Koniec z Przetargowym Bingo – rusza kampania promująca skuteczne praktyki przetargowe

Profesjonalny brief z jasnymi celami i jawnym budżetem, ograniczona liczba agencji w przetargu, obiektywne kryteria oceny czy negocjowanie w duchu partnerstwa, to kilka z 10 skutecznych zasad przetargowych promowanych w startującej kampanii Przetargowe Bingo. W ramach wspólnej inicjatywy SAR, IAA Polska i PSML powstał spot, który ma budować świadomość na temat uczciwych praktyk przetargowych. W filmie udział wziął aktor Janusz Chabior oraz przedstawiciele branży marketingowej – m.in. Dominik Górka (Live Age), Magdalena Heinrich (AstraZeneca), Dariusz Maciołek (Bank BNP Paribas).
 
Dobór partnerów to kluczowe narzędzie biznesu, które może decydować o przewadze rynkowej i sukcesie biznesowym. Według międzynarodowych badań Instytutu Praktyków Reklamy (IPA – The Institute of Practitioners in Advertising), nawet jedna trzecia budżetów marketingowych może być marnowana przez nieskuteczne procesy współpracy agencji i marketerów. Koalicja: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki i Zakupów (PSML) oraz IAA Polska najpierw w dialogu branżowym „Dobry przetarg”, którego efektem było powstanie „Białej Księgi Komunikacji Marketingowej”, a obecnie w kampanii w kilkuetapowej kampanii „Koniec z Przetargowym Bingo”, chce budować świadomość wartości dobrych przetargów dla obu stron: agencji i marketerów, Oznacza to również wzięcie odpowiedzialności za decyzje w ramach prowadzanie procesu przetargowego i uczestnictwa w nim przez obie strony.

– Głęboko wierzymy, że sukces w marketingu zaczyna się już na etapie przetargu. Dlatego dajemy uczestnikom naszego rynku praktyczne narzędzie – 10 praktyk przetargowych (skrót ze znanej rynkowi Białej Księgi), które skutecznie pomagają wybrać – skutecznego partnera biznesowego – mówi Paweł Tyszkiewicz, dyrektor zarządzający SAR.

Stosowanie skutecznych praktyk przetargowych to zwiększenie efektywności marketingowej, a co za tym idzie biznesowej. Tym bardziej, że wypracowanie standardów odbywa się zawsze przy udziale i w konsultacji ze wszystkimi stronami rynku usług marketingowych.

– Kluczowe wartości dla IAA Polska – organizacji skupiającej przedstawicieli wszystkich uczestników procesu komunikacji marketingowej: reklamodawców, agencje i media – to transparencja, inkluzywność i współpraca. A przede wszystkim dialog: z partnerami zewnętrznymi, ale też wewnątrz branży. Bo dialog i stosowanie standardów po prostu opłaca się biznesowo – mówi Jerzy Minorczyk, dyrektor generalny IAA Polska.

– Chcemy promować poszanowanie zasobów, bo w rezultacie prowadzi ono do lepszych pomysłów, oszczędności czasu, pieniędzy i zasobów również planety. Sprzyja także większej motywacji i zaangażowaniu dostawców. Nie mamy wątpliwości, że skuteczne standardy w biznesie to skuteczny partner i skuteczne wyniki we współpracy – mówi Mariusz Gerałtowski, prezes zarządu PSML.



Startującą właśnie kampanię otwiera spot Przetargowe Bingo, na planie którego spotkali się przedstawiciele firm, agencji i organizacji branżowych.

 – Kampania ma na celu pokazać, że cała nasza branża nie chce grać już w „przetargowe bingo”. Obu stronom zależy na umacnianiu wspólnie wypracowanych standardów, tak by stały się one powszechną i skuteczną praktyką. Lata doświadczenia udowodniły nam, że wspomniane są gwarancją zwiększenia efektywności i skuteczności marketingowej, a co za tym idzie i biznesowej – mówi Marcin Gaworski, prezes SAR.

W ramach projektu zaplanowana jest kampania digital, advertoriale edukacyjne, mailingi oraz działania w social media z ekspertami branżowymi.

Kampania promuje 10 skutecznych zasad przetargowych:

  1. Określenie celów przetargu i dobór odpowiedniej procedury
  2. Zaproszenie nie więcej niż pięciu agencji
  3. Profesjonalny i przemyślany brief
  4. Jawny budżet
  5. Briefing z każdą agencją osobno
  6. Adekwatny czas na opracowanie propozycji
  7. Timing i NDA, ochrona praw autorskich obowiązują obie strony
  8. Obiektywne i jawne kryteria i wagi ocen
  9. Negocjacje w duchu partnerstwa
  10. Wynagrodzenie pracy przetargowej

Reżyserem spotu jest Filip Załuska, operatorem Wojciech Zieliński. Za pomysł kreatywny odpowiada agencja 180heartbeats + Jung v Matt, za media Mindshare Poland, za produkcję wideo F25 Production House, za komunikację PR – Monday Group Agencja Komunikacji.

W filmie wystąpili: Mariusz Gerałtowski (PSML), Dominik Górka (Live Age), Dorota Haller (Honor), Magdalena Heinrich (AstraZeneca), Jakub Kamiński (Brain), Adrian Kawecki (Mindshare), Olga Kustra-Kowalczyk (IKEA), Dariusz Maciołek (Bank BNP Paribas), Jerzy Minorczyk (IAA Polska), Paweł Patkowski (Orange), Lena Stryjewska (2012 agency), Maciej Twardowski (Ogilvy), Paweł Tyszkiewicz (SAR) oraz Marcin Wocial (Play).

Kampania realizowana jest ze wsparciem IAB Polska i Polskiej Organizacji Reklamowej.
 
Na stronie www.skutecznyprzetarg.pl/przetargowe-bingo znajduje się skrót ze standardów Białej Księgi, szczegółowy opis 10 skutecznych praktyk przetargowych wraz ze źródłową Białą Księgę Branży Komunikacji Marketingowej, będącą zbiorem rekomendacji i narzędzi, wypracowanych w Dialogu Branżowym dla dziewięciu różnych kategorii usług marketingowych.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl