Premiera Kodeksu Dobrych Praktyk SBE podczas Meetings Week Poland
Rada Etyki przy SBE przygotowała i uchwaliła Kodeks Dobrych Praktyk – zbiór zasad określających standardy realizacji usług MICE zgodnych ze statutem Stowarzyszenia oraz ogólnie przyjętymi zasadami etyki branżowej. Kodeks zostanie po raz pierwszy zaprezentowany szerokiemu gronu odbiorców podczas dnia SBE w ramach Meetings Week Poland. Premierze kodeksu towarzyszyć będzie debata zatytułowana „Etyka w branży eventowej”.
Kodeks porządkuje zasady, obejmując tematy związane z właściwym traktowaniem pracowników, prowadzeniem współpracy z klientami oraz standardami i jakością ich obsługi, a także zachowaniem poufności danych i współistnienia rynkowego z konkurencją. Określa również zakres działań nieetycznych oraz porządkuje zasady związane z prowadzeniem procesów przetargowych i płatnościami. Powołana do życia w czerwcu 2015 roku Rada Etyki przy SBE będzie stała na straży przestrzegania zawartych w Kodeksie zasad oraz będzie organem wyznaczonym do rozstrzygania sporów o charakterze etycznym zgłoszonych do SBE przez dowolną ze stron konfliktu.
Kodeks Dobrych Praktyk Branży Eventowej to inicjatywa SBE, które zrzesza agencje eventowe, podwykonawców eventów oraz lokalizacje i działa na rzecz popularyzacji polskiego rynku wydarzeń poprzez działania edukacyjne oraz probiznesowe, ukierunkowane na promocję najwyższych standardów działania w branży. Treść Kodeksu przygotowana została przez zaproszonych do Rady Etyki przy SBE ekspertów polskiego rynku eventowego zrzeszonych w SBE, a także tych, którzy działają poza strukturami stowarzyszenia, w szczególności po stronie zleceniodawców. Celem Rady Etyki, która działa w strukturach SBE, jest promowanie standardów etycznych wśród członków stowarzyszenia i całej branży, edukacja w zakresie etyki działania na rynku eventowym, a także wydawanie opinii i orzeczeń zarówno w kwestiach dotyczących niepokojących praktyk rynkowych, jak i konkretnych spornych sytuacji.
W skład Rady Etyki przy SBE weszli:
- Agnieszka Majkowska, przewodnicząca Rady, Prudential Polska
- Marta Dunin-Michałowska, prezes zarządu SBE, Mea Group
- Olga Krzemińska-Zasadzka, wiceprezes zarządu SBE, Agencja Power
- Żaneta Berus, członek zarządu SBE, Expo XXI Warszawa
- Anna Nowakowska, członek zarządu SBE, StrefaMice.pl
- Ewelina Sobolewska, mBank
- Renata Razmuk, Renault Polska
- Katarzyna Łasińska, Bayer
- Przemek Pichalski, Bartbo
- Michał Kozak, MCC Mazurkas Conference Centre & Hotel oraz Mazurkas Catering
- Paweł Zaboklicki, MT Polska
- Michał Czerniak, Brill AV Media
- Piotr Grajewski, Santa Fe Partners (Blue Cactus i Iguana Lounge)
Premierze Kodeksu towarzyszyć będzie branżowa debata zatytułowana „Etyka w branży eventowej”. W debacie udział wezmą Olga Krzemińska-Zasadzka z Agencji Power, członek Rady Etyki przy SBE, Michał Czerniak z Brill AV Media, również członek Rady Etyki, Marta Walędziak-Skowrońska, radca prawny z firmy LexCare – Partnera SBE, a także gość specjalny – aktor, właściciel Teatru Kamienica, Emilian Kamiński.
Kodeks Dobrych Praktyk Branży Eventowej powstał w oparciu o statut SBE i jest bliski nam wszystkim, którzy pracujemy nad budowaniem wysokich standardów branżowych. Zależy nam na propagowaniu właściwych postaw i tworzeniu warunków do oferowania najwyższej jakości obsługi klientom branży, ale również do budowania relacji branżowych na najwyższym poziomie etycznym. Mamy nadzieję, że Kodeks stanie się wyznacznikiem dobrych praktyk, przewodnikiem w trudnych sytuacjach i furtką do rozstrzygania spornych sytuacji, które obecnie zbyt często pozostają bez wyjaśnienia – mówi Marta Dunin-Michałowska, prezes zarządu Stowarzyszenia Branży Eventowej.
Premiera Kodeksu Dobrych Prakty Branży Eventowej odbędzie się 15 marca 2016 r., podczas dnia SBE w ramach Meetings Week Poland.