Poland Convention Bureau podsumowuje udział w MICE by Melody
Polska branża MICE promowała swoją ofertę podczas warsztatów z cyklu MICE by Melody, które odbyły się w Dusseldorfie, Frankfurcie n. Menem i Monachium. Gospodarzem polskiej prezentacji była Polska Organizacja Turystyczna – Poland Convention Bureau wspierana lokalnie przez ZOPOT w Berlinie.
Wydarzenie Mice by Melody w trzech lokalizacjach (Stormfreie Bude – Düsseldorf, Le Panther – Frankfurt i Hotel Bayerischer Hof w Monachium), skupiło wystawców z Europy oraz planistów z Niemiec i Austrii, dając obu stronom okazję do bezpośredniego networkingu i budowy relacji po miesiącach zastoju spowodowanego pandemią Covid-19.
POT był koordynatorem polskiego wystąpienia, w którym wzięli także udział: Convention Bureau -Wrocław, Creative Poland DMC, Gdańsk Convention Bureau, Kraków Convention Bureau, Mazurkas DMC Poland, Poznań Convention Bureau, Travel Projekt DMC Poland oraz Warsaw Convention Bureau. Polska Organizację Turystyczną reprezentowali: Marcin Różycki, wiceprezes POT, Konrad Guldon, dyrektor ZOPOT w Berlinie oraz Aneta Książek, Departament Marketingu – Poland Convention Bureau.
PCB Podkreśla, że udział w MICE by Melody to pierwsze tak gremialne spotkanie na żywo wystawców z Polski po wprowadzeniu obostrzeń związanych z pandemią Covid-19 (ostatnie targi na żywo, IBTM World odbyły się w grudniu 2019). Jego celem było podtrzymanie i wzmocnienie popytu na usługi turystyki biznesowej, wzmocnienie konkurencyjności Polski w Niemczech jako destynacji spotkań oraz budowa zaufania wśród planistów spotkań i wydarzeń w czasie Covid-19.
Rynek niemiecki należy do najważniejszych rynków generujących zagraniczny ruch turystyczny w Polsce. Szacuje się, iż około 10 proc. przyjazdów Niemców do Polski to podróże w celach biznesowych. Obecna sytuacja przemysłu spotkań w Niemczech, podobnie jak w Polsce jest dynamiczna i uzależniona od rządowych obostrzeń.
– Globalny wzrost konkurencji pomiędzy destynacjami na świecie powoduje, iż szanse na powodzenie, a zatem na realizacje biznesowe, mają miasta, organizatorzy i obiekty, które nie poddały się, były w stałym kontakcie z klientami, prowadziły działania marketingowe i działały intensywnie w social mediach. Wszystkie kontakty networkingowe opierają się na wzajemnym zaufaniu oraz wymianie informacji. Polska jako kraj sąsiedzki, bliski, interesujący, a zarazem bezpieczny może stać się beneficjentem części rynku wyjazdowego z Niemiec. Nasza silna reprezentacja na Mice by Melody była bez wątpienia dostrzeżona przez planistów niemieckich, którzy niejednokrotnie komentowali ten fakt i z chęcią odbywali z nami rozmowy biznesowe, niemniej jednak zastrzegając, że ich powodzenie zależy od przyszłej sytuacji pandemicznej, a także wewnętrznych regulacji w firmach i międzynarodowych korporacjach. Niezależnie od wszystkiego nasz komunikat był wyraźny: Jesteśmy gotowi do spotkań. Wierzymy, iż pozyskane kontakty będą pracowały na przyszłość i posłużą w kolejnych działaniach promocyjnych zarówno branży, jak i POT – powiedział biorący udział w spotkaniach w Dusseldorfie, Marcin Różycki, wiceprezes POT
Networkingowi towarzyszyły zatem również działania marketingowe kierowane do planistów poprzez kanały komunikacji online, oprócz indywidulanych wizytówek wystawców ukazał się dodatek Inside Mag: https://www.miceboard.com/insidemag/.
Organizatorem warsztatów MICE by Melody jest agencja marketingowa i komunikacyjna PeC-Kommunikation założona w 2010 roku, z siedzibą w Hamburgu, a od 2012 roku zajmująca się marketingiem MICE.
W ramach roadshowu prezentowały się również takie organizacje jak: Visit Britain, Meet Ireland, Visit Estonia/Estonian Convention Bureau, Zürich Tourismus, Convention Bureau Davos, Graz Convention Bureau, Cannes Convention Bureau, Visit Brussels, Monaco Convention Bureau.
Road show odbył się w dniach 31 sierpnia – 2 września br.