ClickMeeting: w 2022 roku statystyczny użytkownik zorganizował 82 wydarzenia

ClickMeeting podsumowuje 2022 rok w raporcie “State of online events”. Według danych z platformy korzystali głównie trenerzy i coachowie, średnio na jednym wydarzeniu w zeszłym roku uczestnicy spędzili już 74 minuty. Rekordowa konferencja w Europie na ClickMeeting dla coachingów (live) miała 881 sprzedanych biletów za 96 102 zł, a za 32 szkolenia online dla psychoterapeutów i psychologów uzyskano 686 808 złotych. Seria spotkań z mantrailingu, czyli pracy węchowej z psem, sprzedała 444 bilety za 70 802 złote.

Najchętniej uczestniczymy w wydarzeniach online w środy, na które poświęcamy coraz więcej czasu.

W 2022 roku przeciętny użytkownik stworzył 82 wydarzenia, każde z nich trwało średnio 109 minut, a przeciętny użytkownik na każdym z nich spędził 74 minuty. Dla porównania w 2021 roku spotkania online trwały średnio 66 minut (10 minut więcej niż w 2020 roku), a webinary trwały średnio 98 minut (16 minut więcej niż w 2020 roku).

Zmiany w organizacji wydarzeń
Specjaliści ClickMeeting podkreślają, że aby odnieść sukces na rynku webinarowym, trzeba zadbać nie tylko o odpowiednią treść, ale również o najlepszą datę i godzinę dla swoich odbiorców. W ujęciu rocznym największą aktywność platforma odnotowała w maju, w pozostałych miesiącach roku liczba webinarów utrzymywała się na podobnie wysokim poziomie. W 2022 roku organizatorzy wydarzeń najchętniej wybierali środę, na drugim miejscu wtorek i na trzecim czwartek. Twórcy spotkań online najrzadziej decydowali się na dni weekendowe. Natomiast jeśli chodzi o dobór godziny, to najpopularniejszy był przedział między 8:00 a 10:00 oraz między 15:00 a 17:00. Dla porównania w 2021 roku dniem najchętniej wybieranym na webinar był wtorek, a tuż za nim środa i czwartek. Z kolei w przypadku najchętniej wybieranych godzin w zeszłym roku, na pierwszym miejscu znalazły się 15.00 i 16.00, ale część wydarzeń organizowano także o poranku – na trzecim miejscu znalazła się godzina 7.00.

Najczęściej wykorzystywaną funkcją platformy ClickMeeting była prezentacja, z której korzystano w przypadku 57 proc. wydarzeń. Na drugim miejscu znalazła się opcja dzielenia ekranem (17 proc. wszystkich wydarzeń), a na trzecim interaktywna tablica (6 proc.).

– Myślę, że rosnąca popularność wydarzeń online wynika z niezwykłej dostępności monetyzacji wiedzy oraz większego zaangażowania uczestników w porównaniu z innymi treściami w sieci. Na przykład ClickMeeting w bardzo prosty sposób można połączyć z systemem płatności PayU i zacząć sprzedawać dostęp do swoich wydarzeń. Co ważne, w ten sposób można stworzyć wydarzenie na żywo, w formule automatycznej – wówczas webinar odbywa się o określonym czasie, ale bez konieczności bezpośredniego angażowania prowadzącego – lub na żądanie. W tym ostatnim przypadku widzowie sami wybierają moment, w którym chcą wziąć udział w szkoleniu czy wykładzie. Dzięki temu docieramy również do odbiorców, którzy mogliby zrezygnować z udziału w wydarzeniu na żywo z powodu np. niedogodnego terminu. Ponadto organizacja wydarzenia online jest łatwiejsza od przygotowania takiego samego spotkania w wersji stacjonarnej. A angażowanie uczestników, wywoływanie emocji i motywowanie do aktywnego uczestnictwa są możliwe dzięki umiejętnemu prowadzeniu webinaru – komentuje Martyna Grzegorczyk z ClickMeeting.

Wydarzenia online i monetyzacja wiedzy
Jak wynika z raportu “State of online events” branża webinarowa mocno się profesjonalizuje, a zarobki, jakie osiągają użytkownicy platformy, pokazują, że można w ten sposób monetyzować swoją wiedzę. W 2022 roku rekordzista w Europie zarobił na jednym wydarzeniu organizowanym na ClickMeeting ponad 95 tys. złotych. ClickMeeting prezentuje kilka innych przykładów osiągnięć swoich użytkowników: konferencja dla coachingów wydarzenie live – 881 sprzedanych biletów za 96 102 zł i wydarzenie na żądanie – 350 biletów za 38 184 zł; szkolenia dla psychoterapeutów i psychologów: 32 wydarzenia – 7103 bilety za 686 808 zł; seria 31 szkoleń z rachunkowości w formule na żywo i na żądanie – 2198 biletów za 184 676 zł; seria 6 szkoleń z mantrailingu, czyli pracy węchowej z psem – 444 bilety za 70 802 zł webinar podnoszący kwalifikacje terapeutów – 580 biletów za 57 420 złotych.

ClickMeeting w rankingu czołowych komunikatorów na świecie
Serwis wirtualnemedia.pl pod koniec zeszłego roku zrealizował badanie, celem którego było sprawdzenie popularności poszczególnych komunikatorów. Polski ClickMeeting z 1,44 mln odwiedzającymi i 5 proc. zasięgiem znalazł się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych platform do rozmów online obok takich gigantów jak Messenger, Google, czy WhatsApp. Według serwisu na platformie przybyło 534,8 tys. użytkowników, co daje 59 proc. wzrost. Według danych platformy w 2022 roku użytkownicy spędzili w wirtualnych pokojach ClickMeeting łącznie 1 086 426 dni.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl