Rok 2021 w Warsaw Convention Bureau WOT

Miniony rok dla całej branży był bez wątpienia równie trudny i pełen wyzwań jak pierwszy rok pandemii. Utrzymujące się obostrzenia, brak wydarzeń międzynarodowych, w niewielkim stopniu odmrożony rynek wydarzeń lokalnych czy trudna sytuacja kadrowa to zaledwie część problemów, z jakimi zmagała się większość przedsiębiorców MICEowych i turystycznych. Mimo to Warsaw Convention Bureau, jako dział Warszawskiej Organizacji Turystycznej odpowiedzialny za rozwój lokalnego rynku spotkań, intensywnie pracowało ze swoimi członkami, aby w obszarze marketingu destynacji, jak i lobbowania na rzecz pomocy dla lokalnej branży wypracować możliwie najlepsze rezultaty i wesprzeć zrzeszonych przedsiębiorców. Oto krótkie podsumowanie wybranych działań.

Zwolnienie członków ze składki na 2021
Miniony rok rozpoczęliśmy dobrą wiadomością dla naszych członków – dzięki finansowemu wsparciu Miasta Stołecznego Warszawy (zwiększona składka dla Stowarzyszenia) Rada Programowa mogła zwolnić prywatnych przedsiębiorców z obowiązku opłacenia rocznej składki.

Polski Bon Targowy i Eventowy oraz lobbowanie na rzecz branży
Od początku trwania pandemii bardzo dużo wysiłku włożyliśmy w lobbowanie na rzecz członków i lokalnej branży w instytucjach administracji publicznej – składaliśmy liczne pisma i apele, interweniowaliśmy w ministerstwach oraz aktywnie działamy w Radzie Przedsiębiorców Rzecznika MŚP. Największym działaniem dedykowanym branży MICE w tym obszarze było opracowanie dla Ministerstwa Rozwoju projektów Polskiego Bonu Targowego i Polskiego Bonu Eventowego, które już w kwietniu 2021 osobiście ze współautorami (Ogólnopolską Federacją Przedsiębiorców, Krajową Izbą Targową, Stowarzyszeniem Branży Eventowej oraz PTAK Warsaw Expo) przedstawiliśmy Ministrowi Gutowi-Mostowemu.

Praga odNova rozbudowujemy produktowy potencjał Warszawy

Od początku pandemii bacznie przyglądamy się trendom w podróżach leisure i w sektorze wydarzeń. Dostrzegamy zmiany po stronie popytu, dla których doskonałą odpowiedzią jest turystyczny potencjał prawobrzeżnej strony miasta. Złożony przez nas wniosek w otwartym konkursie ogłoszonym przez Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii otrzymuje dotację (na 25 nagrodzonych wniosków projekt „Praga odNova — historyczna moc atrakcji turystycznej Pragi” uplasował się na siódmym miejscu). Przez parę miesięcy trwa intensywna praca, którą w listopadzie wieńczy efekt w postaci przygotowania nowego produktu. Powstaje Multimedialny Przewodnik Praga odNova – turystyczna moc atrakcji historycznej Pragi.

Wirtualne fam tripy i webinary dla Ambasadorów Kongresów

Z oczywistych względów pandemia jest czasem, w którym korzystanie z najskuteczniejszego narzędzia w promocji destynacji – wizyty studyjnej – jest niezwykle utrudnione lub wręcz niemożliwe. Dlatego też, aby utrzymać zainteresowanie zagranicznych meeting plannerów, wspólnie z naszymi członkami: Mazurkas DMC Poland, Brill AV Media oraz Hilton Warsaw City zorganizowaliśmy dwa wirtualne fam tripy, w czasie których pokazaliśmy kluczowe atrakcje MICEowej stolicy – od profesjonalnych przestrzeni konferencyjnych po warsztaty lepienia pierogów. Z tych samych pandemicznych powodów nasze spotkanie z Ambasadorami Kongresów zorganizowaliśmy w formie webinaru. Wspólnie z Mazurkas Travel i Brill AV Media przedstawiliśmy materiał edukacyjny pod tytułem „Przyszłość organizacji kongresów — FAKTY i MITY”.

Networking z zagranicznymi klientami w Warszawie
Gdy tylko restrykcje zostały poluzowane, a zagraniczni klienci wyrazili gotowość do odwiedzenia Warszawy od razu skorzystaliśmy z okazji aby zaprezentować naszego miasto na żywo. Jako partner Polskich Linii Lotniczych LOT zorganizowaliśmy pobyt i business mixer 20 amerykańskich i kanadyjskich agentów i planistów z naszymi członkami DMC.

Nowi członkowie i duże nowe projekty promocyjne

Nasze zdwojone od czasu wybuchu pandemii wysiłki w działaniach na rzecz branży są docenione. Wciąż pozyskujemy nowych członków, a największym z nich w 2021 jest Lotnisko Chopina w Warszawie. Wspólnych tematów i obszarów synergii jest bardzo wiele – pierwszym dużym zrealizowanym projektem jest samoobsługowy Salon Informacyjny dla podróżnych przylatujących na główny  port lotniczy w Polsce.

Wciąż pozyskujemy duże wydarzenia
Mimo restrykcji oraz częściowego lub całkowitego zamrożenia branży nie ustajemy w działaniach na rzecz pozyskiwania dużych i mniejszych wydarzeń do stolicy. Przez cały czas pracujemy na około 90 różnych wydarzeniach korporacyjnych i stowarzyszeniowych, które do roku 2026 mają pojawić się w Warszawie. Praca ta przynosi efekty. W lipcu 2021 odbywa się jedno z największych wydarzeń w świecie gier mobilnych Pokemon GO Fest City Activation, a na przełomie III i IV kwartału potwierdzamy (wspólnie z EXPO XXI, Uniwersytetem Medycznym w Warszawie oraz PTN AIDS) European AIDS Conference 2023 dla ok. 3000 uczestników. Koniec roku przynosi natomiast dobre wieści o potwierdzeniu w Warszawie WSAVA Congress 2026 dla kilku tysięcy uczestników.

ARTYKUŁ PARTNERA

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl