Anna Olszyńska: Energię czerpię ze współpracy z ludźmi… czyli dzień z dyrektorem obiektu
Lubię pracować z ludźmi, którzy optymistycznie patrzą na świat, mają mnóstwo pozytywnej energii, są kreatywni i otwarci na nowe wyzwania. Nie boją się podejmować decyzji i biorą na siebie ich konsekwencje…
W cyklu Dzień z dyrektorem obiektu: Anna Olszyńska, dyrektorka generalna Vienna House Andel’s Lodz oraz dyrektorka regionalna Vienna House na Polskę Centralną i Północną.
Mój budzik dzwoni o… o 6:30, aby spokojnie przygotować się do intensywnego dnia.
Energię każdego dnia czerpię z ludzi, którzy mają w sobie niewyczerpane pokłady pozytywnej energii. Są otwarci na innych, na nowe. Chcą działać i nie narzekają, a jednocześnie szukają nowych dróg prowadzących do celu. Poza tym energii dodają mi również ciekawe projekty i drobne sukcesy.
Śniadanie… od kilku lat zawsze przed rozpoczęciem pracy. Na słodko lub na słono, ale zawsze zbilansowane i dające wystarczająco energii na kilka przedpołudniowych godzin. Wcześniej moim pierwszym posiłkiem był późny obiad.
Między domem a pracą mam w zasadzie niewiele przestrzeni. Moja praca, czyli hotel, jest również moim domem. W nim pracuję i mieszkam, a na wolne weekendy uciekam do mieszkania poza Łodzią, które jest miejscem wyciszenia i relaksu.
W drodze do pracy chodzę po „wielkim domu”, jakim jest hotel, witam się z domownikami, gośćmi i sprawdzam, czy jest on gotów do przyjęcia nowych gości.
Pracę rozpoczynam przed 9:00.
Pracę rozpoczynam od filiżanki kawy i porannego spotkania z kadrą zarządzającą poszczególnych działów hotelu. Wymieniamy się informacjami o tym, co się wydarzyło poprzedniego dnia i co czeka nas w najbliższej przyszłości. Planujemy działania.
Planując dzień, zawsze zaczynam od sprawdzenia kalendarza i skrzynki pocztowej. W moim zawodzie dzień jestem bardzo dynamiczny i nie zawsze to, co zostało zaplanowane, zostanie wykonane. Zawsze muszę być przygotowana na nagłe sytuacje czy niezaplanowane spotkania.
Mój grafik to…
Przykładowo wygląda tak:
- 9:00 – 9:15: spotkanie operacyjne – odprawa z kierownikami działów
- 10:30 – 11:00: spotkanie marketingowe podsumowujące zrealizowane akcje promocyjne i omówienie planowanych działań na kolejny miesiąc
- 12:30 – 13:30: rozmowa kwalifikacyjna z kandydatem na stanowisko kierownika restauracji
- 14:00 – 15:00: obiad z nowo zatrudnionymi pracownikami
- 16:30 – 17:15: spotkanie z partnerami kolacji charytatywnej „Przyjaciele Gotują” - wydarzenia organizowanego przez Stowarzyszenie „Przyjaciele Świata” we współpracy z Vienna House Andel’s Lodz.
- 19:00: kolacja z francuską dziennikarką Dominique Savidan
Na moim biurku jest… zawsze dużo dokumentów, notes i niezliczone ilości czystych kartek, gdyż jestem tradycjonalistką i każdy pomysł, myśl czy liczbę lubię zapisać na kartce.
Urządzenie, z którym się nie rozstaję to smartfon, który jest znakiem czasu i w dzisiejszych czasach nieodzownym atrybutem naszej pracy.
Mapa poruszania się po moim obiekcie byłaby dość obszerna, jak nasza Polska. Poprzecinana wieloma, nieregularnymi ścieżkami. Ukazująca chaotyczną rozetę. Zdarzają się dni, w których pokonuję do 13 000 kroków, co przekłada się na 6,5 km spacer.
Lubię pracować z ludźmi, którzy optymistycznie patrzą na świat, mają mnóstwo pozytywnej energii, są kreatywni i otwarci na nowe wyzwania. Nie boją się podejmować decyzji i biorą na siebie ich konsekwencje. Przychodzą do mnie z konkretnymi propozycjami i rozwiązaniami, a nie czekają aż im je podam. Są przedsiębiorczy i przejmują inicjatywę, a nie marnują czasu na niepotrzebne dyskusje czy plotki.
Problemy rozwiązuję, sięgając głęboko do mojego doświadczenia, intuicji, a także rozmawiając z innymi doświadczonymi kolegami.
Najważniejsze w zarządzaniu jest planowanie, dyscyplina, egzekucja, stanowczość, ale i otwartość na dialog i informację zwrotną. Gotowość do podejmowania decyzji pod presją czasu i niesprzyjających okoliczności. Zdolność do patrzenia daleko w przód i odwaga do podejmowania ryzykownych działań.
Pracę kończę o… trudno określić, o której kończę pracę, gdyż ja jej nigdy nie kończę. Moja praca to pasja, a pasji nie rozpoczyna się i nie kończy o konkretnej godzinie. Pasja to styl życia.
Po pracy czas wypełnia mi… w moim zawodzie praca często przenika się z życiem prywatnym, a - jak już wspomniałam - moja praca to moja pasja i dla mnie nie ma czegoś takiego jak „czas po pracy”. Kiedy mam wolne, wypełniam go sportem i skupiam się na sobie.
Zanim pójdę spać… dziękuję za to, co mogłam doświadczyć danego dnia. Za dobrych ludzi i za tych, którzy wzbogacili mnie o nowe, nie zawsze pozytywne doświadczenie. Dziękuję za wszystkie drobne przyjemności. Staram się również coś przeczytać - choćby kilka stron książki.
Anna Olszyńska od początku swojej kariery zawodowej związana z branżą hotelarską i siecią Vienna House. Zaczynała na stanowisku recepcjonistki w Amber Baltic Międzyzdroje w 1993 r. i konsekwentnie pięła się po szczeblach kariery w hotelu. W 2003 r. została dyrektor generalną hotelu Amber Baltic Międzyzdroje, a następnie hotelu Jan III Sobieski w Warszawie. W 2009 r. otwierała jako general manager Vienna House Andel’s Lodz, którym zarządza do dnia dzisiejszego. W 2014 r. objęła również stanowisko dyrektora regionalnego Vienna House na Polskę Centralną i Północną. Była odpowiedzialna za otwarcie Vienna House Mokotow Warsaw w 2019 r. W 2015 oraz 2019 zdobyła tytuł „Hotelarz Roku” w kategorii Dyrektor Generalny Hotelu Sieciowego.
Vienna House Andel’s Lodz to hotel biznesowo-konferencyjny, zlokalizowany w zrewitalizowanym budynku XIX-wiecznej przędzalni Izraela Poznańskiego. Stanowi niepowtarzalne połączenie historycznego budynku z nowoczesnymi trendami w wystroju wnętrz. Wyjątkowy charakter nadaje mu stała kolekcja sztuki Andel’s Art Collection.
Hotel oferuje 277 pokoi i apartamentów oraz centrum konferencyjne z 16 salami i największą w mieście Salą Balową o powierzchni 1300 mkw. Restauracja Delight i Oscar’s Bar oferują menu kuchni fusion opartej na regionalnych produktach. Na najwyższym piętrze hotelu znajduje się Centrum Spa i Fitness skySPAce, z przeszklonym basenem z widokiem na panoramę miasta oraz skyFLY Bar z tarasem widokowym. Hotel zdobył kilkadziesiąt nagród architektonicznych oraz hotelarskich, jak również został uznany za najlepszy unikatowy obiekt eventowy w konkursie MP Power Awards® w 2019 r.
W cyklu Dzień z dyrektorem obiektu... przedstawiamy osoby zarządzające obiektami – hotelami, centrami konferencyjnymi, halami wystawienniczymi, obiektami unikatowymi, w których organizowane są różnego rodzaju wydarzenia.