Będzie nowy prezes POT. Ministerstwo Sportu i Turystyki ogłosiło nabór
Dotychczasowy prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke zrezygnował ze stanowiska. Resort sportu i turystyki (MSiT) ogłosił nabór na nowego prezesa POT.
Rafał Szmytke związany był z Polską Organizacją Turystyczną od roku 2001, a kierował nią w latach 2008-2016 oraz od roku 2022. W czasach jego prezesury realizowane były duże projekty promujące polską turystykę, w tym kampania „Feel invited” (2010-2011) czy rejs żaglowcem „Chopin” (2010, „Chopin/Poland/The course”) do sześciu państw Europy z zawinięciem do 22 portów.
Rafał Szmytke zrezygnował ze stanowiska 15 października. Obowiązki zarządzającej POT przejęła Małgorzata Wilk-Grzywna, obecna wiceprezes organizacji.
24 października 2025 minister sportu i turystyki opublikował w Dzienniku Urzędowym resortu zarządzenie w sprawie naboru na stanowisko prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej. Powołany został specjalny zespół, który odpowiada za realizację otwartego konkursu. Na jego czele stanął Dominik Borek, dyrektor Departamentu Turystyki w Ministerstwie Sportu i Turystyki, a w skład weszli: Bożena Pleczeluk, dyrektor Departamentu Ekonomiczno-Finansowego MSiT, Anna Sochańska, dyrektor Departamentu Współpracy z Polonią i Polakami za Granicą w MSZ oraz Dominik Grabowski, ekspert zewnętrzny.
Zespół jest odpowiedzialny za analizę formalną zgłoszeń, przeprowadzenie rozmów kwalifikacyjnych, ocenę kandydatów oraz przedstawienie ministrowi sportu i turystyki listy najwyżej ocenionych osób (maksymalnie trzech).
Do naboru przystąpić osoba, która: posiada tytuł zawodowy magistra lub równorzędny, jest obywatelem polskim, korzysta z pełni praw publicznych, nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe, posiada kompetencje kierownicze, co najmniej 6-letni staż pracy, w tym co najmniej 3-letni staż pracy na stanowisku kierowniczym oraz posiada wykształcenie i wiedzę z zakresu spraw należących do właściwości POT.
Kandydaci mogą zgłaszać się do 7 listopada 2025. Proces rekrutacji jest dwuetapowy. Pierwszy etap obejmie ocenę kompetencji kierowniczych kandydatów, a drugi – weryfikację wiedzy i doświadczenia zawodowego, z możliwością przeprowadzenia testu pisemnego, jeśli zgłosi się więcej niż 10 kandydatów.
Szczegóły i lista potrzebnych dokumentów >>>