Heike Mahmoud: Jesteśmy silniejsi i bardziej elastyczni
„Musimy sprostać rosnącym wymaganiom naszych klientów i rynku – jednak obecne warunki są dla nas wszystkich ekstremalne: klimat, zrównoważony rozwój, brak zasobów ludzkich, rosnące ceny…” Heike Mahmoud, COO CCH – Congress Centre Hamburg, odpowiada na pytania Krzysztofa Celucha w cyklu „She means business…”.
Krzysztof Celuch: She Means Business – oznacza…?
Heike Mahmoud: Inicjatywa „She means business” w rzeczywistości narodziła się z ankiety przeprowadzonej wśród globalnej branży spotkań. Magazyn branżowy tw TagungsWirtschaft oraz IMEX Group przeanalizowały wyniki i było oczywiste, że musimy sprawić, by kobiety były bardziej widoczne w naszej branży. Dla mnie „She Means Business” to doskonała platforma do spotkań z kobietami i mężczyznami, uczenia się od siebie nawzajem, wymiany pomysłów… I robienia interesów! Jestem zaangażowana od początku i wspieram tę inicjatywę oraz samo wydarzenie.
KC: Branża spotkań w Twoich oczach w najbliższych 24 miesiącach…
HM: W ciągu ostatnich dwóch lat przeszliśmy przez bardzo głęboką „dolinę” i musieliśmy doświadczyć wielu rzeczy, których nie mogliśmy sobie wyobrazić. Rozwinęliśmy się, staliśmy się silniejsi i bardziej elastyczni. To dobra podstawa na przyszłość. Musimy pracować razem, z naszymi klientami, naszymi partnerami, politykami, interesariuszami itp. – sami nie moglibyśmy nic zrobić Ograniczenia dotyczące koronawirusa zostały złagodzone w Europie, ale w innych częściach świata jest zupełnie odwrotnie. Wszyscy odczuwamy ten globalny wpływ. Klienci i cała społeczność branżowa bardzo pozytywnie odbiera spotkania face to face. Ale pandemia się nie skończyła. Musimy nauczyć się sobie z tym radzić. Biznes zmieni się ponownie w ciągu najbliższych 24 miesięcy. Musimy więc być elastyczni i dociekliwi, a wtedy transformacja się powiedzie.
KC: Twoje cele biznesowe i plany, pomysły na 2022 rok?
HM: Po pięciu latach budowy ponownie otworzyliśmy nowe CCH – Congress Centre Hamburg. Miejsce gotowe przyjąć 12 tys. uczestników wydarzeń, z 12 tys. m2 powierzchni eventowej. Moim celem, wraz z moim super zespołem, jest organizowanie wszelkich wydarzeń tak, aby jak najlepiej usatysfakcjonować naszych klientów. Moje marzenie: w jak najkrótszym czasie umieścić CCH jako jedno z najpopularniejszych i odnoszących sukcesy centrów kongresowych w Europie.
KC: Twoje największe osobiste wyzwanie w nadchodzących miesiącach.
HM: Musimy sprostać rosnącym wymaganiom naszych klientów i rynku – jednak obecne warunki są dla nas wszystkich ekstremalne: klimat, zrównoważony rozwój, brak zasobów ludzkich, rosnące ceny, ukierunkowane wykorzystanie energii itp. Musimy mieć na uwadze wszystkie te wyzwania, sprostać im, a jednocześnie z odwagą i energią projektować przyszłość. Kocham moją pracę, naszą globalną branżę wydarzeń biznesowych i chcę pomóc nam w osiągnięciu sukcesu. To moja pasja!
Heike Mahmoud, chief operating officer CCH – Congress Center Hamburg
Heike Mahmoud pełni funkcję chief operating officer (COO) CCH – Congress Center Hamburg od marca 2018 roku. Jest również członkinią zarządu Hamburg Messe und Congress. Ukończyła studia wyższe na kierunkach administracja biznesowa i marketing. Z branżą spotkań związana jest od niemal 30 lat. W 2006 roku zdobyła tytuł „Certified Meeting Professional” (CMP). W 2015 roku amerykański magazyn „Meetings & Conventions” zaliczył ją do 25 najbardziej wpływowych kobiet w branży na świecie. W maju 2019 roku Heike Mahmoud wygrała Paul Flackett IMEX Academy Award. Zaledwie kilka miesięcy później, w listopadzie 2019 roku, zdobyła JMIC Profile and Power Award w uznaniu jej wybitnych osiągnięć jako rzeczniczki branży i działalności skierowanej na promocję przemysłu spotkań wśród młodyc talantów, stajć się tym samym przykładem dla kobiet zajmujących wysokie i wpływowe stanowiska.
Heike Mahmoud rozpoczęła swoja karierę w sektorze spotkań w 1993 roku jako Professional Congress Organizer. W 1998 rozpoczęła pracę jako sales and marketing manager w Estrel Berlin – największym europejskim komplesie hotelowo-konferenycjnym. Następnie dołączyła do visitBerlin jako director conventions, gdzie rozwijała Berlin Convention Office (BCO), którym zarządzała od 2001 aż do przyjęcia propozycji pełnienia obecnej funkkcji w CCH. W czasie jej kierowania berlińskim convention bureau (2001 – 2017) stolica Niemiec stała się jednym z najważniejszyc na świecie ośrodków kongresowo-konferencyjnych, z wciąż rosnącą pozycją w lobalnym rankinu ICCA.
Działa aktywnie w licznych stowarzyszeniach, instytucjach i organizacjach światowego przemysłu spotkań. Jest członkinią MPI, PCMA, Site, Rotary, jest ambasadorką The Iceberg – Legacies of Business Events of JMIC (Joint Meetings Industry Council).
dr hab. Krzysztof Celuch – adiunkt na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz pełnomocnik rektora ds. współpracy z otoczeniem biznesem w Szkole Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula w Warszawie, prof. SGTiH, prezes Celuch Consulting. Profesor na Uniwersytetach w Austrii, Francji, USA i Chinach oraz trener i coach (CMM, CITE, CIS, HMCC, CED).
Przewodniczący jury konkursu MP Power Awards® oraz członek kapituły nagrody MPI RISE Award (USA). Specjalizuje się w przemyśle spotkań, przywództwie, event marketingu i zarządzaniu wydarzeniami.
Krzysztof pomaga organizacjom, instytucjom i przedsiębiorstwom w obszarach zarządzania, komunikacji i projektowania biznesu, w szczególności w odniesieniu do budowania przewagi konkurencyjnej i przemysłu spotkań.
Cykl Celuch pyta… She means business…
Krzysztof Celuch prowadzi rozmowy z przedstawicielkami międzynarodowego rynku spotkań, które w swoich często bardzo specjalistycznych sektorach branży osiągnęły sukces. Jaka jest ich strategia i jakimi wartościami kierują się w biznesie? Co stanowi największe wyzwania? Jaka jest branża w ich oczach? Jaki ich specjalizacja ma wpływ na rozwój rynku.