Nagrody w konkursie Innovation 2018 wręczone
Podczas Gali Innovation 2018, w Reducie Banku Polskiego w Warszawie, Jury pod przewodnictwem Ranity Sobańskiej, członka zarządu OTCF SA i dyrektor kreatywnej marki 4F, wręczyło nagrody dla zwycięzców konkursu Innovation 2018. Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.
– Wszystko co nas otacza: każdy przedmiot, usługa, proces czy nawet branża, musiały być kiedyś wymyślone. W swoim czasie wspomniany przedmiot czy usługa mogły być innowacją, a dzisiaj są dla nas codziennością. Innowacja to stan umysłu, potrzeba kreowania, szukania i rozwoju siebie oraz swojego otoczenia. Rola przewodniczącej jury w tym konkursie to dla mnie wyróżnienie i ciekawe doświadczenie. Chylę czoła przed wszystkimi uczestnikami konkursu Innovation. Wierzę, że tylko globalne i wielonarzędziowe podejście do przedsiębiorczości umożliwi rzeczywistą zmianę postaw, sprawiając, że jako społeczeństwo staniemy się innowacyjni – powiedziała podczas gali Ranita Sobańska, przewodnicząca jury. Nagrody zostały przyznane w trzech kategoriach konkursowych: Innowacyjny biznes, Innowacyjne doświadczenie oraz Innowacyjne media.
W podkategorii Event, w kategorii Innowacyjne doświadczenie srebrną nagrodę otrzymał projekt NMD VR Tokyo Tour (Isobar Poland Group, Carat) zrealizowany dla marki adidas, brązową – EB x Ten Typ Mes – 360° Live (VML Poland) zrealizowany dla Grupy Żywiec. W podkategorii Event nie przyznano złota.
Złote statuetki otrzymali:
W kategorii Innowacyjny Biznes:
1. Idea Bank oraz Hand Made (współzgłaszający) za kampanię „Idea Hub Express - innowacyjna placówka bankowa” w podkategorii Usługa (o projekcie można przeczytać też tutaj)
2. Dragon Rogue za kampanię „Inna Bajka. Superfood na co dzień.” w podkategorii Produkt.
3. Perfomics oraz Spark Foundry (współzgłaszający) za „Nowy model sprzedażowy kart kredytowych” w podkategorii Model biznesowy.
4. Grey Worldwide Warszawa za „Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów” w podkategorii Model Biznesowy.
5. Havas Media Group za „Tankuj24” w podkategorii E-commerce/M-commerce
W kategorii Innowacyjne Doświadczenie - Kampanie komercyjne:
1. Gong za „Tymbark Funbot” w podkategorii Content.
W kategorii Innowcyjne Doświadczenie - Kampanie społeczne:
1. Grey Worldwide Warszawa za „Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów” w podkategorii Design,
2. Saatchi & Saatchi IS za „War On Cancer” w podkategorii Content,
3. Saatchi & Saatchi IS za „War On Cancer” w podkategorii UX.
W kategorii Innowacyjne Media - Działania komercyjne:
1. AMS za „Dynamic Backlight - outdoorowy gif w przestrzeni miasta” w podkategorii Formaty mediowe i/lub reklamowe,
2. Publicis Media za „TeleBot dla Credit Agricole” w podkategorii Algorytmy i narzędzia optymalizacyjne,
3. Gong za „Tymbark Funbot” w podkategorii Touchpoint.
W kategorii Innowacyjne Media - Działania społeczne:
1. Grey Worldwide Warszawa za „Kartka wentylacyjna” w podkategorii Touchpoint,
Specjalne wyróżnienia dla agencji
Tytuł najbardziej innowacyjnej agencji roku otrzymała agencja Grey Worldwide Warszawa. Tytuł innowacyjnej agencji mediowej roku otrzymały: Initiative Media Warszawa, Minshare Polska oraz OMD. Wśród klientów w rankingu Innovation 2018 dwie firmy zajęły pierwsze miejsca, zyskując tym samym tytuł najbardziej innowacyjnych, są to: Idea Bank oraz AMS.
Statuetki zaprojektowała Justyna Stoszek z Forest Forever, a Galę poprowadził Max Cegielski. Organizatorem konkurs i gali Innovation jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, za produkcję gali odpowiadała agencja IDFX. Wręczenie nagród odbyło się 23 kwietnia.