Dominik Górka: Komunikacja marketingowa nie uznaje ograniczeń
Digital live experience to naturalna część działań marketingowych, a nie skutek ograniczeń na czas pandemii. Dominik Górka, co-CEO i dyrektor kreatywny Live Age, komentuje wyniki badania klientów dotyczące organizacji wydarzeń online, zawarte w raporcie „Digital Event”.
Raport „Digital Event” to nie dokument o „rzeczywistości alternatywnej”, ale wyniki badania na temat jednego z najważniejszych obszarów experiential marketingu, którego znaczenie będzie nadal rosło.
Bo komunikacja marketingowa nie uznaje ograniczeń. Musi być wszędzie tam, gdzie są jej odbiorcy. A im nie wystarcza już samo spotkanie. Są otwarci na wrażenia i doświadczanie. Chcą współtworzyć i być angażowani, albo rezygnują z relacji.
Skoro więc nasze życie w tak istotnej części dzieje się online, nowoczesna marka w swojej komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej musi korzystać z budowania doświadczeń w digitalu. Bo tam także nic nie działa mocniej niż live.
Badanie, którego raport jest omówieniem, pokazuje, że digital live experience to naturalna część działań marketingowych, a nie skutek ograniczeń na czas pandemii. A wyzwania, które z raportu wynikają, to raczej potrzeby klientów i ich brandów, na które w dobrych agencjach potrafimy już świadomie odpowiedzieć. Umiemy budować kontent, wsparcie multimedialne i realizować eventy tak, by angażowały i utrzymywały uwagę. Nie staramy się przenosić ich z realu i odkrywamy wciąż nowe możliwości zaskakiwania odbiorców. A zadaniem jest dla nas projekt komunikacyjny i konkretne cele, także te twarde, sprzedażowe.
To od celów wychodzimy, projektując doświadczenie live. Nie ogranicza nas jeden środek, jeden kanał. Digital czy produkcja telewizyjna – sięgamy po dowolne środki, które najlepiej odpowiedzą konkretnej potrzebie. Z doświadczenia.
Doskonale widzieć, że po roku od pierwszych w Polsce badań, digital event jest coraz lepiej rozumiany przez klientów. To daje nadzieję, że znacznie większa część z nich wybierać będzie agencje traktujące go jako obszar wsparcia marki i relacji, a nie zadanie produkcyjne czy technologiczne. Rezultatem będą coraz lepsze eventy w sieci. A przecież już dzisiaj digital event niejednokrotnie „dowozi” lepsze wyniki niż klasyczne wydarzenia. Wszystko, co najlepsze z nami i przed nami!
Zobacz zapis konferencji prasowej „Premiera raportu Digital Event” >>>
Zobacz fotorelację z konferencji prasowej „Premiera raportu Digital Event” >>>