Milena Białobrzeska: Cztery pory roku z Royal Catering

Milena Białobrzeska, dyrektor sprzedaży, Royal Catering
Na zdjęciu: Milena Białobrzeska, dyrektor sprzedaży, Royal Catering

„Co roku tworzymy wyjątkowe kreacje. Podczas styczniowego FBE zaskoczyliśmy kontrowersyjnym hasłem „Chcesz z liścia?”, teraz dzielimy się z klientami naszym programem „4 Pory Roku z Royal Catering”, oddając w ich ręce cztery zupełnie odmienne oferty sezonowe. Własnie premierę miało „Letnie orzeźwienie”. Rozmawiamy z Mileną Białobrzeską, dyrektor sprzedaży w Royal Catering.
 
MeetingPlanner.pl: Temat jedzenia jest ostatnio bardzo popularny z wielu powodów. Po pierwsze bardzo lubimy spędzać czas przy jedzeniu – to często pretekst i powód do spotkań, po drugie pod lupę brane są nawyki żywieniowe i promowane te właściwsze w kontekście aktualnych wyzwań, no i po trzecie zmienia się podejście do jedzenia, choćby w kontekście transformacji klimatycznej. Jak w odniesieniu do tych trendów kształtuje się rynek cateringowy?
 
Milena Białobrzeska: Tak samo, jak uwielbiamy spędzać czas przy jedzeniu, tak samo nie chcemy go tracić na jego przygotowywanie i sprzątanie po skończonym spotkaniu. I wtedy wchodzimy my, cali na różowo😊 Spełniamy wszystkie zachcianki gości, nie pozostawiając po sobie śladu. Jest coraz większy popyt na usługi cateringowe i z tego powodu bardzo się cieszymy, bo dzięki temu nasza firma cały czas się rozwija. Oprócz sposobu w jaki działamy, klienci doceniają to, co im proponujemy. Obecnie w standardzie rynku staje się konieczność uwzględniania wszelkich preferencji żywieniowych – menu z niskim indeksem glikemicznym, menu roślinne, bezglutenowe – na takie zapytania musimy być przygotowani i wychodzić do klientów z ofertami uwzględniającymi te wszystkie wymogi. Staramy się być inspiracją dla naszych klientów do zdrowego odżywiania się i ekologicznego podejścia. Podczas każdego eventu na wyposażeniu mamy pojemniki, w które klient pakuje dania po skończonym evencie. Wspólnie dbamy o to, aby żywność się nie marnowała. Od roku każde złożone zamówienie staje się jednym nowo posadzonym drzewem – wspólnie zakupiliśmy już 2266 drzew.
 
MP: Jakie miejsce na tym rynku zajmuje dziś Royal Catering? Co was wyróżnia?
 
MB: Nasza pozycja jest mocna i stabilna. Na rynku jest tylko kilka firm z wieloletnią historią swojej działalności. My działamy w branży już 17 lat i cały czas widzimy nowo otwierające się firmy, z których większość funkcjonuje rok, dwa lata. Wszystkim życzymy powodzenia, bo wiemy, że jeśli u konkurencji dużo się dzieje – u nas też. Staramy się nie porównywać do innych i skupiamy się na własnych działaniach. Prezes Royal Catering – Bartosz Siekierka daje nam dużą swobodę w działaniu. To za jego wsparciem i aprobatą co roku tworzymy wyjątkowe kreacje – np. na targach FBE w styczniu 2023 zaskoczyliśmy naszych klientów kontrowersyjnym hasłem „Chcesz z liścia?”, serwując wyjątkowe przekąski inspirowane lasem, podawane na jadalnym mchu i liściach. Dzięki jego otwartej głowie dzielimy się z klientami naszym programem 4 Pory Roku z Royal Catering i oddajemy w ręce klientów cztery zupełnie odmienne oferty sezonowe. Na tym nie koniec, bo w planach mamy wyjątkowe rzeczy, które sprawią, że nasi klienci poczują się docenieni i wyróżnieni i to bez względu na to jak często korzystają z naszych usług.
 
MP: Wspominałaś o ofercie sezonowej i menu adekwatnym do tego, co naturalnie występuje w danej porze roku. Jaki jest zatem pomysł Royal Catering na lato?
 
MB: Każda z czterech pór roku przynosi w Royal Catering wyjątkową sezonową propozycję menu. Od stycznia do marca była to oferta „Siły witalne”, którą współtworzyliśmy z ekspertką kuchni roślinnej – Katarzyną Gubałą. Menu oparte na warzywach korzeniowych, strączkach, orzechach, a także jabłkach, cytrusach i bakaliach ma za zadanie dodać nam energii, poprawić koncentrację i przygotować na nadejście wiosny. Następnie z ekspertami Chef Culinars zaproponowaliśmy iście wiosenne „Przebudzenie”. Menu wyróżnia się niskim indeksem glikemicznym, ograniczoną ilością cukrów prostych i tłuszczów nasyconych dzięki czemu mogliśmy poczuć się lekko i świeżo. Chcieliśmy pokazać naszym klientom, że lekko i zdrowo może oznaczać również syto. Współpraca z nami mogła stać się w ich życiu przełomem, dzięki któremu lepiej zadbają o swoje zdrowie i sylwetkę, którą będą mogli pochwalić się w lato. Gdy wysokie temperatury najmocniej dają nam się we znaki, nie pozostaje nam nic innego niż zaoferować na sezon lipiec – wrzesień letnie „Orzeźwienie”. Menu bogate w składniki zawierające dużo wody, bogactwo warzyw i owoców, które przynosi nam ochłodzenie od środka. Ciekawe sposoby podania w połączeniu z intrygującymi zestawieniami smaków na pewno zauroczą naszych stałych klientów i zainteresują nowych. Oferta w sprzedaży startuje już od 1 lipca a swoją premierę miała na ostatnim MP Fast Date® w CK ADN 13 czerwca.
 
MP: Zgadza się mieliśmy okazję spróbować propozycji z letniego menu – zarówno ich smak (często zaskakujące połaczenia), jaki forma podania robią wrażenie. Wracając do rynku, czy dziś można mówić już o działalności na pełnych obrotach po spowolnieniu spowodowanym najpierw pandemią, a następnie kolejnymi wyzwaniami?
 
MB: Nasz zespół każdą przeszkodę, lub jak ładniej to ujęłaś „wyzwanie”, traktuje jako okazję do poszukiwania nowych ścieżek. W pandemii wyspecjalizowaliśmy się w przygotowywaniu boxów cateringowych i ich dystrybuowaniu na całą Polskę, a później dużo czasu poświęciliśmy m.in. na restrukturyzację zatrudnienia. To wszystko sprawiło, że mamy teraz mocny i stabilny zespół. W obecnej sytuacji, gdy wszystko działa na pełnych obrotach, bez problemu realizujemy najbardziej skomplikowane wydarzenia. W sezonie obsługujemy od 400 do 3000 gości dziennie, to dzięki naszym pracownikom dającym siebie 100 procent możemy zagwarantować 100 procent zadowolenia gości.
 
MP: Czy można mówić o zmianach (szczególnie w kontekście oczekiwań klientów, współpracy z nimi), które są efektem transformacji, jaką przeszła branża eventowa? Inaczej się teraz pracuje?
 
MB: Zaraz po zakończeniu pandemii można było zauważyć pewną zachowawczość u klientów. Każdy chciał mieć zabezpieczenie, dające możliwość rezygnacji „gdyby znowu coś się wydarzyło”. Teraz już nikt tego nie robi. Klienci zapomnieli o pandemii i słusznie – my też żyjemy tym, co nas teraz otacza. Skupiamy się tylko na pozytywnych doznaniach, bo wierzymy, że nasze emocje i podejście do życia mają wpływ na współpracę z klientem i finalny efekt realizacji.
 
MP: To w takim razie jaki jest wasz model współpracy? Co w waszej ofercie jest najistotniejsze?
 
MB: Może to brzmieć banalnie – jednak prawda jest taka, że do każdego klienta podchodzimy indywidualnie. Jest szereg firm, dla których codziennie realizujemy świadczenia, a to znaczy, że w ich biurach na stałe gości nasz sprzęt, mają przypisanych koordynatorów, którzy doskonale znają obiekt i potrzeby klienta, często tworzymy dla nich zupełnie nowe menu, które nie występuje w naszych standardowych ofertach. Są firmy, które korzystają z naszych usług okazjonalnie i tutaj nasz dział sprzedaży zawsze podejmuje wszelkie kroki mające na celu stworzenie propozycji, która spełni lub przewyższy oczekiwania klienta. Od dwóch lat działamy również ściśle z Expo XXI, jesteśmy ich główmy partnerem cateringowym, w obiekcie mamy swoje bistro, znamy to miejsce jak własną kieszeń i wspólnie z zespołem Expo XXI przygotowujemy wyjątkowe wydarzeni zamknięte takie jak gale, konferencje, koncerty, premiery produktów i kongresy. Jesteśmy bardzo otwarci na nowe rzeczy i za to też cenią nas klienci.
 
MP: Plany dotyczące prowadzenia i rozwoju Royal Catering?
 
MB: Aktualnie zatrudniamy nowych pracowników i skupiamy się na podnoszeniu kwalifikacji tych, którzy są z nami od lat. Firma to ludzie, tak więc rozwój jednostki prowadzi do rozwoju całej firmy. Naszym planem zawsze jest szeroko pojęty progres. Jesteśmy w trakcie poszerzania naszej floty samochodowej, cały czas zaopatrujemy się w nowy sprzęt, rozbudowujemy nasze biuro. Jednocześnie dbamy o to, by wszystkie zmiany były zrównoważone – zawsze bierzemy pod uwagę to, jaki wpływ na środowisko ma nasza działalność. Nic z tych rzeczy nie byłoby możliwe bez naszych wspaniałych klientów, wzrastamy razem z nimi. Patrzymy, jak rozwijają się ich działalności i ta synergia jest czymś wyjątkowo pięknym!

Milena Białobrzeska dołączyła do Royal Catering na początku 2019 roku, od marca 2021 pełni funkcję dyrektor sprzedaży. W ostatniej edycji konkursu MP Power Awards® – w plebiscycie MP Power 12 znalazła się w Złotej Trójce w kategorii „Dostawca Catering”.

Zobacz też MP Fast Date® w Centrum Konferencyjnym ADN. Letnie orzeźwienie z Royal Catering >>>

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl