PROT podsumowuje Incoming Poland Gdańsk & Pomorskie Region

Trzecia edycja workshopu turystyki przyjazdowej Incoming Poland Gdańsk & Pomorskie Region w Gdańsku zgromadziła 36 touroperatorów z 11 rynków.

Dwudniowy workshop zakłada prezentację i promocję oferty turystycznej Gdańska i regionu. Pierwszy dzień wydarzenia stanowiły indywidualne rozmowy biznesowe przy stolikach według wcześniej przygotowanych agend spotkań. Dzień drugi przeznaczony był na tematyczne wizyty studyjne w regionie pomorskim pozwalające zaproszonym gościom na poznanie oferty turystycznej oraz zaprezentowanie destynacji pod kątem przygotowania do obsługi gości zagranicznych.
Program merytoryczny Incoming Poland, Gdańsk & Pomorskie Region od dwóch edycji przygotowuje Gdańska Organizacja Turystyczna, która w tym roku zaproponowała uczestnikom warsztaty z zakresu budowania wizerunku polskich regionów oraz wyzwań w zarządzaniu sektorem turystycznym i hotelarskim.
 – W czasie pobytu na Pomorzu nasi goście na bieżąco poznają specyfikę destynacji, nawiązują kontakty, rodzą im się pomysły, które chcą jak najszybciej zweryfikować. Tak wiec np. poza czterema regularnymi programami wizyt, kilku tour operatorów miało szansę na indywidualny, „szyty na miarę” dzień. To spore wyzwanie logistyczne ale tylko takie ma szansę procentować i przynieść wymierny efekt – mówi Krystyna Hartenberger-Pater, dyrektor zarządzająca Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, pomysłodawcy i głównego organizatora Incoming Poland Gdańsk&Pomorskie Region.
W wydarzeniu bierze udział ok. 40 hosted buyers, wśród których dominują kontrahenci ze strategicznych dla regionu pomorskiego rynków: Szwecji, Norwegii czy Niemiec, jednak każdego roku zapraszane są również nowe perspektywiczne rynki. Dlatego tegoroczna edycja poszerzona była o kontrahentów z Izraela oraz Chin i Hongkongu.


– Dywersyfikujemy rynki ale i profil uczestników. Zależy nam, aby zaprosić jak najbardziej reprezentatywnych partnerów z różnych dziedzin, które wpisują się w strategię marketingową regionu. Szczególny nacisk kładziemy zatem na zaproszenie tour operatorów specjalizujących się w turystyce zdrowotnej, golfowej czy kulturowej. Ten rok to kolejne specjalizacje: turystyka przyrodnicza, sportowa – podkreśla Krystyna Hartenberger-Pater. W wydarzeniu wzięło udział 36 touroperatorów z 11 rynków. – Druga strona to przede wszystkim pomorska branża turystyczna: hotelarze, touroperatorzy, operatorzy produktów turystycznych. Jednakże chętnie gościmy też partnerów spoza regionu, a więc touroperatorów organizujących przyjazdy na Pomorze. Daje nam to szansę zacieśnić kontakty z biurami z Małopolski czy Mazowsza, które dominują na tym rynku i mają największy udział w obsłudze gości przyjeżdzających do Polski. Obowiązuje jednak selektywny dobór uczestników spotkania w oparciu o zgłaszane preferencje zarówno ze strony polskiej, jak i zagranicznej – podsumowuje Hartenberger-Pater.
Szacunki mówią, że region pomorski zamknie rok 2016 liczbą dziewięciu milionów turystów.
Incoming Poland Gdańsk & Pomorskie Region odbyło się w dniach 25 – 26 października w gadańskim AmberExpo.

 

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl