Polka Travel w nowej odsłonie: agencja przechodzi rebranding
Polka Travel zmienia logo oraz stronę. Ciągły, bardzo dynamiczny rozwój marki spowodował potrzebę rebrandingu jako formy komunikacji zmian i osiągnięć branżowych POLKA. Z kolei zmiany na rynku wywołane przez czas pandemii, zmianę pokoleniową konsumentów wywołały potrzebę zmiany wizerunku strony i stworzenie nowych usług.
POLKA TRAVEL powstała 2007 roku. Od 2010 roku biuro prowadzone przez dwie dynamiczne kobiety Majkę Szura i Grażynę Woźniczka, które na przestrzeni kilkunastu lat zbudowały silną markę opartą na ich wspólnym doświadczeniu podróży, wiedzy i przede wszystkim pasji podróżowania. Różne w osobowości i zainteresowania, skoncentrowane często na innych częściach świata i typach podróży, razem tworzą unikalną całość, mając pomysł na wspólny model biznesowy.
– Do tej pory logo miało subtelną czcionkę, delikatną odręcznie pisaną z logotypem oliwki, nawiązującym do podróży kulinarnych, które od początku były „signature product” firmy - mówi założycielka POLKA Travel, Majka Szura.
Polka Travel – obecnie to prężenie działające biuro, z fantastycznym zespołem, które swoją działalność opiera na trzech filarach.
POLKA TRAVEL CLUB – oferta skierowana do podróżników indywidualnych szukających możliwości podróżowania w małych kameralnych grupach oraz szukających podróży szytych na miarę, zgodnie z ich marzeniami.
POLKA TRAVEL INCENTIVE – oferta podróży motywacyjnych skierowana do firm, zespołów pracowników.
WOWLAND.PL – oferta wow podróży po Polsce, w stylu slow, niespiesznie, z nastawieniem na Polskę Regionalną.
– Z zamiarem rebrandingu nosiłyśmy się od ponad 4 lat, nawet nawiązałyśmy współpracę z profesjonalnymi firmami, ale żadna z propozycji nie spotkała się z akceptacją – mówi Majka Szura – kilka lat temu miałam przyjemność być na wykładzie Wojciecha Mierowskiego. Porywający i bardzo inspirujący wykład z nowatorskim spojrzeniem na aspekt rebrandingu. A Wojtek to pasjonat, kreator zaangażowany, podchodzący do procesu wielopłaszczyznowo, słuchający potrzeb, empatyczny. Wystarczyły dwa spotkania i przedstawiony projekt był strzałem w 10! Zależało nam, aby w prostej formie przekazać, że stawiamy na rozwój, ciągły ruch i świetnie adaptujemy się do zmieniających się warunków, np. w listopadzie 2020, kiedy tysiące osób zatrudnionych w turystyce straciło pracę, POLKA zatrudniła dwie nowe osoby do firmy.
Wtedy też powstała druga nasza marka, WOWland dedykowana podróżom krajowym. Covid zdecydowanie nas nie zatrzymał.
– Na przestrzeni niemal 18 lat POLKA otrzymała wiele wyróżnień i nominacji, została doceniona przez profesjonalistów z branży nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Trzykrotnie otrzymaliśmy prestiżową nagrodę MP Power Awards, w tym dwa razy udało nam się otrzymać ją w kategorii najlepsza agencja incentive oraz osobowość branży. Zdobyliśmy też nominacje do europejskiej nagrody Conventa oraz nominację do Crystal Awards SITE 2024. POLKA jest mocną marką o zasięgu globalnym, stąd chciałyśmy podkreślić te zmiany nowym logotypem – mówi współwłaścicielka i współtwórczyni marki – Grażyna Woźniczka
Logo POLKA przedstawia zielony, spiralny symbol, jest nowoczesne i dynamiczne, doskonale oddające esencję marki związanej z podróżami. Kolor zielony, będący wiodącym od zawsze, zostaje, z tym, że teraz ma nową, bardziej intensywną i energetyczną barwę.
Krój liter z subtelnych i pisanych „odręcznie” zamieniony został na elegancką i zarazem nowoczesną, bezszeryfową, przyjazną oku czcionkę.
Spirala to symbol pojawiający się w wielu kulturach na całym świecie. Zawieszka w tym kształcie noszona blisko serca będzie ułatwiać poszerzanie horyzontów oraz osiągnięcie stanu wewnętrznej harmonii i równowagi – life balance i wellbeing są dla nas bardzo ważne! Od zawsze dążymy do ciągłego rozwoju, oferując coraz to nowe doświadczenia podróżnicze, zgodnie z naszą maksymą #tastetheworld.
– Naszą misją jest pisanie programów dostarczających unikatowych wrażeń, doświadczeń pełnych emocji, niezapomnianych i inspirujących. Chciałyśmy przekazać nasze wartości poprzez nowoczesny, minimalistyczny w formie znak, który przekaże naszą energię tworzenia, dynamikę rozwoju, dyskretny komfort podroży. Koło to także symbol ziemskiego globu, a nasz zasięg jako marki jest globalny, ponieważ POLKA organizuje wyprawy na wszystkie kontynenty. W ślad za tym idzie nowa strona z możliwością płatności online oraz zamawiania podróży szytych na miarę i wspomniany wcześniej podział na logo odnoszące się do rynku podróży motywacyjnych, czyli Polka Travel z opisem incentive oraz Polka Travel club, skierowana do naszych Podróżników indywidualnych – dodaje Grażyna Woźniczka. Zależało nam na logo uniwersalnym, które można z powodzeniem stosować w różnych mediach i na różnych platformach.
POLKA ma swoim portfolio m.in. takie marki jak: WIRTUALNA POLSKA, NATIONALE NEDERLANDEN, KRUK, SUBARU, BLUE DOLPHIN, GÓRAŻDZE, LAFARGE, KORAL, LEWIATAN, TRIADA, BAGPOL, UPL, DAF, VISTULA, PROFI, PAMAPOL, REN, MERCEDES, PKP ENERGETYKA, SPIŻARNIA, ANWIS, AGROSIMEX, PROCAM, IZBY NOTARIALNE, OKRĘGOWA RADA ADWOKACKĄ, SODEXO i inne.
Wojciech Mierowski o współpracy
Współpraca z Polka Travel a właściwie ze wspaniałymi dziewczynami – Majka, Grażyna to była czysta przyjemność, robicie piękne rzeczy i moją jedyną intencją było odkryć dla Was równie magiczny symbol, jak magiczne jest to co robicie, w końcu o to w tym wszystkim chodzi, dobry znak powinien zawsze wykraczać poza to, co nominalnie widzialne, o czym dziś projektanci „uwiedzeni” suchym profesjonalizmem często zapominają:) tu zawsze stają mi przed oczami dwa przemyślenia zawsze mi bliskiego Pablo Piccasa: „Learn the rules like a pro, so you can break them like an artist” i drugie równie ważne, jeśli nie ważniejsze: „There are painters who transform the sun to a yellow spot, but there are others who, with the help of their art and their intelligence, transform a yellow spot into sun”.
ARTYKUŁ PARTNERA