Dominik Górka: Brak rewolucji to czas na strategię i rozwój

Dominik Górka, założyciel i dyrektor kreatywny Live Age
Na zdjęciu: Dominik Górka, założyciel i dyrektor kreatywny Live Age

Nie wydaje mi się, by rok 2023 był dla event marketingu przełomowy jakimś pojedynczym zjawiskiem. I właśnie ten brak dużego sztormu jest dla mnie najważniejszym faktem ubiegłego roku. Bo dzięki niemu możemy mądrze się zmieniać. W Live Age to był bardzo dobry rok. Urośliśmy nie tylko cyframi, ale też kompetencjami zespołu. Dominik Górka, założyciel i dyrektor kreatywny Live Age, która znalazła się w Top 3 agencji w jedenastej edycji MP Power Awards®, podsumowuje ostatni rok w branży i wskazuje najważniejsze zjawiska 2024.
 
Najważniejsze zjawiska / wydarzenia 2023
 
No revolution is evolution

Będę odważny. Być może ostatnie lata przyzwyczaiły nas do tak dużych zmian, że niewiele może dziś zrobić wrażenie, ale nie wydaje mi się, by rok 2023 był dla event marketingu przełomowy jakimś pojedynczym zjawiskiem. I właśnie ten brak dużego sztormu jest dla mnie najważniejszym faktem ubiegłego roku. Bo dzięki niemu możemy mądrze się zmieniać.
Oczywiście większość zapytanych od razu pomyśli o sztucznej inteligencji. I słusznie. Tylko – jeśli naprawdę się nad tym zastanowić – jej obecność wcale nie stała się dotąd super istotnym zjawiskiem dla branży. Na ile jest to bezpieczne, korzystamy z narzędzi AI w pracy z danymi, obrazem i tekstem, ale prawdziwym gamechangerem dla marketingu doświadczeń algorytmy AI mogą stać się dopiero w kolejnych latach.
Drugi (w istocie pierwszy) z najważniejszych tematów dla naszego i każdego biznesu to świadoma zmiana w obszarach ESG. Ale tu ubiegły rok także nie był jeszcze „tym momentem”. Część agencji wprowadza swoje procesy, by pracować odpowiedzialniej i sprostać wymaganiom klientów. Ale znów: prawdziwa i duża zmiana czeka nas dopiero teraz, w najbliższych dwóch latach. To pivot, który stoi za najbliższym rogiem.

Więc co było faktycznie najważniejsze? Według mnie… brak rewolucji. Dzięki temu mieliśmy (zarówno agencje, jak i klienci) czas na strategię i rozwój. Zostawiliśmy za sobą pandemię, z której wyszliśmy z nowymi kompetencjami. Wojna w Ukrainie okazała się niestety trwałym elementem rzeczywistości i nie destabilizuje branży. Był więc czas na rozwój. I tak się stało. W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy potwierdziliśmy, że event marketing i świadome wspieranie marki poprzez projektowanie doświadczeń to zupełnie inna galaktyka niż „organizacja wydarzeń”. Że część z nas została w świecie ciekawych i widowiskowych projektów, ale inni myślą już przede wszystkim „po co”. Wreszcie mamy grupę agencji i klientów, którzy podzielają tę perspektywę. W tym sensie to był rok, w którym światy agencji live experience i agencji-organizatorów bardzo się rozsunęły. I mam nadzieję, że to dopiero początek! „Organizatorzy” zostaną potrzebnymi partnerami tam, gdzie oczekuje się tylko towarzystwa w bezpiecznej produkcji czy opiece nad uczestnikiem. Zaś dobre agencje staną się partnerami w określaniu i realizacji strategii osiągania celów i będą włączane w duże projekty komunikacyjne jako ownerzy narzędzia, które zmienia rezultaty.
 
Najważniejsze trendy roku 2024

Absolutnie najważniejszym zjawiskiem będzie konieczność włączenia się w perspektywę bardziej odpowiedzialnego biznesu. Już nie tylko jako propozycja dla tych, którzy chcą zostawić dzieciom jako tako działający świat, ale też dla pozostałych, jeśli chcą proaktywnie odpowiadać na potrzeby rynku. W 2024 roku wreszcie zrozumiemy, że myślenie o środowisku naturalnym to nie tylko moralny, ale też biznesowy, a wkrótce również prawny obowiązek. Mm nadzieję, że będzie to dla nas inspiracją, by pomyśleć jeszcze szerzej – o wartościach, które mogą być osią działania każdego z naszych biznesów.

Live Age w 2023

To był bardzo dobry rok. Urośliśmy nie tylko cyframi, ale też kompetencjami zespołu. Trzeci raz z rzędu jesteśmy w TOP3 polskich agencji w MP Power Awards®. Nasze projekty zdobyły ponad 20 nagród w Polsce, ale też w Londynie, Berlinie i Rzymie. Mamy więc dowód na to, że to, co robimy, jest na europejskim poziomie. Byliśmy częścią branży, która stara się być coraz mądrzejsza. Potwierdzeniem tego jest kolejna edycja realizowanego wraz z Meeting Planner, IQS i innymi agencjami raportu, jak również nasz udział we wszystkich najważniejszych nowych inicjatywach branży w ubiegłym roku: grupach ESG Stowarzyszenia SAR, pierwszej edycji iMPact, kampanii medialnej Dobry Przetarg.

Ale przede wszystkim to był rok świetnych relacji. Z Microsoft zrealizowaliśmy największą kampanię promocyjną B2B w historii marki w Polsce. Z BGK zbudowaliśmy projekt edukacyjny w digitalu, który zebrał nagrody w pięciu krajach Europy. Z Ringier Axel Springer Polska zrobiliśmy jeden z najlepszych formatów wydarzenia wewnętrznego w historii. Z OLX Praca znów wyprodukowaliśmy prawdziwą telewizję. A centrali Husqvarna Group pomogliśmy sformatować wszystkie eventy marki w Europie. To chyba brzmi jak naprawdę dobry rok!


Zespół agencji Live Age

Live Age to agencja komunikacji live. Wspiera strategię marki poprzez komunikację na żywo, w realu i digitalu. Edukuje, pokazuje trendy. Pracuje dla najlepszych, a jej projekty to trendsetterzy w swoich kategoriach. Wraz ze swoimi klientami zdobyła wiele polskich i zagranicznych nagród branżowych (m.in. Eventex, BEA, Golden Arrow, Złote Spinacze, IAB Mixx Awards, Kreatura, Employer Branding Excellence Awards, Digital Impact Awards, Internal Communication and Engagement Awards). Od 3 lat jest w TOP 3 agencji eventowych w kraju wg MP Power Awards®. Była także notowana w TOP 4 w rankingu Media Marketing Polska. Jest w pierwszej 40. na światowej liście organizatorów wydarzeń Eventex.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl