Ksenija Polla: Potrzebujemy równowagi i empatii
„Wierzę, że nasza branża, a zwłaszcza spotkania stowarzyszeń i organizatorzy spotkań, mogą przyczynić się do bardziej zrównoważonego rozwoju destynacji”.Ksenija Polla, regional director North America, International Congress and Convention Association (ICCA), odpowiada na pytania Krzysztofa Celucha w cyklu „She means business…”.
Krzysztof Celuch: She Means Business – oznacza…?
Ksenija Polla: Wiemy, że platforma „She Means Business” założona przez Grupę IMEX i magazyn branżowy TW, jest forum, które ma wzmocnić pozycję liderek naszej branży. Dla mnie osobiście „ She Means Business” to jasny i oczywisty ruch w naszej branży, pokazujący równość płci i inkluzywność w przemyśle spotkań. W tak wielu innych obszarach pozycja liderek jest o wiele słabsza od pozycji liderów – mężczyzn, a przemysł spotkań jest pionierem w dążeniu do równości płci, „She Means Business” to namacalny przejaw tego trendu.
KC: Branża spotkań w Twoich oczach w najbliższych 24 miesiącach…
KP: Mam bardzo postępowe poglądy i naprawdę wierzę, że nasza branża, a zwłaszcza spotkania stowarzyszeń i organizatorzy spotkań, mogą przyczynić się do bardziej zrównoważonego rozwoju destynacji. Stowarzyszeniom brakowało areny wymiany wiedzy i możliwości pobudzenia innowacji i badań. Potrzebujemy wydarzeń, które nie tylko wspierają ekonomicznie cały ekosystem, ale także nasze prosperowanie, rozwój jako społeczeństwa. Moim zdaniem musimy przyjąć ten sposób myślenia, zmienić narrację i wspólnie pracować nad tym, aby władze, rządy, przedsiębiorstwa i wszystkie zainteresowane strony poparły ten wysiłek.
KC: Twoje cele biznesowe i plany, pomysły na 2023?
KP: ICCA właśnie uruchomiła nowy program certyfikacji, który zaspokaja ogromne zapotrzebowanie rynku. Po pierwsze dlatego, że ma prawdziwie globalny charakter, a po drugie dlatego, że obejmuje tematy horyzontalnie we wszystkich różnych sektorach branży. Pracując przez ostatnie dwa lata nad rozwojem tego programu, widzę, jak wyjątkowe i świeże są to treści. Widzę w tym programie doskonałą okazję do szybkiego przekwalifikowania nowej generacji profesjonalistów zajmujących się spotkaniami. Z drugiej strony, program wspiera ciągłą innowacyjność wśród doświadczonych praktyków, przygotowuje nas do wprowadzania nowych rozwiązań, większej elastyczności, która może być potrzebna w odpowiedzi na nadchodzące wyzwania. Moim marzeniem jest dotarcie do wszystkich zakątków globu i stworzenie lepszego zrozumienia i standaryzacji poziomu usług w branży.
KC: Twoje największe osobiste wyzwanie w nadchodzących miesiącach.
KP: Prawdopodobnie coś, z czym wszyscy obecnie się borykają, a mianowicie utrzymanie talentów i rozwój pracowników. Podczas pandemii granice między pracą a życiem prywatnym zostały zatarte i dziś wszyscy oczekują, że to się utrzyma. Mierzymy się z wypaleniem zawodowym, zdrowie i dobre samopoczucie są na pierwszym miejscu. Ja, osobiście, pracuję nad znalezieniem właściwej równowagi dla siebie i zespołu. Empatia jest kluczem do dalszej drogi!
Ksenija Polla, regional director North America, International Congress and Convention Association (ICCA).
Od prawie 30 lat pracuje w obszarze międzynarodowych spotkań stowarzyszeń, a jej doświadczenie obejmuje rekrutację członków organizacji i współpracę z nimi, rozwój organizacji i produktu, zarządzanie wydarzeniami, sprzedaż, marketing i rozwój relacji. Z ICCA związana jest od 1977 roku. Wcześniej pracowała jako Congress Executive w Zagreb Convention Bureau i chorwackim biurze podróży Generalturist. Jest absolwentką filologii niemieckiej i filozofii na Uniwersytecie z Zagrzebiu.
dr hab. Krzysztof Celuch – adiunkt na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz pełnomocnik rektora ds. współpracy z otoczeniem biznesem w Szkole Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula w Warszawie, prof. SGTiH, prezes Celuch Consulting. Profesor na Uniwersytetach w Austrii, Francji, USA i Chinach oraz trener i coach (CMM, CITE, CIS, HMCC, CED).
Przewodniczący jury konkursu MP Power Awards® oraz członek kapituły nagrody MPI RISE Award (USA). Specjalizuje się w przemyśle spotkań, przywództwie, event marketingu i zarządzaniu wydarzeniami.
Krzysztof pomaga organizacjom, instytucjom i przedsiębiorstwom w obszarach zarządzania, komunikacji i projektowania biznesu, w szczególności w odniesieniu do budowania przewagi konkurencyjnej i przemysłu spotkań.
Cykl Celuch pyta… She means business…
Krzysztof Celuch prowadzi rozmowy z przedstawicielkami międzynarodowego rynku spotkań, które w swoich często bardzo specjalistycznych sektorach branży osiągnęły sukces. Jaka jest ich strategia i jakimi wartościami kierują się w biznesie? Co stanowi największe wyzwania? Jaka jest branża w ich oczach? Jaki ich specjalizacja ma wpływ na rozwój rynku.