Yumi Yasuda: Oderwijmy się od mitu wydarzenia „na miejscu”

Yumi Yasuda i Krzysztof Celuch
Na zdjęciu: Yumi Yasuda i Krzysztof Celuch

„Prowadzenie wydarzeń wirtualnie lub na miejscu to tylko dyskusja o metodzie wygenerowania oczekiwanego rezultatu poprzez wydarzenie. To mój cel”. Yumi Yasuda, dyrektor Nextech AR Solutions w Japonii, odpowiada na pytania Krzysztofa Celucha w cyklu „She means business…”.

Krzysztof Celuch: SheMeansBusiness – czyli… ?

Yumi Yasuda: Pytasz mnie, jako Japonki, która pracowała w biurze, gdzie o 15:00 personel przerywa jej pracę i podaje arbuzy szefom i jej rówieśnikom. W tym sensie „to znaczy” bardzo dużo. Przełamywanie stereotypów płci we współczesnym świecie to przywilej i przyjemność. Śmiem twierdzić, że w Japonii wciąż jest wiele kobiet, które nie myślą o biznesie i przyjmują stanowiska, które są nieprzystające do ich możliwości.
Prowadzenie biznesu to sposób na urzeczywistnianie naszych marzeń. Każdy krok w górę to kolejny krok w kierunku większych wyzwań i większych aspiracji. Tak, moglibyśmy zdefiniować to jako pracę, a tym samym sposób wykorzystania naszego czasu na opłacenie rachunków, ale nie jest to ograniczone do działalności zarobkowej.
Jestem podekscytowana tym ruchem rozpoczynającym się w branży spotkań i chciałabym, abyśmy mogli przewodzić mu w naszym kraju.

KC: Branża eventowa w Twoich oczach w najbliższych 12 miesiącach?

YY: Bez wątpienia liczba wydarzeń gwałtownie rośnie, ponieważ ludzie chętnie spotykają się i tęsknią za kontaktem „twarzą w twarz”. Jednak wydarzenia na miejscu będą ograniczone i będą bardziej formalne – głównym celem jest „spotkanie bez ekranów”. Pamiętajmy też, że z drugiej strony wydarzenia online będą szybko się rozwijać i zyskiwać na popularności.

KC: Twoje cele biznesowe i pomysły na 2021 rok…?

YY: Oderwanie się od mitu „wydarzenia powinny odbywać się na miejscu, „twarzą w twarz”. Prowadzenie wydarzeń wirtualnie lub na miejscu to tylko dyskusja o metodzie wygenerowania oczekiwanego rezultatu poprzez wydarzenie. To mój cel i pomysł na 2021 rok.

KC: Twoim największym osobistym wyzwaniem w nadchodzących miesiącach jest…

YY: Jak radzić sobie z „syndromem pustego gniazda” po wyjeździe córki na studia. Planuję nawet wziąć kilkudniowy urlop, żeby uporać się z moją oczekiwaną depresją.

KC: Igrzyska Olimpijskie w Tokio, Japonia – wydarzenie sportowe lub niesamowite wydarzenie firmowe i część NASZEJ branży – jakie są Twoje odczucia, opinie?

YY: Wielu mówi różne rzeczy, jak zwykle zarówno negatywne, jak i pozytywne.
Do tej pory w Japonii organizacja wydarzeń biznesowych traktowana była jako zadanie uzupełniające, a nie mainstreamowe w świecie biznesu, co jest po części słuszne. Dlatego w korporacjach pracuje bardzo niewielu profesjonalnych planistów wydarzeń, którzy mają planować wydarzenie z myślą o generowaniu wyników. PCO koncentrują się na tym, jak ukończyć wydarzenia bez problemów i/lub przekroczeniu niewystarczającej liczby uczestników.
Teraz wierzę, że nadszedł czas, abyśmy – branża wydarzeń biznesowych – poszli do przodu. Skoncentruj się bardziej na tym, „jak zmienili się ludzie” dzięki doświadczeniu tego konkretnego wydarzenia biznesowego. W tym sensie Tokyo2020 pozostawi kilka skutków.
Nawet na dzień przed ceremonią otwarcia, kiedy rozmawialiśmy, widziałam wiele pytań, problemów i ruchów, które zmienią okoliczności w przyszłości. Niezmiennie zapraszam jednak do Japonii.

Yumi Yasuda, dyrektor Nextech AR Solutions w Japonii
Jej specjalizacja to zarządzanie projektami i logistyką w międzynarodowym biznesie.
Mimo zróżnicowanej historii kariery, w większości zajmowała się organizacją wydarzeń biznesowych. Koncentruje się na wynikach i sukcesach wydarzeń, których zorganizowała ponad 2000, zarówno w formacie onsite, jak i online.
Pracowała w takich firmach i instytucjach jak Chiba Convention Bureau (Japonia), Japan International Corporation Agency (Angola, Kosowo, Jordania, Iran), United Nations Field Mission (Kosowo, Afganistan), International Hotel Chain (Japonia, Malezjs, Chiny)
Jest absolwentką Uniwersytetu Keio w Tokio oraz European University Center for Peace Studies. Posiada certyfikat Project Cycle Management Course oraz ukończyła The International Civilian Peacekeeping and Peace – building Training Program.

dr Krzysztof Celuch – adiunkt na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz pełnomocnik rektora ds. współpracy z otoczeniem biznesem w Szkole Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula w Warszawie, prezes Celuch Consulting. Profesor na Uniwersytetach w Austrii, Francji, USA i Chinach oraz trener i coach (CMM, CITE, CIS, HMCC, CED).
Przewodniczący jury konkursu MP Power Awards® oraz członek kapituły nagrody MPI RISE Award (USA). Specjalizuje się w przemyśle spotkań, przywództwie, event marketingu i zarządzaniu wydarzeniami.
Krzysztof pomaga organizacjom, instytucjom i przedsiębiorstwom w obszarach zarządzania, komunikacji i projektowania biznesu, w szczególności w odniesieniu do budowania przewagi konkurencyjnej i przemysłu spotkań.

Cykl Celuch pyta… She means business…
Krzysztof Celuch prowadzi rozmowy z przedstawicielkami międzynarodowego rynku spotkań, które w swoich często bardzo specjalistycznych sektorach branży osiągnęły sukces. Jaka jest ich strategia i jakimi wartościami kierują się w biznesie? Co stanowi największe wyzwania? Jaka jest branża w ich oczach? Jaki ich specjalizacja ma wpływ na rozwój rynku.

Celuch pyta… She means business – pierwszy wtorek miesiąca

Zaloguj się
Dodaj swój obiekt
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Inwestycje
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Wspierają nas
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt