Ile kosztuje audyt SEO?

Branża e-commerce bardzo się rozwinęła w ostatnich latach. Wszystkie działania związane z marketingiem elektronicznym pozwalają formom zaistnieć w sieci, co prowadzi do zdobycia nowych Klientów. Zanim rozpoczniemy działania na stronach internetowych, warto sprawdzić, czy firmowa witryna nie ma żadnych błędów. W tym celu należy wykonać kompleksowy audyt SEO.

  1. Czym jest audyt SEO?
  2. Dlaczego optymalizacja stron jest taka ważna?
  3. Koszt audytu SEO?
  4. Czy da się prowadzić biznes bez optymalizacji strony?

Czym jest audyt SEO?
Aby odpowiedzieć na pytanie, na czym polega wykonanie audytu SEO, należy wyjaśnić sam skrót. SEO, czyli z angielskiego Search Engine Optimization, to specjalny proces, który ma za zadanie pomóc witrynom internetowym osiągnąć jak najlepszą pozycję w bezpłatnych wyszukiwaniach. Chodzi głównie o wyszukiwarkę Google, ponieważ to z niej najczęściej korzystają internauci. W ten sposób firmy mają większą szansę na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. A przecież każdy biznes rozwija się, ponieważ Klienci są zainteresowani towarami lub usługami, jakie oferuje. Firma Google pozycjonuje strony zgodnie z pewnymi wytycznymi. Kluczową rolę odgrywają np. linkowanie wewnętrzne, dobór odpowiednich fraz kluczowych, klarowny podział zakładek i poprawnie napisane, wyczerpujące, ale niepowtarzające się treści. To właśnie te elementy są sprawdzane w trakcie audytu SEO. Pozycjonowanie sklepu internetowego zależy miedzy innymi od tego, czy dana witryna nie ma żadnych błędów, każda zakładka ma dobrze stworzone metadane, które zachęcą Klienta do odwiedzenia akurat tej konkretnej witryny. Obecnie coraz więcej form decyduje się na wykonanie pełnego audytu SEO. Tym samym konkurencja może bardzo szybko poprawić swoje miejsce w rankingu stron. W ten sposób potencjalny Klient nie trafi na naszą stronę, a na stronę konkurencji w danej branży. Aby temu zapobiec, należy sprawdzić, jak wyglądają kwestie techniczne w naszych witrynach.

Dlaczego optymalizacja stron jest taka ważna?
Zarówno Polacy, jak i osoby mieszkające w innych krajach, już od wielu lat robią zakupy w internecie. Jest to łatwiejszy i szybszy sposób na zakup dóbr i usług, ponieważ wszystko mamy w jednym miejscu. Nie trzeba tracić czasu na dojazdy i poszukiwanie konkretnego produktu. W takiej sytuacji właścicielom sklepów powinno zależeć na jak największych zasięgach. Samodzielnie wprowadzane zmiany mogą tylko zaszkodzić stronie. Branża e-commerce jest bowiem coraz poważniej traktowana. Pozycjonowanie stron musi być wykonane zgodnie z zasadami, jakie określa Google. Do audytu SEO używa się specjalnych narzędzi, które wymagają odpowiedniej wiedzy. Każdy audyt SEO kończy się przedstawieniem wyników. Mają one formę tabelek w Excelu, prezentacji, wykresów. Pokazują np. ruch na stronie w określonych miesiącach. W trakcie audytu oceniany jest ruch organiczny na stronie, sprawdzane są słowa kluczowe. Specjalne programy weryfikują, jakie frazy mają największą liczbę wyszukiwań. Często trzeba przerobić teksty na witrynie tak, by zawierały słowa najlepiej wyszukiwane. Tą częścią optymalizacji strony zajmuje się doświadczony copywriter. Do jego zadań należy także napisanie metadanych oraz sprawdzenie, czy treści na poszczególnych zakładkach się nie powtarzają. Kolejny etap to stworzenia logicznego linkowania wewnętrznego, które pomoże użytkownikom poruszać się po witrynie.

Koszt audytu SEO?
Koszt audytu SEO zależy przede wszystkim od zakresu usług. Należy wziąć pod uwagę, że część wspomnianych już narzędzi jest dość droga. Aby specjaliści mogli z nich korzystać, trzeba wykupić licencję, która często jest w zagranicznych walutach. Dlatego rozbudowany audyt SEO może kosztować nawet kilka tysięcy. Oczywiście wszystko zależy też od tego, czy dana witryna jest rozbudowana. Jeśli nasza firmowa witryna składa się z kilkunastu zakładek, to najlepiej sprawdzić je wszystkie. Analiza średniej wielkości strony może kosztować od 5000 do 7000 złotych. Oczywiście każda strona wyceniana jest indywidualnie, właśnie ze względu na różny zakres prac, jaki należy wykonać. Dlatego przed podjęciem ostatecznej decyzji firmy przygotowują dokładny kosztorys tak, by właściciele firm mogli ocenić, na jaki zakres audytu mogą sobie pozwolić.

Czy da się prowadzić biznes bez optymalizacji strony?
Wiele osób rezygnuje z optymalizacji strony, uważając, że to nie wpływa na ruch biznesowy. Oczywiście można podjąć taką decyzję, jednak w dłuższym czasie może doprowadzić do braku klientów. Badania wykazały, że internauci najczęściej klikają na 3, może 5 pierwszych wyników, jakie pojawiają się na liście wyszukiwań. Jeśli nasza strona znajduje się na 2 stronie w wyszukiwaniach Google, to prawdopodobnie nikt na nią nie wejdzie. Dlatego warto skorzystać z usług profesjonalnej agencji Zgred.pl, która prowadzi między innymi szkolenia SEO dla sklepów e-commerce. W trakcie spotkań można dowiedzieć się, jak skutecznie zarządzać swoją stroną tak, by przyciągała rzesze Klientów. Dokształcenie się w tej dziedzinie pozwoli podjąć prawidłowe decyzje w kwestii dalszego rozwoju strony.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Inwestycje
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl