną, to mogą cię wygwizdać
Dominik Górka: Trzeba być otwartym na nowe >>>
Jacek Więch: Kreacja to iskra, która rozpala ogień>>>
Michał Maciątek: Najlepsze kreacje powstają przy bliskiej współpracy z klientem>>>

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl