Premiera portalu Incentive Planet
Powstał nowy portal internetowy skierowany do sektora MICE. Narzędzie ma pomóc w zoptymalizowaniu organizacji podróży motywacyjnych i biznesowych.
Istotą narzędzia www.incentiveplanet.pl, które ma łączyć funkcje praktycznego organizatora i kalkulatora wyjazdu (e-kreator) oraz informacje i inspiracje dotyczące destynacji w e-magazynie, jest pomoc w zorganizowaniu incentive travel. Dzięki portalowi – jak podkreślają jego twórczynie, Elżbieta Atkinson i Agnieszka Chojka – przygotowanie oferty nie będzie już wymagało kilku dni czy tygodni. Cały proces potrwa ok. 120 minut. Po wpisaniu odpowiednich pozycji typu: destynacja, liczba osób, termin wyjazdu, wybraniu przewoźników, hoteli i aktywności, organizator wyjazdu otrzyma symulację kosztową oraz opis miejsca, w którym zamierza zorganizować swój program. – Incentive Planet to pierwsza polska baza danych służąca do samodzielnego planowania oraz kalkulacji budżetu wyjazdu Incentive – powiedziała dyrektor zarządzająca Incentive Planet Elżbieta Atkinson.
– Będąc częścią tej branży przez wiele lat [Elżbieta Atkinson zarządza VIP Incentive Travel Poland, przyp. red.], chciałam w pewnym momencie zrobić coś, co pozwoliło by klientom i agencjom ułatwić pracę. Wiem, ile czasu potrzeba na przygotowanie ofert, na zorganizowanie „incentivu” – dyrektor zarządzająca Incentive Planet.
W bazie Incentive Planet znajdą się oferty DMC, hoteli, centrów konferencyjnych, przewoźników, pilotów, przewodników czy towarzystw ubezpieczeniowych a także atrakcje i aktywności, które będą stanowiły podstawę do zbudowania programu wyjazdu. Jak deklarują twórcy portalu, znajdujące się w bazie informacje, będą dokładnie zweryfikowane. Do końca 2014 roku w Incentive Planet mają znaleźć się oferty 50 krajów, co poprzedzać mają site inspection do tych destynacji.
Portal skierowany jest do klientów instytucjonalnych, agencji incentive, agencji reklamowych i PR, HR, korporacji, małych i średnich przedsiębiorstw raz oferentów (bezpośrednich dostawców usług) DMC, hoteli, centrów konferencyjnych, linii lotniczych, licencjonowanych pilotów, firm ubezpieczeniowych i agencji eventowych.
– Nie boimy się, że firmy eventowe będą do nas źle nastawione, że będą uważały nas za konkurencję. Naszym zadaniem, nie jest „rozbijanie” żadnego biznesu. Jesteśmy nastawieni na budowanie wspólnie branży incentive oraz konferencji. Chcemy, aby nasz portal był narzędziem wykorzystywanym przez agencje eventowe i ułatwiał im przez to optymalizację czasu na późniejsze zorganizowanie takiego wyjazdu – powiedziała Agnieszka Chojka, logistic and coordination manager Incentive Planet.
Obecnie można korzystać z wersji beta portalu, a jego baza jest na bieżąco uzupełniana. Docelowo użytkownicy IncentivePlanet.pl będą mogli korzystać z narzędzia na zasadach abonamentowych. Kwartalny abonament z możliwością realizacji przez portal 5 programów incentive wyniesie 1050 zł, półroczny z 10 programami – 1470 zł oraz roczny – 2100 zł, w ramach którego będzie można zrealizować 24 programy. Finalizacja organizacji podróży przy użycie IncentivePlanet.pl oznacza 10-procentowy rabat dostawców, którzy znajdują się w bazie portalu. Za jednorazowe skorzystanie z narzędzia użytkownik zapłaci 150 zł.
– Pracę nad projektem zaczęliśmy w lipcu 2012 roku. Bardzo rzetelnie sprawdzaliśmy firmy, które zgłaszały się do nas z całego świata, chcąc zaistnieć na tym portalu. Przez wiele miesięcy wyspecjalizowany zespół programistów, grafików tworzył silnik i grafikę strony. Wbrew pozorom to nie był łatwy projekt. Dziś kiedy przyszedł moment pokazania go klientom, dziennikarzom jestem bardzo szczęśliwa, że największą część pracy mamy już za sobą. Pragnę jednak zwrócić uwagę, że portal dopiero ukończył fazę testów i teraz będzie wgrywana na niego cała baza przygotowanych i sprawdzonych danych. Sądzę, że do drugiego kwartału 2014 roku będziemy mogli pochwalić się na portalu już wszystkimi destynacjami, z którymi mamy podpisaną umowę – powiedziała Elżbieta Atkinson.
Incentive Planet realizowany jest w 70% ze środków Unii Europejskiej w ramach działania 8.1 wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej i w 30% ze środków własnych. Wartość inwestycji to 700 tys. złotych.
Konferencja inaugurująca działalność portalu Incentive Planet odbyła się 4 czerwca na Stadionie Narodowym w Warszawie. Spotkanie poprowadziły Elżbieta Atkinson, dyrektor zarządzająca oraz Agnieszka Chojka, logistic and coordination manager Incentive Planet.
www.incentiveplanet.pl