Rafał Krawczuk: Wzmocniliśmy zespół i powołaliśmy nowy brand

Rafał Krawczuk, managing partner Plej
Na zdjęciu: Rafał Krawczuk, managing partner Plej

W 2022 r. zrealizowaliśmy niemal 300 projektów eventowych i zamykamy go z rekordowym wynikiem finansowym na poziomie 40 mln przychodu w części eventowej. Powołaliśmy także nowy brand – najs.world, w którym obsługujemy obszar korporacyjnych wyjazdów incentive, jednak w autorskiej świadomej formule odpowiedzialności społecznej. Rafał Krawczuk, managing partner Plej, która znalazła się w Top 10 Agencji w dziesiątej edycji MP Power Awards®, podsumowuje ostatni rok w branży i w działalności swojej firmy oraz wskazuje najważniejsze trendy i wyzwania 2023.
 
Najważniejsze trendy i zjawiska 2022
Początek 2022 r. był dla branży eventowej ponownie trudnym egzaminem. Wciąż trwaliśmy w niepewności pandemicznej i choć powoli, dzięki szczepieniom, sytuacja stabilizowała się, nadal obowiązywały ograniczenia covidowe. Tym samym nie mieliśmy pewności, co do możliwości realizacji zawieszonych projektów eventowych. Te nieśmiało planowane, z początkiem lutego zostały zawieszone lub odwołane z powodu wybuchu wojny w Ukrainie. Działania naszych klientów niemal natychmiast przeniosło się na obszar wsparcia uchodźców, w którym i my mieliśmy spore zaangażowanie. Moment względnej stabilizacji za wschodnią granicą zaowocował wzmożoną aktywnością po stronie korporacji w zakresie chęci organizacji różnorodnych spotkań stacjonarnych. Dlatego III i IV kwartał były bardzo intensywne. Z powodu braku dostępnych lokalizacji w zwyczajowych terminach, cykliczne wydarzenia odbywały się w innych okresach niż dotychczas. Klientom w końcu zależało na doprowadzeniu do realizacji zaległych wydarzeń. Wiele zaangażowania włożyliśmy we wzmacniane struktury zespołu kreacji i produkcji eventowej, aby zapewnić ciągłość wysokiej jakości obsługi naszym stałym, ramowym klientom. Jednak też nie przegapialiśmy okazji na zdobycie nowych kontraktów. Na rynku pojawiło się sporo nowych kontrahentów poszukujących stabilnych i wiarygodnych partnerów do obsługi swoich budżetów event marketingowych.  
 
Najważniejsze trendy roku 2023
Na 2023 r. patrzymy z perspektywy dwóch płaszczyzn. Pierwsza – ekonomiczna – czyli wielka niewiadoma, jaki wpływ na rynek eventowy będzie miała najwyższa od wielu lat inflacja i nadchodząca recesja. Dynamiczny wzrost cen zmusza nas do ciągłego aktualizowania naszego honorarium. Z naszego doświadczenia obserwujemy, że klienci są otwarci na dialog oraz na waloryzację stawek. Drugi bardzo ważny aspekt to zrównoważony rozwój w branży komunikacji marketingowej. W bieżącym roku dla Klubu Agencji Eventowych strategicznym projektem będzie praca nad rekomendacjami branżowymi w ramach zrównoważonego rozwoju. A także prezentacja najlepszych rozwiązań oraz narzędzi niezbędnych do raportowania ESG, które zgodnie z dyrektywami Unijnymi od 2026 r. ma dotyczyć wszystkich spółek.
 
Najważniejsze wyzwania roku 2023
Niewątpliwie największym wyzwaniem dla większości biznesów, w tym również branży eventowej, będzie galopująca inflacja. Ten czynnik będzie miał bezpośredni wpływ na jakość produkcji eventowych. Zdarza się bowiem, że zabudżetowane wcześniej przez klientów środki nie będą wystarczające do realizacji projektów w schemacie założonym na etapie dziś przekazywanego agencjom briefu. Wzrastają koszty energii i ogrzewania, podwyższają się stopy procentowe, rosną wynagrodzenia, a to ma bezpośredni wpływ na koszty szeroko pojętych usług eventowych po stronie podwykonawców. Zdaje się, że nadchodzi czas, w którym ważniejsze będzie spotkanie uczestników wydarzenia samo w sobie niż spektakularna oprawa technologiczna czy artystyczna.
 
Ważne dla klientów będzie również to, czy agencja jest wiarygodnym i stabilnym podmiotem pod względem finansowym. Już teraz większość obiektów, catererów czy innych podwykonawców oczekuje płatności całkowitej przed realizacją albo chociaż znacznej zaliczki. Należy natomiast pamiętać, że nie wszyscy klienci pracują według modelu wcześniejszego zaliczkowania prac agencyjnych.
 
Plej w 2022
Konsekwentnie realizowaną od lat strategią Plej jest dywersyfikacja i długoterminowa współpraca ramowa. Dzięki takiemu podejściu członkowie zespołu eventowego z czasem poznają potrzeby klientów i są w stanie dostarczać koncepcje najbardziej dopasowane do ich oczekiwań. Aktualnie w skład zespołu kreacji i produkcji wchodzą osoby o bardzo zróżnicowanych predyspozycjach i zainteresowaniach. Dzięki temu jesteśmy w stanie z powodzeniem obsługiwać kontrakty z wielu obszarów event marketingu. Co więcej, aby jeszcze lepiej współpracować z klientami i jednocześnie w pełni wykorzystywać i optymalizować kwestie techniczne, uruchomiliśmy wewnętrzny dział techniczny, którego zadaniem jest wsparcie event managerów w doborze najbardziej odpowiednich podwykonawców i współpracy z nimi na dalszym etapie realizacyjnym. Media & Marketing Polska wyróżnił nas tytułem „Zespół na 5” w „Raporcie Agencje Eventowe 2022”.
Powołaliśmy także nowy brand – najs.world, w którym obsługujemy obszar korporacyjnych wyjazdów incentive. Jednak w autorskiej świadomej formule odpowiedzialności społecznej, w której integrujemy swoją obecność z ochroną i wsparciem lokalnych społeczności i przyrody.
W 2022 r. zrealizowaliśmy niemal 300 projektów eventowych i zamykamy go z rekordowym wynikiem finansowym na poziomie 40 mln przychodu w części eventowej.
 
Plej to 160-osobowa agencja oferująca klientom kompleksową obsługę marketingową. Dział eventowy to 35 specjalistów płynnie poruszających się w obszarze kreacji i produkcji. Agencja jest wieloletnim członkiem Klubu Agencji Eventowych przy SAR, a jej prezes – Rafał Krawczuk – po raz kolejny został członkiem zarządu Klubu. Plej została wielokrotnie doceniona w krajowych i międzynarodowych konkursach branżowych, otrzymując nagrody przyznawane zarówno przez profesjonalne jury, jak i głosujących pasjonatów rynku eventowego z całego świata. 

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl