Storymakers – szansa na realizację projektu swoich marzeń
Storymakers to konkurs od ludzi dla ludzi. Od osób kreujących historie – dla tych, którzy chcieliby napisać własną, lecz wcześniej brakowało im odpowiednich narzędzi czy wsparcia. O nowym projekcie endorfina events mówią Maciej Ledzion, co-founder & partner endorfina events I Michał Kaleta, managing director & partner.
MeetingPlanner.pl: Przy okazji 15. urodzin endorfina events organizuje konkurs. To dość nietypowa forma świętowania, skąd więc taki pomysł?
Maciej Ledzion (ML): Od początku istnienia firmy zależy nam na tworzeniu niestandardowych projektów, ale też realizowaniu kultury organizacji bliskiej naszym wartościom. Chcemy, by endorfina była miejscem, które zrzesza kreatywne głowy, daje im szansę rozwoju i motywuje do dalszego poznawania siebie. Dlatego naturalną konsekwencją było przedłużenie sukcesu, który doceniamy i za który jesteśmy wdzięczni, by móc podzielić się umiejętnościami i zasobami z tymi, którzy tej szansy wcześniej nie dostali. Wierzymy, że przez następne 15 lat spotkamy na swojej drodze kolejne, fantastyczne i zdolne osoby – i mamy nadzieję, że zatrzymają się u nas na dłużej, jak robi to dotychczasowy zespół.
MP: Jaka jest idea konkursu „endorfina Storymakers” i do kogo jest skierowany?
Michał Kaleta (MK): Ideą projektu „Storymakers” jest zaangażowanie społeczności kreatywnych osób, które dotychczas nie miały szansy lub odwagi, by zrealizować swój projekt marzeń. Zależy nam również na dotarciu do młodych, którzy dopiero poznają branżę eventową. Chcemy podzielić się naszymi kompetencjami, wiedzą, energią i zaprosić ich do tej wspólnej przygody. Wierzymy, że dzięki podejmowanej inicjatywie wspólnie stworzymy projekt na miarę Beksiński.Live – kolejną niezapomnianą historię.
MP: Na czym więc polega zadanie konkursowe?
MK: Cały konkurs podzieliliśmy na trzy etapy, inspirując się procesami przetargowymi, w których regularnie uczestniczymy. W pierwszej fazie stawiamy na kreatywność – projekt muzyczny, immersyjna wystawa, wydarzenie dla 100 a może 10 000 osób? Zgłoszenie może mieć dowolny charakter. Uczestnicy za pomocą formularza na stronie www.konkurs.endorfina.eu, wgrają na platformę prezentację do 10 slajdów, w której przedstawią autorski pomysł na interesujące i możliwe do zrealizowania wydarzenie biletowane. Poza kreatywnym aspektem prosimy uczestników o uzasadnienie, dlaczego będzie to ciekawe dla odbiorcy. Chcemy w pełni zrozumieć ideę pomysłu, a także poznać sposób myślenia autora. Z przesłanych prac wybierzemy od 5 do maksymalnie 8 projektów, które przejdą do następnego etapu.
ML: Tak jak wspomniał Michał, pierwsza faza to kreatywność. Druga to nauka i opakowanie swojej realizacji w odpowiedni sposób. Nominowani po rozpoczęciu drugiego etapu dostają szczegółowy feedback na temat projektu od wewnętrznego jury endorfina events, po czym oferujemy im merytoryczne wsparcie naszego zespołu kreatywnego i producenckiego. Dzięki tej współpracy, w ciągu 4 tygodni stworzą finalną wersję swojej wizji, rozbudowaną o pełny koncept, oprawę graficzną, wizualizacje oraz scenariusz wydarzenia. Wersja ta weźmie udział w wielkim finale, podczas którego przedstawią i obronią swój pomysł na żywo przed jury złożonym z profesjonalistów – klientów i partnerów endorfiny. To właśnie podczas finału poznamy laureata zwycięskiej koncepcji!
MP: Trzeba mieć doświadczenie, żeby spróbować swoich sił?
MK: Absolutnie nie! To znaczy, można oczywiście (śmiech), ale nie trzeba. Dla nowych talentów zupełnie nie ma znaczenia doświadczenie czy wiek – liczą się chęci, motywacja i przede wszystkim kreatywność, której wcześniej nie mieli okazji wykorzystać. Do udziału zapraszamy wszystkie pełnoletnie osoby, niezależnie od wcześniejszej ścieżki kariery, czy nawet tych, którzy tej ścieżki jeszcze nie podjęli.
ML: Rozwój jest kluczowym elementem i jednocześnie naturalną konsekwencją dalszych kroków na ścieżce kariery. Niezależnie, czy mówimy o karierze naukowej, sprzedażowej, czy zajmowaniu się domem – każda kategoria to praca. Każda praca to rozwój. A każdy rozwój może zmienić swój kierunek. Nigdy nie jest za późno (ani za wcześnie), by realizować swoje marzenia.
MP: Całe przedsięwzięcie, jak wspomnieliście, podzielone jest na etapy, które angażują zarówno uczestników, jak i zespół endorfiny. Dlaczego taka formuła?
ML: W marcu 2009 towarzyszyły nam ogromne emocje. Cieszyliśmy się, że możemy budować biznes oparty na wartościach, kreatywności i tworzeniu nieszablonowych rozwiązań. I jak widać po wynikach – nieźle nam to wyszło (śmiech). Jest to dla nas żywy dowód i poparcie naszego podejścia, że każda wizja może przeistoczyć się w coś przekraczającego wyobrażenia, gdy tylko mamy do tego odwagę i narzędzia. To właśnie poprzez wsparcie naszych ekspertów, chcemy dawać uczestnikom konkursu unikalną wartość dodaną i wiedzę empiryczną, by niezależnie od ostatecznego wyniku, udział stanowił dla nich cenne doświadczenie, naukę i możliwość rozwoju.[ML1] [HG2] [ML3] [HG4]
MK: Istotne jest dla nas również angażowanie naszego zespołu w takie wyjątkowe inicjatywy – w ten sposób wspólnie tworzymy naszą organizację i niepowtarzalną atmosferę. Stąd też decyzja o wewnętrznym jury na pierwszym etapie. Co bardzo mnie cieszy, team chętnie bierze udział w aktywacjach i sam dokłada własne cegiełki, wspólnie z nami budując pierwszą edycję konkursu.
MP: Konkurs to odzwierciedlenie waszej strategii podejścia do biznesu?
ML: Od początku skupiamy się na ludziach. Pokładając wiarę w ich umiejętnościach oraz energii, jaką wkładają każdego dnia w tworzenie projektów, kreatywne rozwiązania, rozliczenia projektównczy opiekę nad działaniem biura – działamy synergicznie jak zdrowy organizm. Storymakers to konkurs od ludzi dla ludzi. Od osób kreujących historie – dla tych, którzy chcieliby napisać własną, lecz wcześniej brakowało im odpowiednich narzędzi czy wsparcia.
MK: W naszych planach mierzymy bardzo wysoko. Wierzymy, że z tak zgranym zespołem jak mamy obecnie – wszystkie cele uda nam się osiągnąć. Konkurs odzwierciedla naszą wiarę w nieodkryte talenty i w to, że kreatywność kryje się w każdym z nas – niezależnie od historii i doświadczeń, zawsze można następny rozdział napisać na nowo. A z czasem zgarnąć za niego złotego Eventexa czy MP Powera!
MP: Kluczowe pytanie, co jest do wygrania?
MK: Do wygrania są 3 nagrody. Najważniejsza z nich to szansa na zrealizowanie projektu wspólnie z naszym zespołem. Podzielimy się kompetencjami oraz zasobami zespołu, by wspólnie powołać do życia wygrany projekt, a uczestnik na własne oczy zobaczy, jak jego koncept zyskuje fizyczną formę, angażuje publiczność i wzbudza wachlarz emocji.
ML: Poza tym nagroda finansowa, w kwocie 15 tysięcy złotych oraz możliwość odbycia 3-miesęcznego, płatnego stażu w endorfina events dla chętnych. Wiemy, że wśród naszych odbiorców znajdują się m.in. studenci, którzy chętnie podejmują się rozwijających inicjatyw, lub freelancerzy, którzy mierzą się z chęcią powrotu na etat. Wierzymy, że możliwość takiego stażu będzie dla nich świetną wartością dodaną.
Zgłoszenia do konkursu przedłużone zostały do 21 maja. Zgłaszać swój projekt można za pomocą formularza na stronie www.konkurs.endorfina.eu. Każda osoba może zgłosić jedną propozycję. Wyłonienie nominowanych nastąpi do końca maja.
MP: To jest format, który na stałe pozostanie częścią waszych działań?
ML: Chcielibyśmy by konkurs został z nami na dłużej. Wszystko zależy od skali zainteresowania i jakości wypracowanych koncepcji.
MK: Naszą ambicją jest budowanie wokół endorfiny społeczności ludzi kreatywnych i deklarujących podobne wartości. Konkurs to wyraz tych ambicji i jeden ze sposobów na wdrażanie ich w życie.
endorfina events, czołowa agencja eventowa w regionie CEE, wyróżniana w ostatnich latach ponad 45-krotnie w Polsce i za granicą. Pracuje od 15 lat dla największych marek, realizując 5 rodzajów projektów: wydarzenia korporacyjne (gale, kongresy); działania experiential marketingowe (premiery produktów, akcje promocyjne); eventy transmitowane na żywo (TV, transmisje online); stoiska (targi, festiwale muzyczne); własne formaty biletowane. Na swoim koncie ma realizacje w kilkunastu krajach Europy, m.in. dla: McDonald’s, Rossmann, L’oreal, Brown Forman, GE Healthcare, Ekstraklasa, T-Mobile, CCC czy Adidas.