Jędrek Nykowski: Pomysł zawsze mnie odnajduje

Jędrek Nykowski, dyrektor kreatywny Creative Pro Polska
Na zdjęciu: Jędrek Nykowski, dyrektor kreatywny Creative Pro Polska

Znaczenie kreacji w event marketingu określiłbym jako fundamentalne, ponieważ pozwala na tworzenie wartościowego i niezwykle skutecznego przekazu dla marek. Kwestionariusz kreatywnego wypełnił Jędrek Nykowski, dyrektor kreatywny Creative Pro Polska.
 
Kreację w mojej branży definiuję jako PROCES, w którym tworzymy już nie tylko przeżycia, ale również najbardziej wiarygodny i oryginalny kontent dla naszych klientów.
 
Znaczenie kreacji w mojej dziedzinie określiłbym jako FUNDAMENTALNE, ponieważ pozwala na tworzenie wartościowego i niezwykle skutecznego przekazu dla marek.
 
Moja droga do tego zajęcia wiodła przez PRODUKCJĘ, to pozwala mi tworzyć wydarzenia nie tylko piękne, ale również mieszczące się w założeniach budżetowych i realne do wyprodukowania.
 
Do moich obowiązków należy TWORZENIE jak najbardziej spójnych i efektywnych konceptów, INSPIROWANIE zespołu i klientów do przekraczania granic, odwracania znaczeń i definiowania przeżyć na nowo.
 
Moja praca nad projektem składa się z WIELU ETAPÓW, począwszy od prezentacji przetargowej, skończywszy na wyprodukowaniu wszystkich artworków – grafik, animacji, filmów czy scenografii. Jestem również zawsze zaangażowany we cały proces produkcji eventu, aby mieć pewność, że nasze pomysły i design są dopracowane w najdrobniejszych szczegółach.
 
Pracę nad projektem rozpoczynam od ANALIZY briefu, potrzeb klienta, otoczenia marki.
 
Gdy nie ma pomysłów… CZEKAM i SŁUCHAM INNYCH, w końcu zawsze pomysł mnie odnajduje. 
 
Najciekawsze w tej pracy jest POZNAWANIE i EKSPLORACJA zupełnie nowych i niezwykłych światów, które mogę kreować. Przez te 17 lat stałem się ekspertem w naprawdę wielu dziecinach od produkcji kiełbas, po złożone procesu społeczne.
 
Najtrudniejsze w tej pracy są DEADLINY, bardzo często niepozwalające na zrealizowanie w pełni naszych założeń kreatywnych.
 
Niezbędne do wykonywania tego zawodu umiejętności i kompetencje to OTWARTOŚĆ na innych, ich gusta i potrzeby, bez tego nie jesteśmy w stanie spełniać oczekiwań i tworzyć spójnych z markami konceptów.
 
Dobra kreacja jest wtedy, gdy jest SPÓJNA, idealnie oddaje brand i pozwala na wejście w wykreowany świat odbiorcom live oraz online.
 
Ludzie ciągle mylą kreację z ATRAKCJAMI. Zespół, instaspot, hotel czy prowadzący to części składowe koncepcji niestanowiące o jej spójności z brandem, choć pozwalające na prowadzenie odpowiedniej narracji, bez nich też się nie da :)
 
Ciągle nie podoba mi się NIERÓWNOŚĆ. Niestety rola kreacji w branży eventowej nadal nie do końca jest doceniana, nie tylko przez klientów, ale także osoby z branży kreatywnej. Powoli zmienia się to jednak na lepsze.
 
Ciągle marzę o ZDOLNYCH ludziach, którzy będą chcieli pracować w eventach… mało nas. ZAPRASZAMY!
 
Ciągle walczę z PRAWEM, które nie przewiduje praw do pomysłów w obrębie naszej branży, wynagrodzenia za koncept i nie chroni przed plagiatem czy wykorzystywaniem pomysłów przez inne agencje albo, niestety, klientów.
 
Inspiracji szukam we WSZYSTKIM, CO MNIE OTACZA, ale przede wszystkim życiu, sztuce, muzyce i oczywiście popkulturze.
 
Ostatnio zachwyciło mnie ODWAŻNE PODEJŚCIE klientów do postrzegania eventów, zwłaszcza tych typowo konferencyjnych… premiera produktu? Robimy film i wystawę. Press Day? Tylko w muzeum…

Efekt wow to dla mnie WSZYSTKO, co robię na co dzień. Co prawda sam nie przepadam za tą frazą, za to klienci ją uwielbiają.
 
Błąd, którego już nigdy nie popełnię, to praca jako producent:) a tak na poważnie… Nie dam się wciągnąć w PROJEKT, KTÓREGO NIE DA SIĘ ZREALIZOWAĆ.
 
Stereotypy versus rzeczywistość w tym obszarze to NIEUCZESTNICZENIE branży live w branży kreatywnej.

Gdybym mógł trzy rzeczy zmienić w tej branży, w tym momencie, to byłoby to…

  • PRAWA AUTORSKIE
  • GODZINOWE WYNAGRODZENIA KREACJI
  • WIĘKSZE ZAANGAŻOWANIE ŚRODOWISKA W POZYSKIWANIE ZDOLNYCH KREATYWNYCH - art directorów, animatorów, scenografów, copywriterów.

W wolnych chwilach… jestem BARDZO szczęśliwym i spełnionym człowiekiem.
HOUGH!
 
Kwestionariusz kreatywnego wypełnił Jędrek Nykowski, dyrektor kreatywny Creative Pro Polska. Kreatywny Roku Branży Eventowej 2018, członek jury Kreatywny Roku Branży Eventowej
Z branżą reklamową związany od 15 lat. Od 2021 dyrektor kreatywny agencji PWR, od końca 2022 również odpowiedzialny za dział kreacji w Creative Pro Polska. W Przeszłości związany z takimi agencjami jak Allegro, Rochstar, Mea Group, Ewenement, G7, Eskadra. Specjalizuje się w kompleksowym przygotowywaniu koncepcji oraz strategii kreatywnych dla marek. Obecnie skupia się przede wszystkim na realizacji kampanii brand contentowych oraz tworzeniu niestandardowych doświadczeń, których punktem wyjścia są działania skierowane do kanałów SM oraz eksploracji i wykorzystaniu nowych technologii w marketingu. Ma na koncie projekty dla takich klientów jak: Maybelline, Garnier, Pepsi, Warner Music Polska, CCC, Kupisz, Edipresse Polska, British American Tobacco, Tymbark, GSK, Ambra, MetLife, PZU, Nokia, Adidas, Reebok, LOT, w tym doceniane na międzynarodowych i polskich konkursach (Eventex, German Design Awards, BEA, Convent Best Event Awards, Złote Spinacze, MP Power Awards).

Cykl Kwestionariusz kreatywnego czyli kreatywny punkt widzenia
Przedstawiamy ludzi związanych z zadaniami definiowanymi jako „kreacja” i odpowiedzialnymi za tę czasem nie do końca określoną, ale kluczową w branży przemysłu spotkań przestrzeń pracy nad wydarzeniem. Prezentujemy ich punkt widzenia. Kreację i kreatywnych w różnych odsłonach.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl