Nowe władze IAA Polska na lata 2023-2025
Członkowie IAA Polska na walnym zebraniu wyborczym wyłonili nowe władze stowarzyszenia na lata 2023-2025. Wybrany został zarząd, rada nadzorcza i sąd dyscyplinarny. Prezeską zarządu IAA Polska ponownie została Agnieszka Sora, regional director NCE Consulting, GfK Poland.
W składzie zarządu IAA Polska znaleźli się: z kurii marketerów – Dorota N. Haller, dyrektorka marketingu, Honor Polska, Michał Sobolewski, dyrektor ds. rynku B2C Polkomtel oraz Donata Wolińska, CDMO L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie; z kurii mediów – Magdalena Kotlarczyk, country director Google Polska, Jovan Protić, chief operating Officer Ringier Axel Springer Polska oraz Dorota Żurkowska, group senior vice president - revenue Warner Bros.; zaś z kurii professional services – Izabela Albrychiewicz, CEO GroupM CEE, Igor Kaleński, CEO Molecular Worldwide oraz Agnieszka Sora, regional director NCE Consulting, GfK Poland.
Do Rady Nadzorczej wybrani zostali: z kurii professional services – Paweł Kowalewski, prezes zarządu Communication Unlimited, VP Creative Adv. IAA Global, Rafał Kupidura, prezes zarządu IF Nation Group, oraz Jacek Olechowski, prezes zarządu, Mediacap; z kurii marketerów – Maciej Herman, dyrektor zarządzający Lotte Wedel, Rafał Jakubowski, dyrektor marketingu detalicznego mBanku oraz Dariusz Maciołek, CMO BNP Paribas; zaś z kurii mediów: Ewelina Czuba, dyrektor Biura Reklamy TVP SA, Stanisław Janowski, prezes zarządu Grupa Polsat, Plus oraz Agata Szeliga-Staszkiewicz, sales director Meta CEE, Global Business Group.
Sąd Dyscyplinarny w kolejnej kadencji tworzyć będą Katarzyna Grzywaczewska, dyrektor marketingu Payback Polska, Isabella Krüger-Pawlowski, prezes zarządu Metro Advertising oraz Jerzy Straszewski, prezes zarządu PIKE.
Przewodniczący rady nadzorczej oraz sądu dyscyplinarnego wybrani zostaną podczas pierwszych posiedzeń każdego z tych organów.
To już druga z kolei kadencja Agnieszki Sory jako prezeski IAA Polska. W branży marketingowej i badawczej jest obecna od 30 lat – posiada bogate doświadczenie w marketingu, badaniach rynku, zarządzaniu oraz konsultingu.
– Priorytetem dla mnie będzie aktywne wspieranie Członków IAA Polska, zwiększenie znajomości marki Stowarzyszenia, dotarcie do nowych interesariuszy i angażowanie się w globalną współpracę z IAA Global. Kluczowe inicjatywy to m.in. wdrożenie drugiej edycji programu liderskiego Marketing Masterminds; dalsze budowanie wiedzy w ramach IAA Power Hour i IAA Power Podcast; współpraca z CMOs, mediami i agencjami nie tylko w obszarze jednoźródłowego badania konsumpcji mediów, ale również DE&I czy ESG oraz koordynacja globalnego badania nastrojów branży – mówi Agnieszka Sora, prezeska IAA Polska.
Walne Zebranie Wyborcze Członków IAA Polska odbyło się 28 czerwca w siedzibie Ringier Axel Springer Polska.
Obchodzące w tym roku 30-lecie istnienia IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy, to jedyna organizacja w kraju, która skupia przedstawicieli wszystkich uczestników procesu komunikacji marketingowej: z mediów, agencji oraz reklamodawców z rozmaitych branż. Aktualnie jest ich ponad 180. Misją IAA Polska jest kształtowanie zrównoważonego rozwoju rynku komunikacji marketingowej – z poszanowaniem zasad etycznych. Kluczowe wartości dla IAA Polska to transparencja, inkluzywność i współpraca, a przede wszystkim dialog: z partnerami zewnętrznymi, ale też wewnątrz branży.
IAA Polska jest częścią największego stowarzyszenia marketingowego na świecie, istniejącego od 1938 roku. W Polsce działa od 1993 r.