Event Biznes skoncentrowany na strategii
Założeniem konferencji Event Biznes jest zaprezentowanie wartości eventu, inspiracja oraz wymiana doświadczeń i integracja środowiska. Trzecia edycja wydarzenia pokazała różne aspekty stosowania eventów, kładąc nacisk na event jako narzędzie komunikacji oraz jego logistykę, w tym bezpieczeństwo. Organizatorem konferencji Event Biznes jest Stowarzyszenie Branży Eventowej.
Event Biznes to spotkanie prezentujące korzyści wizerunkowe, promocyjne czy sprzedażowych, które są efektem wydarzeń przygotowywanych przez firmy i instytucje. Event jako narzędzie biznesowe, zdaniem organizatorów, powinien znaleźć swoje stałe miejsce w każdej planowanej strategii marketingowej.
Zgodnie z tym założeniem w programie znalazły się wystąpienia, które skoncentrowane były na obecności eventów w strategii marki oraz jako główne, bądź jedno z głównych narzędzi do osiągania celów. Mówiła o tym m.in. ekspertka ds. zarządzania, sprzedaży i marketingu Anna Jakubowski, ostatnio związana z The Coca-Cola Company, dyplomata, były dyrektor Instytutu Adama Mickiewicza Paweł Potoroczyn czy dyrektor Biura Marketingu Miasta Warszawy Robert Zydel.
Innowacje w komunikacji za pomocą eventów przedstawił Ivan Hernandez, strateg ds. marketingu cyfrowego i customer experience, założyciel The Digital Loop. Perspektywę praktyków, prezentując analizę i studium przypadku wybranego projektu, przedstawili: Piotr Jaworowicz (kierownik działu projektów eventowych i mediów społecznościowych w PKN Orlen) – pokazując ewolucją formatu Verva Street Racing, Radosław Mysłek (event manager w Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy) – koncentrując się na bezpieczeństwie Przystanku Woodstock oraz przedstawicielki firmy Sunreef Yacht Karolina Paszkiewicz (dyrektor PR) i Marta Dworak (event manager) – mówiąc o efektywności cross eventu, jakiego przykładem jest Pomorskie Rendez-Vou.
W części warsztatowej poruszone zostały takie tematy jak: budowanie zasięgu medialnego eventów, współpraca z mediami i celybrytami (dziennikarka Karolina Korwin-Piotrowska), budowanie zasięgu w social mediach (Rahim Blak, click community), storytelling (Marek Stączek), monitoring w sieci (Mikołaj Winkiel, Brand24) oraz psychologia kolorów (Marek Borowiński).
Podczas panelu dyskusyjnego poruszone zostały zagadnienia związane z efektywnym korzystaniem z nowych mediów przy organizacji wydarzeń, rozpoczynając od etapu planowania, na „przedłużeniu życia” eventu kończąc.
Trzecią edycję Event Biznes poprowadziła Aleksandra Mikołajczyk. Wydarzenie odbyło się 18 października, w Expo XXI Warszawa. Wzięło w nim udział ponad 200 uczestników. Części merytorycznej towarzyszyła ekspozycja partnerów i sponsorów wydarzenia, w której swoją ofertę zaprezentowało 24 wystawców.
MeetingPlanner.pl jest partnerem merytorycznym wydarzenia.