Effie Awards Poland 2021: przyznano 58 nagród

Gala Effie Awards 2021 odbyła się na żywo w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. fot. Zuza Sosnowska / źródło FB Effie Poland
Na zdjęciu: Gala Effie Awards 2021 odbyła się na żywo w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. fot. Zuza Sosnowska / źródło FB Effie Poland

Jury 22. edycji Effie Awards przyznało nagrody za najbardziej efektywne kampanie, a wśród nich: 27 statuetek brązowych, 25 srebrnych oraz sześć złotych. Najbardziej efektywną agencją została McCann Poland, domem mediowym Starcom, a marketerami ex aequo Grupa Maspex i McDonald’s.

– W dzisiejszym świecie na przedsiębiorstwach i markach spoczywa coraz większa odpowiedzialność. Nie jesteśmy tylko od tego, by generować zysk i tworzyć efektywne kampanie marketingowe. Jako biznes i marketingowcy mamy ogromny wpływ na to, jak zmienia się świat, jak podchodzimy do wyzwań ekologicznych i społecznych, czy nasza komunikacja powoduje, że konsumenci, a więc społeczeństwo – stają się lepsi i na przykład zaczynają równo traktować kobiety i mężczyzn, albo podnosi się ich poziom kultury wizualnej. Czy nam się to podoba czy nie, tworząc kampanie marketingowe, zmieniamy rzeczywistość dookoła nas. Od nas zależy czy będą to zmiany pozytywne czy negatywne. Konkurs Effie poza wyróżnianiem najlepszych kampanii, postrzegam także jako platformę wymiany tego typu wiedzy, co ma ogromne znaczenie dla kierunków rozwoju rynku reklamowego. Jak co roku, wybór najlepszych projektów był nie lada wyzwaniem. Jestem również pod wrażeniem zgłoszeń do stosunkowo nowej kategorii Marketing & Business Solutions. Bardzo się cieszę, że kilka lat temu konkurs Effie objął też inne sposoby odpowiadania na wyzwania biznesowe niż te wyłącznie komunikacyjne. Aby sprostać trudnościom i móc się rozwijać, firmy potrzebują transformacji, przełomowych innowacji i długofalowej strategii. W tej kategorii nagradzamy i wyróżniamy właśnie tego typu projekty – podsumował Maciej Herman, przewodniczący Jury Effie Awards 2021, dyrektor zarządzający firmy Wedel.

Złote statuetki Effie Awards 2021 otrzymali autorzy kampanii:

  • Random – Storytel, McCANN Poland (dwie złote statuetki, w kategoriach: Branded Content oraz Kultura i Rozrywka),
  • Rozwój aplikacji InPost Mobile – InPost,
  • Stop kobietobójstwu! – Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów, OTO Film,
  • „Kolorowy wiatr” na nowo – BBC Studios Polska, Digital Kingdom,
  • Maestro – wszystko czego chcesz od burgera – McDonald's, DDB Warszawa, OMD.

Po raz pierwszy nagrodę otrzymała kampania zgłoszona w kategorii Marketing & Business Solutions wprowadzonej w 2018 roku. Zdobyła ją kampania Rozwój aplikacji InPost Mobile. Kategoria ta koncentruje się na przełomowych, nowatorskich w formie lub w zastosowaniu nowych technologii czy innych rozwiązań – działaniach marketingowych, w których komunikacja nie była znaczącym elementem marketing mixu.

W corocznym rankingu efektywności Effie najwyższą pozycję zajęli:

  • wśród agencji – McCANN Poland,
  • spośród agencji mediowych – Starcom,
  • jako marketer – ex aequo Grupa Maspex i McDonald’s.

Nagrodzeni 2021 >>>
Ranking Agencji 2021 >>>
Ranking Agencji Mediowych 2021 >>>
Ranking Firm 2021 >>>

Gala Effie Awards 2021 odbyła się na żywo w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. Organizatorem wydarzenia było Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, za realizację gali odpowiadała agencja IDFX.

KAMPANIE NAGRODZONE ZŁOTĄ STATUETKĄ EFFIE AWARDS 2021

„Maestro - wszystko czego chcesz od burgera”
Kategoria Usługi
Lider: DDB Warszawa
Współzgłaszający: OMD
Klient: McDonald’s
Nowa komunikacja stawiająca na rozrywkę i prezentująca Maestro jako trigger zabawnych historii, poruszyła emocje osób dotychczas do niego nieprzekonanych. Kampania skutecznie zwiększyła penetrację Maestro, co widać m.in. we wzroście dziennej liczby sprzedanych Maestro na tysiąc transakcji aż o 64,5 proc. Udało się to osiągnąć dla najdroższego burgera w stałym menu w czasie pandemii, gdy 61 proc. Polaków deklarowało ograniczenie wydatków.

„Random”
Kategoria Branded Content
Kategoria: Kultura i Rozrywka
Lider: Storytel
Współzgłaszający: McCANN Poland
Klient: Storytel
Jak zachęcić młodych do słuchania audiobooków? Najważniejszy jest jakościowy kontent, napisany ich językiem i poruszający tematy im bliskie. Stąd nawiązanie do pandemii, która obróciła ich życie o 180 stopni i mocno ograniczyła ich swobody. Następnie ważna jest forma - krótka, zwięzła, atrakcyjna wizualnie. Dlatego powstał „Random”, czyli pierwszy polski serial łączący słuchowisko i film, napisany językiem młodych. Kampania nie tylko zawojowała internet, ale przyczyniła się także do znacznego zwiększenia bazy klientów, którzy zostali z nami na dłużej.

„Rozwój aplikacji InPost Mobile”
Kategoria: MBS
Lider: InPost
Fakt konsumenci przechodzą do kanałów mobile. Wiedzieliśmy, że aby dostarczać najlepszy customer experience w kategorii usług logistycznych, musimy stworzyć innowacyjne rozwiązanie, które w przyszłości stanie się osią wszystkich usług i komunikacji z klientami InPost w kanale mobile. Tak powstała idea aplikacji InPost Mobile. Ale jak przekonać Polaków do kolejnej apki w telefonie? Postawiliśmy na funkcjonalności i promocję aplikacji przez ich pryzmat. W ciągu 15 miesięcy wdrożyliśmy osiem funkcji i usług, w tym zdalne otwarcie skrytki i nadania bez etykiety. Obecnie z naszych usług mobilnych korzysta już 7 mln użytkowników.  

„Stop kobietobójstwu!”
Kategoria Non-Profit & Public Services
Lider: Dziadek do orzechów
Lider 2: OTO Film
Klient: Fundacja Centrum Paw Kobiet
„A mąż to tak sam z siebie bije?” – to zdanie wypowiedziane w naszym video najlepiej ilustruje strategię, która zakładała prowokacyjne przedstawienie ofiary w roli winnej przemocy domowej. Pokazaliśmy, pod jaką presją społeczną, presją otoczenia, organów państwa czy kościoła są ofiary. Świadomie zdecydowaliśmy się na ponad 3-minutowe video opublikowane w mediach społecznościowych jako główny element kampanii. Przedstawiliśmy w nim symboliczny spacer kobiety uciekającej z przemocowego domu. Kampania „Stop kobietobójstwu” okazała się najlepszą kampanią w historii Fundacji Centrum Praw Kobiet.

„Kolorowy wiatr na nowo”
Kategoria: Smart Budget
Lider: Digital Kingdom
Klient: BBS Studios Polska
Wyzwanie: w spadającej kategorii osiągnąć najwyższy historycznie wynik oglądalności SHR (odsetek osób, które w danym czasie oglądały telewizję było widzami danego programu) premiery nowego serialu przyrodniczego.
Cel: z pozycji nr 3 w kategorii (podczas ostatniej promowanej premiery „Siedem światów, jedna planeta”) przesunąć się na pozycję nr. 1 w kategorii podczas premiery „Planety doskonałej”.
Strategia: nadaliśmy zupełnie nowy, lokalny kontekst globalnym kadrom z serii BBC Earth, tworząc popkulturowy manifest zamiast standardowej kampanii.
Wynik: Pierwszy raz w historii kanału BBC Earth premierowy odcinek produkcji przyrodniczej osiągnął 1 proc. udziału w rynku telewizyjnym w grupie komercyjnej 16-49 lat, tym samym, osiągając pierwsze miejsce w kategorii.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl