POT: Najlepsze Produkty Turystyczne 2018 wybrane

Polska Organizacja Turystyczna po raz szesnasty przyznała Certyfikaty POT. Podczas uroczystej gali w hotelu Renaissance Warsaw Airport wyróżnniono 13 produktów turystycznych. Złoty Certyfikat 2018, czyli „turystycznego Oscara” otrzymało Muzeum Powstania Warszawskiego.

Celem konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny jest podnoszenie jakości i konkurencyjności oferty turystycznej. POT nagradza produkty, które wyróżniają się na tle branży i dają turystom wiele możliwości na spędzenie wolnego czasu w ciekawy sposób.

– Już po raz szesnasty Polska Organizacja Turystyczna wyróżniła atrakcyjne, nowatorskie i przyjazne produkty turystyczne. Cieszę, że z roku na rok poziom zgłoszeń jest coraz wyższy i mamy coraz więcej do zaoferowania zarówno turystom krajowym, jak i odwiedzającym nasz kraj gościom zza granicy. Konkurs, poza promocją nagrodzonych atrakcji, jest także formą docenienia ciężkiej pracy pasjonatów, którzy je tworzą – mówił Witold Bańka, minister sportu i turystyki podczas gali.

Jak co roku, kapituła przyznała dziesięć Certyfikatów POT, a turyści w ogólnopolskim głosowaniu zdecydowali, że Certyfikat Internautów otrzyma Frontem do Wolności. Łabiszyńskie Spotkania z Historią. Najważniejszą nagrodą jest jednak Złoty Certyfikat, który może otrzymać jedynie produkt nagrodzony we wcześniejszych latach zwykłym Certyfikatem POT. W tej kategorii kapituła bierze pod uwagę jedynie laureatów sprzed trzech lub więcej lat. „Turystycznego Oscara” w 2018 r. zdobyło Muzeum Powstania Warszawskiego, miejsce szczególne na turystycznej mapie stolicy. Do Złotego Certyfikatu nominowani byli także: Centrum Słowian i Wikingów w Wolinie oraz Zabytkowa Kopalnia Srebra w Tarnowskich Górach.

W tym roku POT zdecydowała się na stworzenie jeszcze jednego rodzaju wyróżnienia. Powstał Certyfikat Specjalny, którym nagrodzone mogą być jedynie mało znane, istniejące na rynku nie dłużej niż dwa lata produkty turystyczne. Pierwszy w historii Certyfikat Specjalny otrzymało Muzeum Mleka w Grajewie. To interaktywny, nowoczesny obiekt, w którym można się dowiedzieć, jaką drogę przechodzi mleko zanim trafi na sklepowe półki.

– Atrakcje, które wyróżniamy w konkursie na najlepszy produkt turystyczny, są naprawdę wyjątkowe i zasługują na to, by dowiedzieli się o nich turyści z całego świata. Konkurs poza aspektem promocyjnym, ma także na celu pokazanie praktyk i wzorców, z których może korzystać cała branża. Wierzę, że dzięki temu powstaną kolejne fascynujące miejsca na mapie turystycznej Polski. Zwycięzcom serdecznie gratuluję – powiedział Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Wszystkie certyfikowane produkty turystyczne są objęte programem promocyjnym Polskiej Organizacji Turystycznej. Nagrodą dla zdobywcy Złotego Certyfikatu POT jest kampania promocyjna realizowana przez POT o wartości 150 tys. złotych. Certyfikaty POT mogą otrzymać następujące produkty turystyczne: wydarzenie cykliczne, pakiet usług turystycznych – impreza turystyczna, obiekt, szlak, miejsce – obszar.


Złoty Certyfikat 2018

  • Muzeum Powstania Warszawskiego


Certyfikaty POT 2018

  • Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis
  • Hevelianum
  • Kompleks Sztolnia Królowa Luiza
  • Lawendowa Osada i Zagroda Edukacyjna Lawendowej Osady
  • Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie
  • Muzeum Pałac w Rogalinie
  • Ski-Raft Spływy Pontonowe Bardo
  • Spływ przełomem Dunajca
  • Stare Kino Cinema Residence
  • Zamek Moszna


Certyfikat Specjalny – Muzeum Mleka w Grajewie
Certyfikat Internautów – Frontem do Wolności. Łabiszyńskie Spotkania z Historią
Wyróżnienie – Ster na Bydgoszcz

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl