Przełom w akcji społecznej #MaskaDlaMedyka

W ostatnich dniach akcji #MaskaDlaMedyka nastąpił przełom. Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy sfinansowała zakup 10 000 masek, które zostały ekspresowo wyprodukowane przez Decathlon w Polsce. Maski zostaną przekazane do placówek medycznych w całej Polsce. – Ogromnie ucieszyła nas decyzja WOŚP i działanie Decathlon – komentuje Ilirjan Osmanaj, koordynator współpracy z partnerami i jeden z inicjatorów akcji. – Tak duża liczba masek wymagała jednak równie dużego zaangażowania w przystosowanie sprzętu dla medyków. Musieliśmy działać szybko, aby wyprodukować ponad 10 000 sztuk adapterów w jak najkrótszym czasie, uwzględniając nowy projekt i etap testów, koniecznych do uruchomienia produkcji na masową skalę.

Organizatorom akcji #MaskaDlaMedyka z pomocą przyszły firmy 3D LAB, Yasa Motors Poland, Andrychowska Fabryka Maszyn Defum s.a. i Grupa Velux. Współpraca wymienionych firm i zaangażowanie pracujących w nich osób pozwoliły w rekordowym tempie zaprojektować i uruchomić masową produkcję adapterów metodą wtryskową. Wszystkie prace przeprowadzono w ciągu 11 dni. Grupa Techniczno-Projektowa #MaskaDlaMedyka, złożona z praktyków i pracowników wiodących uczelni technicznych w Polsce, opracowała projekt i prototyp adaptera. Zespół 3D Lab odpowiadał za wyszukanie i dobór partnerów posiadających niezbędne zasoby technologiczne, zaś Yasa Motors Poland wzięło na siebie wykonanie projektu formy wtryskowej i wyprodukowanie jej newralgicznych części. Andrychowska Fabryka Maszyn Defum s.a. przygotowała pozostałe elementy potrzebne do złożenia kompletnej formy wtryskowej. Ostatni ruch należał do Grupy Velux: – Po kilkunastu godzinach intensywnej pracy uruchomiliśmy masową produkcję adapterów, osiągając wydajność liczoną w tysiącach gotowych elementów na dobę – opowiada Marcin Zientara, kierownik Narzędziowni i Wydziału Wtryskowego gnieźnieńskiej fabryki Velux.

Zaangażowane w proces produkcji adapterów firmy nie współpracują ze sobą na co dzień. – Wszystkie działania były uzgadniane i koordynowane zdalnie – wyjaśnia Osmanaj. – Osiągnięte przez nas wszystkich tempo jest absolutnie rekordowe! Co istotne, udało nam się to osiągnąć przy jednoczesnym zachowaniu najwyższej jakości produkcji.

Warto podkreślić niekomercyjny charakter zaangażowania wymienionych firm i osób uczestniczących w projekcie. Wszystkie prace zostały wykonane w ramach poczucia społecznej solidarności i obowiązku wsparcia medyków, a uczestniczące w produkcji firmy sfinansowały materiały i koszt produkcji we własnym zakresie. – Jako inicjatorzy akcji #MaskaDlaMedyka uważamy, że postawa zaangażowanych w pomoc firm i osób zasługuje na najwyższe uznanie – komentuje Bartosz Kamiński, współtwórca akcji. – Naszym zdaniem stanowi to wspaniały przykład zaangażowania i odpowiedzialności społecznej polskiego biznesu. W imieniu całego zespołu chcemy powiedzieć: D Z I Ę K U J E M Y.

#MaskaDlaMedyka to akcja społeczna, której misją jest zabezpieczenie jak największej liczby pracowników systemu ochrony zdrowia narażonych na bezpośredni kontakt z wirusem SARS-CoV-2. W tym celu, korzystając z rozwiązań stosowanych m.in. w Włoszech czy w Czechach, osoby zaangażowane w akcję zbierają i przerabiają za pomocą adapterów maski do snorklingu typu EasyBreath firmy Decathlon w wysoce skuteczne maski ochronne dla personelu medycznego. W ciągu ostatnich dwóch miesięcy inicjatywa #MaskaDlaMedyka rozwinęła się we wspaniałą, ogólnopolską akcję społeczną, do której przyłączyły się setki wolontariuszy – od przedstawicieli politechnik i dużych firm, po pojedynczych entuzjastów druku 3D i prywatnych darczyńców.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl