Polska na targach Conventa 2025: widoczna i nagrodzona

Przedstawiciele polskiej branży na targach Conventa, fot. Marko Delbello Ocepek
Przedstawiciele polskiej branży na targach Conventa, fot. Marko Delbello Ocepek

Organizatorzy i uczestnicy tegorocznych Conventy podkreślają wyjątkową obecność Polski na targach, co oznacza dużą liczbę spotkań biznesowych oraz cztery nagrody w rozstrzyganym podczas wydarzenia konkursie Meetings Star Awards.

W dniach 18-20 lutego 2025 roku w stolicy Słowenii odbyła się 17. edycja targów Conventa. Polska była reprezentowana przez trzynastu wystawców. Conventa zgromadziła łącznie 184 nabywców (hosted buyers), w tym 38 z regionu Alpe-Adria oraz 146 z Europy, USA i Bliskiego Wschodu, reprezentujących 34 kraje. W wydarzeniu wzięło udział 124 wystawców z 17 różnych krajów. Conventa jest organizowana przez Slovenian Convention Bureau oraz Toleranca Marketing we współpracy z Ljubljana Tourism, Słoweńską Organizacją Turystyczną oraz 20 partnerami strategicznymi.

Polska – widoczna i aktywna
W tegorocznej edycji polska branża była reprezentowana przez biura convention: Poland Convention Bureau, Kraków Convention Bureau. Mazovia Convention Bureau, Poznań Convention Bureau, Warsaw Convention Bureau, Silesia Convention Bureau; DMC: Bespoke DMC Poland, Mazurkas DMC Poland, Tarifa DMC Poland, hotele i obiekty konferencyjne: Accor Poland, Arche Hotele, LCK – Lubelskie Centrum Konferencyjne w Lublinie, Nobu Hotel Warsaw.
Organizatorzy i uczestnicy podkreślali, że w tym roku Polska była wyjątkowo obecna na targach. Taka widoczność oraz aktywność przed wydarzeniem przełożyły się na liczne spotkania biznesowe – zarówno te zaplanowane, jak i spontaniczne, odbywające się podczas wydarzeń networkingowych towarzyszących targom. – Polska wyróżnia się bogactwem miast, regionów, obiektów konferencyjnych i hoteli, co czyni ją atrakcyjną propozycją dla organizatorów międzynarodowych wydarzeń. Widzimy w Polsce ogromny potencjał, by stała się wiodącą destynacją MICE w Europie – stwierdził Gustav Palacios, przedstawiciel CIM – Conference & Incentive Management.
– Polska Organizacja Turystyczna uczestniczyła w targach Conventa po raz trzeci, mając swoje własne stoisko, natomiast dla mnie były to pierwsze targi w stolicy Słowenii, w których brałem udział. W trakcie dwóch dni targów miałem okazję przeprowadzić ponad 20 umówionych spotkań. Główne tematy dotyczyły możliwości współpracy, nowości w Polsce, kwestii dostępności komunikacyjnej, bezpieczeństwa, programów incentive oraz konkretnych zapytań o organizację wydarzeń konferencyjnych. Targi Conventa okazały się świetną okazją do nawiązywania relacji biznesowych – stanowiły nie tylko przestrzeń do spotkań przy stolikach, ale również platformę do udziału w licznych wydarzeniach networkingowych. Podczas panelu Destinations Campfire, wspólnie z przedstawicielami biur convention, z takich krajów Nowej Europy jak Czarnogóra, Bułgaria, Słowenia, Serbia i Słowacja, mieliśmy szansę zaprezentować kluczowe wydarzenia oraz innowacyjne obiekty kongresowe i hotele dostępne na naszych rynkach – podsumował Jarosław Marciuk, główny specjalista ds. marketingu Poland Convention Bureau POT.

Z czterema nagrodami Meetings Star Awards
Z tegorocznej edycji Conventa Polska wróciła z czterema nagrodami Meetings Star Awards. Warszawa zdobyła tytuł The Best Destination in New Europe, Lubelskie Centrum Konferencyjne otrzymało tytuł The Best Conference Venue w kategorii boutique (obiekty do organizacji kongresów do 1000 osób), natomiast Hotel Nobu Warsaw został uhonorowany nagrodą The Best Creative Venue. Dodatkowo, The Bridge Hotel Wroclaw – MGallery Collection (Accor) zdobyło nagrodę The Most Sustainable Venue.

– Podczas uroczystej gali Meetings Star Awards mieliśmy ogromną przyjemność odebrać nagrodę w kategorii New Europe Meeting Destination. Warszawa została wybrana najlepszą destynacją 2024 roku! To wyjątkowe wyróżnienie jest dla nas przede wszystkim namacalnym dowodem niesamowitej transformacji, jaką przeszło nasze miasto, oraz poświęcenia całej branży MICE w Warszawie w imię jednej, wspólnej idei. Dzięki wyjątkowości obiektów eventowych stolicy Polski oraz kreatywności i profesjonalizmowi naszych DMC i agencji eventowych, Warszawa stała się dynamicznym centrum wydarzeń biznesowych, którym interesują się organizatorzy z całego świata. Mamy ogromną nadzieję, że nagroda przyczyni się do wzrostu zainteresowania naszą destynacją oraz zwiększenia świadomości potencjału, jakim dysponuje – powiedziała Agata Rybkiewicz, koordynator projektów Warszawskiej Organizacji Turystycznej – Warsaw Convention Bureau.

– Z naszych rozmów wynika, że organizatorzy konferencji coraz częściej szukają oferty kompleksowej oraz oczekują, że hotele, infrastruktura i ciekawe miejsca do zwiedzania były w tzw. walking distance. To najwygodniejsze rozwiązanie, bo nie generuje dodatkowych kosztów, a jednocześnie umożliwia łatwy dostęp do interesujących atrakcji. Cieszy, że nasz obiekt może dokładnie to zaoferować organizatorom wydarzeń. Podczas gali Meetings Star Awards z dumą odebraliśmy nagrodę za najlepsze butikowe miejsce do organizacji wydarzeń (The Best Boutique Congress Centre). Widzimy, że stolica województwa lubelskiego jest już miejscem, które odważnie organizuje duże, międzynarodowe wydarzenia. Nasza infrastruktura i zaangażowanie pracowników pozwalają z optymizmem patrzeć w przyszłość i zapraszać najważniejsze europejskie konferencje i kongresy – stwierdził Aleksander Batorski, dyrektor Lubelskiego Centrum Konferencyjnego.

– Wygrana w konkursie Meetings Star Award w kategorii Most Creative Venue to wyjątkowy moment dla całego naszego zespołu. W Nobu Hotel Warsaw innowacyjne podejście wykracza poza estetykę – łączymy starannie zaprojektowane przestrzenie eventowe z wyjątkową kuchnią peruwiańsko-japońską, prezentowaną w kreatywny i angażujący sposób. Zrównoważony rozwój stanowi także podstawę naszej działalności – jesteśmy certyfikowani zgodnie z normą LEED, co zapewnia, że nasze obiekty są odpowiedzialne ekologicznie, przy zachowaniu najwyższych standardów obsługi i stylu. Ta nagroda jest dowodem naszego zaangażowania w kreatywność, a my z niecierpliwością czekamy na dalsze dostarczanie inspirujących doświadczeń naszym gościom i organizatorom wydarzeń – powiedział Stefan Bauer, dyrektor generalny Nobu Hotel Warsaw.

Organizatorzy ogłosili już daty kolejnej edycji. Conventa 2026 odbędzie się w Lublanie w dniach 10-12 lutego 2026 roku.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl