Atlas Arena podsumowuje wartość marki w 2022 roku

Atlas Arena: koncert "Razem z Ukrainą", fot. Robert Szczechowiak
Na zdjęciu: Atlas Arena: koncert "Razem z Ukrainą", fot. Robert Szczechowiak

Blisko 120 wzmianek dziennie i 43 tys. rocznie, wiele z nich w kontekście największych koncertów i wydarzeń sportowych. Atlas Arena informuje o ekwiwalencie reklamowym będącym efektem publikacji m.in. na temat organizowanych tam wydarzeń na 74 mln złotych.
 
– W Atlas Arenie miało miejsce 100 wydarzeń, a jeśli dodamy do tego montaże, okaże się, że niemal przez pół roku obiekt był zajęty. Odwiedziło nas 600 tys. osób. To frekwencyjny rekord, który świadczy o ogromnym potencjale marketingowym, jak i biznesowym hali. Funkcjonowanie takich obiektów jak Arena zwiększa atrakcyjność turystyczną miast, stając się jednym z jego głównych wyróżników – mówi Maciej Łaski, wiceprezes Miejskiej Areny Kultury i Sportu, spółki zarządzającej Atlas Areną.
 
2022 rok był nie tylko rekordowy pod względem frekwencji, imprez które zorganizowano i ich natężenia w największej łódzkiej hali. Badanie wykonane przez firmę Pentagon Research z Wrocławia, która specjalizuje się w szacowaniu efektywności sponsoringu, wyceniło wartość marki Atlas Arena w 2022 roku na 18,8 mln zł, a potencjał mediowy hali na 74 mln zł. Wartości te wskazano na podstawie ekspozycji marki.
 
– Wyceniając taką wartość, zawsze trzeba zadać sobie pytanie, ile na tym konkretnie zyskał sponsor. W szczególności należy rozróżnić nośniki ekspozycji, nie wyceniać drogo niewielkich wzmianek na końcu artykułu tylko konkretne logotypy – mówi Adam Pawlukiewicz z firmy Pentagon Research i dodaje: – My to rozróżniamy. 18,8 mln zł to faktyczny zysk mediowy firmy „Atlas”. Przekładając to na konkrety wystąpienie logotypu lub pojawienie się w tytule wzmianki o hali były wyceniane zupełnie inaczej niż jej obecność w treści artykułu. To o tyle istotne, że znając kwoty, jakie można uzyskać z tytułu Naming Rights, pokazywanie sponsorowi, że jego wartość to 200 albo 300 mln zł rocznie może wywołać uzasadnione wątpliwości co do rzetelności przeprowadzanego badania.
 
Innymi wskaźnikami potwierdzającymi wartość marketingową Atlas Areny jest tzw. ekwiwalent reklamowy, który w 2022 roku oszacowano na 74 mln zł. – Obecność łódzkiej hali w przestrzeni medialnej miała miejsce przez cały 2022 rok. Łącznie odnotowaliśmy 43 160 wystąpień logotypów bądź nazw marek dotyczących wydarzeń, jakie odbywały się w Atlas Arenie. Uśredniając to ok. 118 wzmianek dziennie – deklaruje Adam Pawlukiewicz.
 
Duży udział w kwocie 74 mln zł miały imprezy transmitowane przez telewizję. Wśród nich znalazły się m.in. wszystkie mecze Reprezentacji Polski rozgrywane w Łodzi w ramach Mistrzostw Świata w piłce siatkowej kobiet, ale też transmitowane w systemie PPV Gale MMA, Międzynarodowy Mityng Lekkoatletyczny Orlen Cup czy koncert Charytatywny „Razem z Ukrainą”, który w niespełna 10 dni wypracował wartość 11,5 mln zł. Dużym zainteresowaniem mediów cieszyły się też koncerty zespołów Kiss, The Cure czy 2Cellos.
 
Miejska Arena Kultury i Sportu Sp. z o.o. która jest operatorem Atlas Areny, cały czas skupia się na pozyskaniu kolejnych dużych, medialny wydarzeń. – Atlas Arena położona w centralnej Polsce jest przyjazna nie tylko dla fanów, którzy z łatwością do niej dojadą, nawet z odległych punktów. Wybierają ją też nasze gwiazdy. W minionym roku zorganizowaliśmy tu, oprócz występu 2Cellos, także koncerty Kiss, Jamesa Blunta i Il Volo. Przed nami kolejne wydarzenia, w tym czerwcowy występ Scorpions, który już zapowiada się na frekwencyjny sukces – dodaje Janusz Stefański, współwłaściciel agencji koncertowej Prestige MJM.
 
ATLAS ARENA W 2022 ROKU W LICZBACH
100 – liczba wydarzeń, które odbyły się w Atlas Arenie
118 – średnia liczba informacji ukazujących się dziennie o Atlas Arenie
43 160 – roczna liczba ekspozycji w mediach dotyczących wydarzeń w Atlas Arenie
600 tys. – liczba osób, które odwiedziły Atlas Arenę
18,8 mln zł – wartość marki Atlas Arena w 2022 roku
74 mnl zł – wartość potencjału mediowego Atlas Areny w 2022 roku

Zobacz: Atlas Arenę w Wyszukiwarce Obiektów Konferencje.pl >>>

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl