Bardzo dobry rok w łódzkiej turystyce. Prognoza – ponad pięć milionów odwiedzających

Łódź Summer Festival 2025
Na zdjęciu: Łódź Summer Festival 2025

Rok 2025 zapowiada się jako rekordowy dla łódzkiej turystyki. Według danych Łódzkiej Organizacji Turystycznej oraz firmy Selectivv, do końca roku miasto odwiedzi ponad pięć milionów osób – najwięcej w historii.
 
Od początku 2025 roku ruch turystyczny w Łodzi zwiększył się zarówno wśród odwiedzających jednodniowych (+10%), jak i nocujących (+12%). Największy przyrost odnotowano wśród gości z województw: kujawsko-pomorskiego (+45,23%), śląskiego (+38,66%) i mazowieckiego (+17,35%).
Zwiększa się również liczba turystów zagranicznych. Najwięcej przyjeżdża z Niemiec, jednak rosnąca popularność miasta widoczna jest także wśród gości z Hiszpanii (+19,39%), Włoch (+17,37%) oraz krajów Beneluksu (+22,2%).
 
Jak podkreśla prezydent miasta Hanna Zdanowska, osiągnięcie tego poziomu frekwencji stanowi symbol przemiany, jaką przeszła Łódź w ostatnich latach. Miasto inwestuje w kulturę, atrakcje turystyczne, przestrzeń publiczną oraz wizerunek, przyciągając gości festiwalami, koncertami i wydarzeniami rodzinnymi. 
 
Z danych firmy CoStar wynika, że w okresie od 1 stycznia do 4 października 2025 roku średni wskaźnik obłożenia łódzkich hoteli wyniósł 65 proc., wobec 61,5 proc. w tym samym czasie rok wcześniej. Przez 61 dni obłożenie przekraczało 80 proc., a przez 22 dni – 90 proc. Dane te potwierdzają rosnącą popularność miasta wśród osób planujących dłuższy pobyt, a także skuteczność łączenia oferty kulturalnej i biznesowej z rozwojem infrastruktury hotelowej.
Według Tomasza Koralewskiego, prezesa Łódzkiej Organizacji Turystycznej, Łódź przestała być miastem „na jeden dzień”. Goście coraz częściej decydują się pozostać na dłużej, by poznać lokalne atrakcje i klimat miasta, co przekłada się na wyniki branży hotelarskiej.
 
Rekordowe wyniki – jak podkreśla Łódzka Organizacja Turystyczna – notują również największe atrakcje turystyczne. Lato 2025 roku okazało się najlepszym sezonem w historii zarówno Aquaparku Fala, jak i Orientarium Zoo Łódź. W sierpniu ogród zoologiczny odwiedziło ponad 200 tys. osób, natomiast aquapark przyciągnął ponad pół miliona gości w czasie wakacji. Wysoką frekwencję odnotowuje także Atlas Arena, którą do końca roku może odwiedzić nawet milion osób.
 
Łódź w 2025 roku potwierdziła także swoją pozycję jako miasto festiwalowe. Łódź Summer Festival przyciągnął na Łódzkie Błonia pół miliona uczestników w ciągu trzech dni. Wśród artystów znaleźli się m.in. Louis Tomlinson, Shaggy i London Grammar. Festiwal stał się jednym z największych bezpłatnych wydarzeń muzycznych w Polsce, wzmacniając wizerunek Łodzi jako miejsca otwartego i tętniącego życiem.
Jak podkreśla Tomasz Koralewski, konsekwentne zarządzanie gospodarką turystyczną, inwestycje w nowe produkty oraz skuteczna komunikacja marketingowa przynoszą wymierne efekty. Współpraca samorządu, branży hotelarskiej, gastronomicznej, biur podróży i uczelni sprawia, że Łódź po raz pierwszy w historii przekroczy granicę 5 milionów odwiedzających.
 
Save the date: W dniach 30 listopada – 2 grudnia odbędzie się MP MICE Tour® do Łodzi

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl