IGHP rozpoczyna projekt HotelYou wspierający branżę hotelarską w restarcie

Odbudowa hotelarstwa, które znajduje się aktualnie w dramatycznej sytuacji spowodowanej pandemią Covid-19 oraz wsparcie sprzedaży w hotelach przez kanały bezpośrednie (tzw. direct booking) to główne cele nowego projektu HotelYou, zainicjowanego przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego. Jego pierwszy etap ruszył 8 czerwca i koncentruje się na budowie portfolio hoteli uczestniczących w HotelYou.

HotelYou to o tprogram lojalnościowy i aplikacja mobilna dla gości korzystających z różnorodnych hoteli w całym kraju. Jest to narzędzie służące popularyzacji rezerwacji bezpośrednich w hotelach i zwiększające sprzedaż noclegów oraz dodatkowych usług w obiektach.

– Z punktu widzenia hoteli, najważniejszą rolą programu lojalnościowego HotelYou jest odbudowa zainteresowania gości usługami noclegowymi oraz aktywny udział w zwiększaniu liczby zamówień usług dokonanych bezpośrednio poprzez hotelowe kanały rezerwacji, tj. stronę internetową, mail czy telefon. W praktyce oznacza to realne, nawet sześciokrotne oszczędności finansowe w stosunku do prowizji platform rezerwacyjnych – mówi Marcin Mączyński, sekretarz generalny IGHP, która jest inicjatorem programu HotelYou.

IGHP zależy, by wśród obiektów uczestniczących w programie, znalazły się zarówno hotele typowo wypoczynkowe, jak i obiekty miejskie, konferencyjne i biznesowe. W HotelYou znajdzie się miejsce zarówno dla hoteli sieciowych, jak i mniejszych obiektów. Dołączyć do programu mogą wszystkie hotele, nie tylko członkowie IGHP.
– Konkurencja na rynku usług turystycznych jest ogromna. Polska branża hotelarska musi się zjednoczyć i ciężko pracować, by wygrać rywalizację z zagranicznymi destynacjami. Wykorzystajmy efekt skali, potężne zasięgi hoteli w Polsce, by zdynamizować odbudowę branży i jak najszybciej powrócić do normalności. Wakacje to czas, kiedy chcemy zbudować portfolio hoteli biorących udział w programie tak, by od września oficjalnie uruchomić program i aplikację mobilną HotelYou dla gości – mówi Marcin Mączyński. Wyjaśnia też, że im wcześniej hotele się zaangażują w projekt, tym szybciej wszyscy odczują efekt w postaci zwiększonej liczby bezpośrednich rezerwacji. Program pozwoli im również poczuć siłę dużej społeczności. Aplikacja będzie również miejscem na niskobudżetową reklamę obiektów, a także na promocję regionów, miast i atrakcji turystycznych.

Zasady programu HotelYou, jak podkreśla IGHP, są proste. Uczestnicy rejestrują w programie każdy pobyt w hotelu w Polsce. W zależności od liczby noclegów zmienia się posiadany status uczestnika. Każdy status uprawnia do skorzystania z rabatów na noclegi, gastronomię i pozostałe usługi hotelowe. Im wyższy, tym większe korzyści. By noclegi mogły zostać naliczone w programie, rezerwacja pobytu w hotelu musi być dokonana bezpośrednio, czyli na stronie internetowej hotelu, telefonicznie lub mailowo. Bez względu na cel pobytu w hotelu – prywatny czy biznesowy – każdy nocleg przybliża uczestnika do bardziej atrakcyjnych przywilejów, nie tylko hotelowych. Różnorodność dostępnych obiektów i usług hotelowych ma być jedną z zalet programu dla gości.

HotelYou w sklepach z aplikacjami mobilnymi pojawi się jeszcze w wakacje. Aplikacja będzie dostępna dla dwóch systemów operacyjnych: iOS i Android. Oficjalnemu uruchomieniu HotelYou we wrześniu będzie towarzyszyła szeroka akcja promocyjna skierowana do turystów i gości hotelowych. Operatorem programu jest IGHP, która odpowiada również za kampanię promocyjną projektu.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl