Platige Image z pierwszymi sukcesami na rynku amerykańskim

Zdj. Badger/Instagram
Na zdjęciu: Zdj. Badger/Instagram

Platige Image, studio obchodzące w tym roku 25-lecie działalności, informuje o kolejnych znanych specjalistach, którzy dołączyli do w amerykańskiego oddziału w Manhattan Beach, w stanie Kalifornia. Widoczne są też pierwsze efekty działalności Platige USA LLC. Studio może pochwalić się współpracą przy reklamach, wyreżyserowanych przez nagrodzonego Oscarem Janusza Kamińskiego.

Spółka Platige USA LLC pod kierownictwem prezesa oraz producenta wykonawczego Aureliena Simona i dyrektora kreatywnego Gawaina Liddiarda pozyskała już kilkanaście prestiżowych zleceń od firm działających na rynku amerykańskim. Jedną z ostatnich dużych produkcji, zrealizowanych przez Platige Image jest spot, stworzony dla marki Beautyrest, wyreżyserowany przez nagrodzonego Oscarem operatora Janusza Kamińskiego. Zlecenie było realizowane dla nowojorskiej agencji Badger.

Aurelien Simon spodziewa się, że w najbliższej przyszłości Platige USA LLC będzie otrzymywać zlecenia od klientów z różnych branż, działających na pograniczu rozrywki i reklamy. – Będą to ciekawe i zróżnicowane kampanie – podkreśla Simon. W niedalekiej przyszłości nie wyklucza również udziału studia w projektach specjalnych. "Platige oferuje globalnie rozproszony zespół produkcyjny, łączący doświadczenie lokalnych przedstawicieli z najlepszymi osobami w branży. Zamiast utrzymywać osobne studia, skupione w poszczególnych lokalizacjach dostosowujemy nasze procesy do tego nowego zglobalizowanego ekosystemu – mówi Aurelien Simon.
Zdaniem przedstawicieli studia spółka Platige USA LLC posiada kilka przewag, wyróżniających ją na tle konkurencji. Jedną z nich jest sposób realizacji projektów i przyporządkowywania zadań w trakcie realizowanych zleceń. W porównaniu z międzynarodowymi studiami VFX Platige Image jako grupa od samego początku przydziela zespoły specjalistów, działających globalnie. Nie ma więc mowy o przekazywaniu projektów do różnych biur w różnych częściach świata, dzięki temu postęp prac jest płynny i od samego początku nadzorowany przez osoby odpowiedzialne za spójną wizję artystyczną.

Zarówno Aurelien Simon, jak i Gawain Liddiard to weterani branży, którzy pracowali m.in. w znanym studiu kreatywnym The Mill, Simon pełnił funkcję executive producera. Wcześniej w Unit9 zajmował stanowisko head of VR. Prowadzone przez niego projekty otrzymały dwie nagrody Webby. Następnie kontynuował swoją karierę jako freelancer. Natomiast Liddiard w The Mill pełnił funkcję dyrektora kreatywnego i supervisora VFX. Przed dołączeniem do Platige Liddiard był dyrektorem kreatywnym w Madison Square Garden Entertainment Corp., gdzie odpowiadał za MGS Sphere, nowy obiekt rozrywkowy, który powstał na obrzeżach Las Vegas.

Natomiast Jason Monroe, który jako ostatni z trójki specjalistów dołączył do zespołu, większość swojego doświadczenia zdobył pracując jako VFX supervisor, a następnie zastępca szefa działu CG w The Mill w Los Angeles. To właśnie tam Jason pracował nad wieloma projektami, od filmów krótkometrażowych i cinematików do gier wideo, po nagradzane reklamy Super Bowl. Monroe pracuje w branży rozrywkowej od ponad 23 lat. W tym czasie tworzył treści do gier wideo, telewizji, filmów fabularnych oraz reklam.

Karol Żbikowski, CEO Platige Image uważa, że rozwijanie marki Platige na rynku amerykańskim jest perspektywicznym kierunkiem. – Nowe osoby w Platige USA LLC znają dobrze lokalny rynek i mają na nim ugruntowaną pozycję. Silny zespół artystów w połączeniu z zapleczem technologicznym studia oznacza pełną gotowość do realizacji nawet najbardziej wymagających projektów. Platige intensywnie wdraża nowe rozwiązania, w tym m.in. silnik Unreal Engine, wykorzystywane do produkcji reklam, co otwiera nowe możliwości w produkcji wysokiej jakości kontentu – podsumowuje Karol Żbikowski.

Pierwsze sukcesy Platige Image i jej spółki Platige USA LLC, działającej na rynku amerykańskim zbiegły się z 25. rocznicą istnienia studia. W Europie Grupa Kapitałowa Platige Image jest rozpoznawana i doceniana m.in. za pracę nad jednym z najpopularniejszych seriali Netflixa. Chodzi o „Wiedźmina”, który stał się jedną z najczęściej oglądanych produkcji platformy streamingowej. W swoim dorobku studio ma również filmy nominowane do Oscara – „Katedrę” autorstwa Tomasza Bagińskiego, która w 2003 roku otrzymała nominację dla najlepszego krótkometrażowego filmu animowanego oraz koprodukowała „Sukienkę” Tadeusza Łysiaka, która w tym roku została nominowana w kategorii najlepszego krótkometrażowego filmu aktorskiego.

W portfolio klientów reklamowych Platige Image znajduje się wiele zleceń dla marek, takich jak Samsung, L'Oréal, Pepsi, Gillette, Burberry, Huawei oraz McDonald's. Platige Image ma na swoim koncie również trailery i cinematiki do gier wideo, stworzone dla takich gigantów branży rozrywkowej jak Activision, wydawcy serii „Call of Duty” czy Capcom, wydawcy „Resident Evil:Village".

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Inwestycje
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl