Znamy laureatów pierwszej polskiej edycji rankingu Best Brands

Gala Best Brands Awards odbyła się w Centrum Praskim Koneser
Na zdjęciu: Gala Best Brands Awards odbyła się w Centrum Praskim Koneser

Podczas gali Best Brands Awards, która odbyła się 15 września w Centrum Praskim Koneser, „Oscary marketingu” w 5 kategoriach otrzymały: Samsung, Biedronka, Bosch, Allegro oraz Media Expert. Organizatorem rankingu oraz wydarzenia są Group One i GfK Polonia.

Best Brands to marki, które odnoszą nie tylko sukces komercyjny, ale wzbudzają również określone emocje, zapadają w pamięć konsumentów i kojarzą się z innowacyjnymi rozwiązaniami oraz pozytywnymi doświadczeniami. To niezależny ranking wyłaniający najsilniejsze marki wyłącznie na podstawie dwóch wskaźników - faktycznych danych rynkowych (Share of Wallet) oraz więzi i relacji marki z konsumentem (Share of Soul). „Jury” stanowiło 5,1 tys. konsumentów, którzy odpowiadali na ok. 70 pytań odnośnie danej marki.

– Unikalna metodologia pozwoliła nam na połączenie dwóch obszarów, na których codziennie odbywa się nieustanna walka między konkurencyjnymi firmami – rynek i więź z konsumentem. Sprawdziliśmy, czy marki wiedzą, czego potrzebują ich klienci, czy dopasowują się do ich potrzeb i rozumieją wyzwania dzisiejszego świata, czy mają zaangażowanych pracowników, zwracają uwagę na odpowiedzialność biznesu i zatrudnienia, i czy dotrzymują obietnic. Ranking daje nam wiedzę o tym, co konsumenci mają „w głowach i w sercach”. Nagroda Best Brands Awards trafiła do marek, które wyróżniły się poprzez swoją komunikację, ale i wartości, które reprezentuje – mówi Barbara Lewicka, senior director marketing & consumer intelligence GfK Polonia, niezależnego instytutu badań konsumenckich, który jest partnerem merytorycznym rankingu na świecie.

Laureatów Best Brands w Polsce wyłoniono w pięciu kategoriach: Best Brand: Overall, Polish Brand, Omnichannel Brand, Sustainability i Customer Centricity. Kategorie rankingu odzwierciedlają aktualne trendy na rynku oraz obszary zainteresowań konsumentów w danym kraju. Są unikalne dla każdej z edycji rankingu.

Tytuł Best Overall Brand otrzymała marka z mocną pozycją rynkową, ale jednocześnie potrafiąca zbudować relację z konsumentami – Samsung (smartfony). W kategorii Best Polish Brand badanie objęło marki polskiego pochodzenia, które mają największe udziały rynkowe w swoich kategoriach produktowych, a nagrodę tę przyznano marce Biedronka (sklepy spożywcze i kosmetyczne). Laureatem kategorii Best Sustainability Brand badającej m.in. odpowiedzialność w zakresie dbania o środowisko naturalne, korzystanie z lokalnych surowców, prowadzenie działalności zgodnie z przepisami prawa, dbanie o kwestie społeczne w tym o bezpieczeństwo, edukację, ochronę zdrowia, a także przejrzystą komunikację działań firmy, została marka Bosch (mały sprzęt kuchenny). Kategorię Best Customer Centricity Brand, w której skoncentrowano się na badaniu i analizie postrzegania marki przez konsumentów, wygrała marka Allegro (sklepy online). Tytuł Best Omnichannel Brand otrzymała marka, która według konsumentów najbardziej dostosowała swoje usługi oraz komunikację do funkcjonowania w przestrzeni offline i online, czyli Media Expert (sklepy z elektroniką).

 – Wielki zaszczyt móc mówić o pierwszej polskiej edycji rankingu Best Brands. O nagrodzie, która wprowadza na nasz rynek zupełnie nową jakość i stanowi cenne źródło informacji na temat siły i kondycji marek. Wczoraj wieczorem odbyła się uroczysta gala, która była nie tylko miejscem rozdania nagród dla najlepszych marek, ale również przestrzenią do inspiracji dla całego biznesu i platformą wymiany idei i wiedzy – komentuje Marek Żołędziowski, CEO Group One, organizator rankingu w Polsce.

Nagroda Best Brands została stworzona w 2004 roku w celu promowania najlepiej zarządzanych marek na niemieckim rynku. W ciągu 18 lat ranking Best Brands przeprowadzano m.in. w Belgii, Francji czy Włoszech. W przyszłym roku do tego grona dołączy Wielka Brytania i Szwajcaria. – Idea rankingu powstała prawie dwie dekady temu w Niemczech właśnie w czasie kryzysu. Szczególnie w takim momencie warto jest wyróżniać te marki, które odnoszą sukces, ale również ludzi, którzy decydują o strategii i kierunkach rozwoju tych marek. Wszyscy mierzyliśmy się z tym przez ostatnie lata podczas światowej pandemii, a w tym roku po wybuchu wojny. Gratuluję wszystkim wygranym, bo ostatnie, trudne czasy wymagają jeszcze trudniejszych decyzji, przemyślanych strategii i dużej elastyczności w działaniu – mówi Marek Żołędziowski.

Motywem przewodnim finałowej gali było hasło „Dwa światy, jedna przyszłość. W którym kierunku zmierzamy?". Gośćmi specjalnymi gali i tym samym przewodnikami po wspomnianych dwóch światach (wyzwania związane z odpowiedzialnością klimatyczną i przyszłością technologiczną) byli Lewis Pugh, pływak wytrzymałościowy oraz oficjalny patron ONZ na rzecz ochrony oceanów, oraz Tino Krause, regional director Central Europe w Meta.

Group One jest niezależną grupą komunikacyjną w Polsce funkcjonującą na rynku od 2013 roku. Zatrudnia 700 osób. Do Group One należą cztery domy mediowe: Value Media, Mediaplus, RL Media i Media Republic, trzy fullserwisowe agencje kreatywne: Change Serviceplan, Labcon i GONG, agencja eventowa GetLouder, agencja martech & e-commerce SalesTube, TechNest (hub ekspercki z zakresu analityki, technologii i contentu), Grow Now (agencja specjalizująca się we wprowadzaniu marek na marketplace’y) Media Ready (video content), Game Changer (specjalizująca się gamingu, e-sporcie, metaverse, nft, kryptowalutach). W ramach Group One działa również Serviceplan Health, międzynarodowa grupa specjalizująca się w komunikacji marketingowej produktów i usług w kategorii zdrowia i zdrowego stylu życia.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Inwestycje
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl