Łukasz Klimczak: Niepewność branży i brak jasnego planu ze strony rządu

Łukasz Klimczak, COO agencji Bespoke, członek zarządu Klubu Agencji Eventowych
Na zdjęciu: Łukasz Klimczak, COO agencji Bespoke, członek zarządu Klubu Agencji Eventowych

Słyszymy zapewnienia, że trwają prace nad ustawą, która pozwoli prowadzić działalność organizatorom spotkań pomimo lockdownu, ale w dalszym ciągu konkretów brak. Nie dziwi więc dominujące w branży poczucie niepewności.
Łukasz Klimczak, COO agencji Bespoke, członek zarządu Klubu Agencji Eventowych komentuje wyniki „Barometru nastrojów branży eventowej”.

Bardzo się cieszę, że MeetingPlanner.pl przy każdej okazji stara się badać nastroje wśród organizatorów spotkań. Konkluzje z badania i wyniki ankiety wskazują, że najbardziej przeszkadza podmiotom z naszej branży niepewność i brak jasnego planu ze strony rządu, jeśli chodzi o obostrzenia covidowe. Mamy obecnie rozkręcającą się kolejną falę koronawirusa, kilka dni pozostało do listopada, a my ciągle nie wiemy, czy będziemy mogli za dwa miesiące realizować eventy stacjonarne i w jakiej formie.
W ramach Klubu Agencji Eventowych i Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUgether uczestniczymy w rozmowach m.in. z Ministerstwem Zdrowia. Od czerwca br. słyszymy zapewnienia, że trwają prace nad ustawą, która pozwoli prowadzić działalność organizatorom spotkań pomimo lockdownu, ale w dalszym ciągu konkretów brak. Wymagamy tu zdecydowanych ruchów, aby nie dopuścić do sytuacji z zeszłego roku, gdzie cała branża spotkań była zamknięta przez wiele miesięcy.
Pomimo tych trudności 91 proc. respondentów jest przekonanych, że rynek się unormuje! To bardzo dobry omen, że branża optymistycznie patrzy w przyszłość. Podobne nastroje zauważamy u naszych klientów, zmęczonych już ponad 1,5-roczną pandemią. Ludzie chcą się spotykać, to nasza kluczowa potrzeba. Żaden online nie zastąpi relacji i rozmów twarzą w twarz, networkingu. Uważam jednak, że ta forma komunikacji pozostanie z nami na dłużej, a nawet w części branż, np. naukowej, może na dłuższą metę wyprzeć spotkania tradycyjne, głównie ze względu na oszczędność czasu i pieniędzy. Ucierpią też na pewno wyjazdy służbowe. Już nie trzeba jeździć na drugi koniec kraju na dwugodzinne zebranie, kiedy można z łatwością połączyć się online. Jestem jednak przekonany, że biznes będzie dalej realizował głównie spotkania offlinowe, czasem uzupełniane onlinem, głównie dla poszerzenia grona odbiorców.

Barometr nastrojów branży eventowej został przeprowadzony podczas wydarzenia inaugurującego działalność przestrzeni Chmielna 73 Event Center w Warszawie. Event managerowie biorący udział w spotkaniu za pomocą aplikacji odpowiedzieli na kilka pytań.
Szczegółowe wyniki barometru >>>

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl