Warszawa przeznaczy większy budżet dla WOT

fot. Adam Nieścioruk on Unsplash
Na zdjęciu: fot. Adam Nieścioruk on Unsplash

Prezydent Warszawy po raz drugi z rzędu postanowił zwiększyć o 300 tys. zł składkę z tytułu członkostwa samorządu stolicy w Warszawskiej Organizacji Turystycznej.

Dodatkowe środki pozwolą zarządowi organizacji zwolnić z tegorocznej składki członkowskiej dotkniętych skutkami pandemii przedsiębiorców zrzeszonych w stowarzyszeniu.
Dzięki decyzji Prezydenta Warszawy stowarzyszenie będzie mogło w 2022 zwiększyć swoją aktywność w obszarze integracji, rozwoju (pozyskiwanie nowych członków) i promocji turystyki wypoczynkowej i MICE. Stowarzyszenie ma w planie rozwój sektora HoReCa oraz tworzenie nowych innowacyjnych produktów. – Kontekstowo będziemy promować turystykę zrównoważonego rozwoju – informuje Barbara Tutak, prezes zarządu Warszawskiej Organizacji Turystycznej.

Jak poinformowała Barbara Tutak, WOT w 2021 r. bardzo aktywnie lobbowała do rządu na rzecz wsparcia dla przedsiębiorców, dzieliła się informacją potrzebną do zarządzania usługami w czasie kryzysu wywołanego pandemią. Aktywnie promowała miasto w kontekście wypoczynku dla dzieci i młodzieży oraz wykorzystania Polskiego Bonu Turystycznego (PBT) w usługach oferowanych przez członków stowarzyszenia.

W uzasadnieniu do zwiększenia składki Miasta wymieniono takie argumenty jak  stopniowe odmrażanie turystyki, które następowało w 2021 r. bardzo powoli (od 4 do 30 maja) w różnych terminach i przy ciągłym zachowaniu limitów. Zwrócono uwagę, że pomimo odczuwalnej obecności turystów krajowych w Warszawie i intensywnych działań Stowarzyszenia promujących wypoczynek dzieci i młodzieży, także rodzin z dziećmi (kontekst PBT) obłożenie warszawskich hoteli w miesiącach wakacyjnych pozostawało na poziomie ok. 35 proc. Podkreślono iż w niewielkim stopniu odnowił się ruch turystów z zagranicy, przez co firmy zajmujące się obsługą turystycznego ruchu przyjazdowego wciąż nie odnotowują znaczącej poprawy sytuacji, a w sektorze MICE nadal obowiązują limity dotyczące uczestników, które sprawiają, że sektor ten cały czas pozostaje „zamrożony”. Stowarzyszenie z niepokojem patrzy również na kolejne obostrzenia, wprowadzone od 15 grudnia przez rząd, które pogorszą sytuację przedsiębiorców w perspektywie najbliższych miesięcy.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Inwestycje
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl