Międzynarodowe Targi Poznańskie: nadrzędna marka i nowy wizerunek

W przededniu stulecia działalności Międzynarodowe Targi Poznańskie na nowo zdefiniowały swoją tożsamość, porządkując portfel marek. Efektem ponad rocznych prac jest wprowadzenie nadrzędnej marki korporacyjnej Grupa MTP i nowy wizerunek przedsiębiorstwa.
Przez dziesięciolecia najważniejszym i jedynym zadaniem MTP była organizacja targów w Poznaniu. Jednak ostatnie lata to czas szybkiego rozwoju działalności biznesowej i to w wielu kierunkach.
- Międzynarodowe Targi Poznańskie prowadzą działalność na obszarze całej Polski, w tym na przykład w Warszawie, w Lublinie, na Śląsku, a nie jak przez lata tylko w Poznaniu. Organizujemy wystąpienia narodowe na całym świecie, a stoiska projektowane i budowane są przez nasz dział techniczny Idea Expo, promują firmy nie tylko na terenie Europy, a także na innych kontynentach. Ekspansja na nowe obszary poza Poznaniem jest zatem naturalna dla tak dynamicznie rozwijającej się firmy jak nasza - podkreśla Przemysław Trawa, prezes zarządu Międzynarodowych Targów Poznańskich.
Działalność firmy rozwinęła się także w zakresie oferty usług.
- Międzynarodowe Targi Poznańskie przez lata kojarzyły się głównie z organizacją targów. Spektrum naszej oferty dzisiaj jest jednak o wiele szersze. Dziś, poza uznanymi w świecie biznesowymi imprezami targowymi, organizujemy kongresy, konferencje, wydarzenia kulturalne, sportowe, w tym megaeventy, które rocznie przyciągają ponad milion gości z całego świata - dodaje Przemysław Trawa.
Idea Expo to zespół, który nie tylko buduje stoiska targowe, ale i specjalizuje się w aranżacji każdej przestrzeni. City Marketing oferuje firmom poznańską sieć nośników reklamy zewnętrznej. Zespół Garden City to propozycja dotycząca cateringu, a także kompleks restauracji. Ofertę uzupełnia wynajem powierzchni na eventy dowolnej wielkości przestrzeni Poznań Congress Center i Arena Poznań.
- Rozwijamy też zupełnie nowe usługi, które przynoszą nam nowe zyski, czego przykładem jest stworzenie marki City Marketing. Przedsiębiorstwo jest także właścicielem firmy Nowy Adres oraz współwłaścicielem Targów Lublin - mówi Tomasz Kobierski, wiceprezes zarządu MTP. - Firma bardzo intensywnie się rozwija. Jesteśmy już dzisiaj nowoczesnym przedsiębiorstwem otwartym na pojawiające się możliwości. Aktywnie walczymy o klienta oraz o biznes w całej Polsce oraz poza jej granicami - wyjaśnia wiceprezes.
By uporządkować ofertę biznesową firmy konieczne było powołanie do życia nadrzędnej marki korporacyjnej pod nazwą Grupa MTP.
- Ta decyzja jest odpowiedzią na potrzeby naszych klientów. Pozwala też dopasować naszą markę do nowych obszarów działania i wyzwań stojących przed naszą firmą w ciągu najbliższych lat. To oznacza, że powstaje marka Grupa MTP, która w sobie mieści wszystkie nasze działalności, od organizacji targów, przez konferencje, eventy, aranżację przestrzeni, reklamę zewnętrzną, po ofertę cateringową - tłumaczy Elżbieta Roeske, wiceprezes zarządu MTP.
Tym samy następuje podział na Międzynarodowe Targi Poznańskie oraz Grupę MTP. Międzynarodowe Targi Poznańskie to ośrodek targowy a Grupa MTP to marka parasolowa działająca na terenie całego świata. Jej domena działania jest o wiele szersza i obejmuje nie tylko targi, ale też megaeventy, koncerty, zawody sportowe, spotkania firmowe oraz wiele usług towarzyszących.
Motywem przewodnim firmy staje się hasło: Grupa MTP. Dobrze zaprojektowane wydarzenia.