Blisko 15 lat, czyli od HOLO do HOLO Group

Holo w tym roku obchodzi 15. urodziny. Jak wyglądała droga od niewielkiej, jednak pełnej kreatywnych pomysłów agencji eventowej, do rozpoznawalnej grupy marketingowej zatrudniającej ponad 90 specjalistów z obszarów strategii, kreacji, event marketingu, designu, produkcji oraz digitalu? Zapytaliśmy o to samych założycieli!
 
Od deskorolki do hologramów
Piotr Wójtowicz i Jakub Pawlak to znajomi z przysłowiowej szkolnej ławki, choć w tym przypadku znają się bardziej z deskorolki, od której wszystko się zaczęło. Na początku fascynowały ich innowacje w kontekście świata reklamy oraz eventów. Jakub doświadczenie zdobywał w branży HoReCa jako współwłaściciel kilkunastu restauracji, kawiarni i klubu muzycznego. Piotr rozwijał się w obszarze OOH, w szczególności w reklamie wielkoformatowej. Piotr i Jakub poznali się z Łukaszem Krolskim w 2008 roku, kiedy Łukasz był założycielem firmy wprowadzającej ekrany holograficzne na polski rynek. Wspólnie wpadli na pomysł wykorzystania ekranów w kampanii wizerunkowej dla marki Plus. Po udanej współpracy połączyli swoje siły i założyli spółkę specjalizującą się w eventach z wykorzystaniem potencjału holograficznej technologii.


Założyciele HOLO Group. Od lewej: Piotr Wójtowicz, Jakub Pawlak, Łukasz Krolski

Nowoczesne rozwiązania, zwłaszcza w obszarze realizacji wizualnych, takich jak multimedialne ekrany czy sceniczne oświetlenie, są wpisane w DNA HOLO.
Pierwszym dużym projektem był event dla PKP PLK z okazji otwarcia wiaduktu w Bolesławcu w 2009 roku, który zgromadził kilkanaście tysięcy widzów.
– Zjawiskowy pokaz przedwojennych parowozów był nie lada wyzwaniem, ponieważ wymagał synchronizacji pociągów z multimediami, muzyką, światłem oraz pirotechniką – wspomina z sentymentem Piotr Wójtowicz.

Kierunek: eventy i zintegrowane kampanie
Idąc za ciosem, agencja szybko zaczęła rosnąć w siłę i pozyskiwać nowych klientów, takich jak Bacardi-Martini czy sieć aptek DOZ S.A. Współpraca z DOZ SA rozpoczęła się od organizacji wewnętrznych eventów firmowych i trwa do dzisiaj. Ostatnio HOLO zorganizowało dla nich już dziesiąte i zarazem jubileuszowe największe forum farmaceutyczne w Polsce. W przypadku Bacardi-Martini początkowe działania obejmowały projekty ściśle kreatywne, by płynnie przejść w organizowanie eventów oraz produkcję materiałów POS.
– Przełomowym momentem w rozwoju firmy było z pewnością zorganizowanie kompleksowej kampanii dla m.st. Warszawy, związanej z wypromowaniem UEFA Euro 2012 – twierdzi Łukasz Krolski. Był to m.in. konkurs „Maźnij mnie” – aktywacja skierowana do mieszkańców stolicy, obejmująca działania w mediach tradycyjnych oraz społecznościowych. Jej zwieńczeniem był rodzinny piknik sportowy, zakończony widowiskiem świetlnym z udziałem barek wodnych, zabytkowych polskich parowozów i gościem specjalnym – Robertem Lewandowskim.
 
Kompleksowe podejście i system wartości
– Od samego początku zależało nam na pokazaniu naszym klientom, że jesteśmy w stanie obsłużyć ich kompleksowo, na bardzo wysokim poziomie. Nieustannie podnosiliśmy swoje kompetencje w kreacji i produkcji materiałów POS, designie oraz działaniach online – podsumował Łukasz Krolski – a osobiste zaangażowanie pomogło nam zbudować z klientami trwałe relacje oparte na wzajemnym zaufaniu.
Wartości, które stanowią fundament HOLO, to odwaga w podejmowaniu nowych wyzwań, wzajemny szacunek, lojalność, determinacja i swoboda w pracy na co dzień. Firma naprawdę troszczy się o swoich pracowników, co dało się zauważyć podczas wybuchu pandemii.
– Pomimo trudnych pierwszych miesięcy, postanowiliśmy zachować nasz zespół i szukać rozwiązań, które nie wymagałyby redukcji etatów – mówi Jakub Pawlak. Podkreślił też, że dzięki szerokim kompetencjom ekspertów, firma nie tylko przetrwała, ale także odniosła sukces, biorąc aktywny udział w przetargach i zdobywając nowych klientów, co przełożyło się na trzykrotny wzrost liczby pracowników po zakończeniu pandemii.
 
Od Agencji HOLO do HOLO Group
Decyzja o przekształceniu Agencji HOLO w HOLO Group była naturalną konsekwencją szybkiego, wielokierunkowego rozwoju firmy, który przyczynił się do wyodrębnienia samodzielnych zespołów o wysokim poziomie specjalizacji. HOLO Group łączy obecnie cztery agencje o różnych, wzajemnie uzupełniających się kompetencjach: agencję eventową HOLO, agencję digital marketingu 360 Iskry Digital, studio produkcji kreatywnej Picture Perfect oraz Warren’s – producenta materiałów POS z hubem produkcyjnym w Łodzi. Celem powstania grupy, oprócz nieustannego podnoszenia poziomu eksperckości, było również usprawnienie procesów, które są odrębne dla każdego z wymienionych wyżej obszarów kompetencji.

Obecnie HOLO Group jest w trakcie budowania rozpoznawalności każdej z tych marek na rynku, przy jednoczesnym zachowaniu swobody i partnerskich relacji w zespole, przy stale rozrastającej się strukturze. – Rok 2022 zamknęliśmy z obrotami na poziomie 40 mln PLN, nasze działania zrealizowaliśmy na 18 rynkach na terenie Europy. W 2023 postawiliśmy na optymalizację i dopracowanie procesów wewnętrznych, żeby jeszcze wyżej podnieść efektywność pracy poszczególnych podmiotów w grupie – podsumowuje Jakub Pawlak – jednak nie stoimy w miejscu i stale zwiększamy jakość naszych usług oraz rozwijamy swoje kompetencje. Dlatego spodziewajcie się, że w najbliższym czasie będzie o nas głośno.
 
HOLO zadebiutowało na rynku w 2009 roku jako agencja eventowa pełna kreatywnych pomysłów. Obecnie składa się z ponad 90 specjalistów z obszaru konceptów strategicznych i kreacji, event marketingu, designu, produkcji oraz digitalu. Podejście HOLO do marketingu opiera się na połączeniu strategii i wyobraźni oraz dostrzeżeniu potencjału każdej marki i wykorzystaniu go. Dzięki temu tworzy kampanie, wydarzenia i projekty, które skutecznie przyciągają uwagę konsumentów i zapadają im w pamięci na lata. Obecnie firma posiada dwa biura, w Warszawie i Łodzi oraz dwa zakłady produkcyjne na terenie aglomeracji łódzkiej. W ramach umów ramowych obsługuje m.in. takich klientów jak: Coca Cola, Brown Forman, Kompania Piwowarska, Panattoni Europe, DOZ S.A, TCL Europe, Rémy Cointreau i Carrefour.
hologroup.eu

ARTYKUŁ PARTNERA

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl